sobota, 23 lutego 2013

Pomidory faszerowane tuńczykiem

Zima za oknem, śnieg i mróz. Taka pogoda jest okazją do wyjazdu w góry na narty, na sanki z dziećmi. Ale są tacy, którzy ten zimowy czas spędzają w domu. Fajnie jest posiedzieć z przyjaciółmi, obejrzeć ciekawy film, pograć w scrabble, czy też tak po prostu spotkać się na plotki. Na takie spotkania mam dla Was „coś na ząb” ;)
Pomidory faszerowane tuńczykiem
 
   
Składniki (dla 4 osób):
4 duże pomidory
150 g tuńczyka w oleju
2 ugotowane na twardo jajka pokrojone w kosteczkę
1 średnia cebula, drobno posiekana
1 - 2 łyżki majonezu
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
sól, pieprz do smaku
4 liście sałaty do dekoracji

 
Wykonanie:
Pomidory umyłam,  następnie ostrym nożem odcięłam  ich nasady. Za pomocą łyżeczki pozbawiłam ich rdzenia nasionek  (użyłam do tego łyżeczki do melona). Następnie solą doprawiłam  wnętrze pomidorów i pozostawiłam  do odsączenia odwrócone dnem do góry.
Odsączyłam  tuńczyka z oleju i rozdrobniłam widelcem, dodałam jajka, cebulę i natkę pietruszki. Następnie wymieszałam  z majonezem i doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
 
 
Farsz przełożyłam  do pomidorów, przykryłam  ściętymi kapelusikami pomidorowymi.
I gotowe...
 
 
 
Kolej na finisz...wystarczy ułożyć pomidory na liściach sałaty i można  zabrać się do wykonania innej przekąski;) Krys
 

4 komentarze:

  1. Zrobiłam, są bardzo dobre. Zawsze to coś innego. Polecam, Bea

    OdpowiedzUsuń
  2. Tuńczyk w pomidorach? Spróbuję. W końcu w konserwach też się miesza. Ale tak zachęcająco wygladają. Warrto sie przekonać. Magda

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej wersji jeszcze nie jadłam,dlatego chętnie spróbuję.:)Pozdrawiam serdecznie---Basia

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jutro tez będę robila.

    OdpowiedzUsuń