poniedziałek, 9 lipca 2018

Ciasto kokosowe z wiśniami... Obłędnie pyszne

W lecie nie może w domu zabraknąć ciasta z sezonowymi owocami. Wiem, że najlepsze przepisy na ciasta są te, sprawdzone, bo wszystkim smakują. Ale kuszą też przepisy nowe, nieznane, otrzymane  np. od koleżanki, albo takie, które powstają podczas pieczenia. To jest takie twórcze i pełne niespodzianek. Najbardziej ekscytujące jest to, kiedy po rozkrojeniu ciasta spróbujemy i... przekonujemy się, że to jest PYSZNE!. Tak właśnie zrobiłam moje ciasto z wiśniami, które powstawało podczas jego robienia. I co się okazało? Zobaczcie sami...




Składniki na foremkę 25x30 cm:
500 g wydrylowanych wiśni
300 g cukru
150 g masła
150 g margaryny
4 jajka
300 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100 g wiórków kokosowych

Ponadto do lukru:
cukier puder
sok z wiśni
oraz:
2 łyżki wiórków kokosowych do posypania ciasta

Wykonanie:
Masło i margarynę utarłam z cukrem na puch i nie przerywając ucierania, dodawałam po jednym jajku. Kiedy już wszystkie jajka wmieszały się do masy maślanej, stała się ona puszysta.
Mąkę przesiałam razem z proszkiem do pieczenia i wsypywałam do ucieranej masy łyżka po łyżce. Wszystko dobrze się utarło.


Kolejnym składnikiem były wiórki kokosowe. Wsypałam do masy i dokładnie wymieszałam.


Piekarnik włączyłam na 180 °C.
Foremkę (25x30 cm) wyścieliłam papierem do pieczenia. Masę przełożyłam do foremki, wyrównałam powierzchnię i ułożyłam na niej wiśnie lekko je wciskając.
Foremkę z ciastem wstawiłam do gorącego piekarnika na około 30 minut.


Kiedy wierzch się zarumienił, sprawdziłam patyczkiem.
Upieczone ciasto wyjęłam z piekarnika i zostawiłam, żeby wystygło. Pięknie się upiekło.

W tym czasie przygotowałam lukier
Jeden wiśniowy, drugi biały.
Cukier puder wymieszałam z sokiem z wiśni i utarłam, żeby nie było grudek. Powstały lukier rozsmarowałam na cieście.
Zrobiłam też biały lukier. Cukier puder wymieszałam z 1 łyżką mleka i utarłam. Biały lukier polałam cieniutką strużką na wiśniowym lukrze, a wierz obsypałam wiórkami kokosowymi.
Gotowe ciasto odstawiłam, żeby lukier zastygł.


Teraz już mogłam ciasto pokroić i spróbować, zanim podam moim gościom. Bo nie wiedziałam jakie będzie. Ale okazało się, że jest przepyszne.











Mam nadzieję, że mój przepis przypadnie Wam do gustu a ciasto do smaku. Zapewniam, że po zjedzeniu upieczecie drugą blachę. Życzę SMACZNEGO! Krys



Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...




20 komentarzy:

  1. zdecydowanie moje smaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu ciasto musi być bardzo smaczne, sądząc po wyglądzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kokos i wiśnie; super połączenie

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie wygląda z tym lukrem☺☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe ciasto, bo z moimi smakami. Kokos i wiśnie. Wprawdzie nie jadłam cista kokosowego i zarazem wiśni, dlatego zapisałam przepis i na pewno to ciasto upiekę w najbliższą sobotę. Pozdrawiam, Gosia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda baaardzo smakowicie. Chętnie spróbowałabym kawałeczek :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne połączenie, ciasto musi być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Od takich ciast nie mam siły odejść!!!
    Krysiu, zrobiłam dziś drugi rzut konfitur z wiśni, będą na zimową porę do czarnej herbaty.

    OdpowiedzUsuń
  9. To zdecydowanie moje smaki :) Pyszne ciasto Krysiu. Na takie miałabym ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę przyznać, że przepis totalnie trafia w mój gust :) Chyba muszę się zwrócić do mojej ukochanej narzeczonej, aby coś tak pysznego dla nas wyczarowała.

    OdpowiedzUsuń
  11. Krysiu, kusisz, aż ślinka cieknie...buziaki...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  12. Czyli rozumiem że to masło i margaryne ucieramy z cukrem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dokładnie. Już uzupełniłam w przepisie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Krysiu wiśnie i kokos to moje smaki

    OdpowiedzUsuń
  14. jak ja lubię takie ciasta- Krysiu częstuję sie i podbieram przepis;)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe ciasto. Palce lizać. Duża blacha tego ciasta w weekend zniknęła migiem. Każdy prosił o dokładkę i po cieście. Nawet na dzisiaj do pracy nie miałam co zabrać. A chciałam się pochwalić dobrym ciastem. Dałam koleżankom link do pani bloga nich pieką, bo warto. Pozdrawiam:) W.A.

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno pyszne. Mój M. tylko nie lubi kokosu...

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy można użyć ze słoika wiśnie w cukrze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można dać takie wiśnie ze słoika. Po odsączeniu. Ale ciasto będzie zdecydowanie bardziej słodkie jeśli to będą wiśnie w cukrze. Pozdrawiam :)

      Usuń