czwartek, 25 lutego 2016

Kotlety schabowe zapiekane pod pierzynką z pieczarek i sera

Co zrobić, żeby urozmaicić smak kotleta schabowego różnymi dodatkami, nie zawijając go w roladę?  W dodatku musi ładnie wyglądać na półmisku. Bo to ma być kotlet schabowy na niedzielę i na co dzień...
Mam rozwiązanie, które powinno zaspokoić nawet wybrednych smakoszy i  wyzwania kulinarne każdej pani domu
 

 
Składniki:
600 g schabu wieprzowego bez kości
250 g pieczarek
2 cebule
2 ząbki czosnku (brak na zdjęciu)
2 jajka
bułka tarta
½ łyżeczki oregano
½  łyżeczki tymianku
¼ łyżeczki rozmarynu
sól i pieprz
serek topiony (włożyłam do zamrażarki)
olej do smażenia (brak na zdjęciu)

 
Wykonanie:
Schab po opłukaniu osuszyłam papierowym ręcznikiem i ukroiłam z niego 4 kotlety.
Każdy włożyłam do woreczka foliowego. To pozwoliło mi zabezpieczyć przed rozpryskiwaniem podczas rozbijania tłuczkiem.
 

Rozbite tłuczkiem kotlety doprawiłam solą i oprószyłam pieprzem z obu stron. Przełożyłam  na talerz, przykryłam folią i wstawiłam na 30 minut do lodówki.
 
Przygotowałam panierkę:
Do miseczki wbiłam jajka. Rozkłóciłam widelcem.
Na talerz wysypałam bułkę tartą.
Kotlety wyjęłam z lodówki.
Na rozgrzaną patelnię wlałam tyle oleju, żeby jego poziom sięgał do połowy smażonych kotletów.
Kotlety panierowałam najpierw w jajku a potem w bułce tartej.
 

Trzeba pamiętać, żeby kotlety dokładnie zanurzyć w jajkach a potem dokładnie obtoczyć w bułce. Nie należy dociskać  ręką kotletów do panierki. Wszystko powinno samo przylgnąć do kotleta.
 
Kotlety smażyłam od razu na rozgrzanym tłuszczu na rumiano z obu stron.
 
 

Po usmażeniu przełożyłam je na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Cebulę pokroiłam  w kosteczkę,  pieczarki  w plasterki a czosnek bardzo drobno posiekałam.
Na rozgrzanym na patelni oleju zeszkliłam cebulę, wrzuciłam czosnek a za chwilę dodałam pieczarki. Wymieszałam, podsmażyłam około 5 minut. Przyprawiłam solą i pieprzem. Wsypałam oregano, tymianek i rozmaryn.
 

Wymieszałam i po chwili zdjęłam patelnię z gazu.
Piekarnik nagrzałam do temperatury 180 °C.
Na każdym kotlecie ułożyłam porcję pieczarek z przyprawami.
Z zamrażarki wyjęłam serek topiony i starłam na tarce bezpośrednio na kotlety.
Foremkę  z kotletami włożyłam do piekarnika na 15 minut.
 

Kiedy ser się lekko przyrumienił wyjęłam kotlety i od razu podałam gorące.
 

 

 

Jeśli te schabowe przypadły Wam do gustu, to się cieszę i życzę SMACZNEGO! Krys

 
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  


41 komentarzy:

  1. Robię takie tylko z piersi kurczaka i dodaję majonez:)Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy szuka swoich smaków. Najważniejsze żeby smakowało :)

      Usuń
  2. Coś dla mnie- fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat wczoraj, musiałam zamówić obiad do pracy, i jadłam taki właśnie kotlet z pieczarkami i serem. Powiem szczerze dobry, aż strach pomyśleć ile to ma kalorii, domowy, na pewno smaczniejszy. Także kradnę ten pomysł na obiad. Pozdrawiam Babooshka Marzena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, w domu zawsze odtłuszczamy potrawy. Są smaczniejsze :) A przepis polecam :)

      Usuń
  4. Schab kupiłam, pieczarki też i właśnie takie kotlety będą u mnie na obiad. Dzięki za inspirację, EWA :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie i ładnie to jest dla żołądka i dla oka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Krysiu uwielbiam takie kotleciki. Czasami takie robię bo moje chłopaki bardzo lubią :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. mój brat takie w domu robi, uważany za mistrza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę. Grunt to mieć mistrza i pyszne jedzenie zapewnione :)

      Usuń
  8. Krysiu schabik palce lizać:D

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo smakowicie wyglądają te kotlety :) na obiad super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja teściowa często je robi ;]

    OdpowiedzUsuń
  11. taki kotlecik to bym zjadła, chociaż schabowych to nie jadam ;) ale uwielbiam stopiony ser z nim wszystko mi smakuje:) oj, ale mi zaburczało na widok kotlecika, muszę coś przekąsić ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. A wiesz Krysiu, że też czasami takie robię, pychotka...pozdrawiam.,..buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  13. Aż slinka leci na myśl o takim obiadku, pysznie

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo lubię tak przygotowane kotlety :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U Ciebie zawsze jakiś pyszny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  16. Kotlety bardzo fajne. Bardzo lubię dodatek pieczarek i sera do kotletów. Spróbuję tego dania :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię takie wypasione schabowe :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na pewno spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. wygląda, jak i pewnie smakuje wybornie, mam już pomysł na jutrzejszy obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam i wyszło fantastycznie smaczne danie. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda apetycznie..

    OdpowiedzUsuń