czwartek, 15 grudnia 2016

Ryba w śmietanowym sosie pomidorowo - bazyliowym podana na puree z selera

Ryby to jedno z najzdrowszych dań, jakie powinno gościć na naszych stołach.  Często przygotowuję rybę dla mojej rodziny i mam ulubione dania rybne. Dlatego tak rzadko pokazuję nowości.  Dzisiaj zrobiłam coś specjalnego. Jest to danie, które nadaje się na codzienny obiad, jak również na elegancką kolację




Składniki:
filety ryby mrożonej lub świeżej użyłam filety z dorsza
sok z połowy cytryny
sól
pieprz cytrynowy
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki masła skalowanego
2 łyżki oleju







Składniki sosu:
6 łyżek przecieru pomidorowego (domowego)
300 ml gęstej śmietany (18%)
kilka gałązek świeżej bazylii
2 łyżki masła klarowanego
sól
pieprz
½ łyżeczki cukru
½ łyżeczki zioła prowansalskich
1 - 2 ząbki czosnku




Składniki na puree z selera:
ok. 500 g selera
sok z połowy cytryny
2 łyżki masła klarowanego
2 łyżki oliwy
150 ml mleka
150 ml wody
sól
biały pierz
gałka muszkatołowa




Wykonanie:
Najpierw zrobiłam puree z selera z tego przepisu.

Następnie zabrałam się za przygotowanie ryby.
Filety opłukałam pod bieżącą wodą. Osuszyłam a następnie skropiłam sokiem z cytryny. Odstawiłam na 10 minut, po czym wytarłam papierowym ręcznikiem, posoliłam z każdej strony i obsypałam delikatnie pieprzem cytrynowym. Zostawiłam na kilka minut.


W tym czasie przygotowałam sos wg tego przepisu.

Czas zająć się rybą.
Na patelni rozgrzałam masło z olejem.
Rybę oprószyłam mąką. Ja robię to przez  małe  sitko. Następnie przełożyłam kawałki ryby na rozgrzany na patelni tłuszcz i smażyłam na rumiano z każdej strony.



Piekarnik rozgrzałam do 180 °C.
Naczynie do zapiekania posmarowałam masłem.
Rybę przełożyłam do naczynia i równomiernie rozłożyłam na niej sos.
Wstawiłam do piekarnika na około 15 minut.



Kiedy wierzch się delikatnie zarumienił, wyjęłam z piekarnika i gorącą rybę podałam na stół.





Tak przygotowana ryba najlepiej komponuje się z puree z selera, który równoważy się z delikatnym sosem. Jednym słowem jest to uczta dla oczu i podniebienia.






Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...






17 komentarzy:

  1. taką rybkę mogłabym jeść co drugi dzień:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie i zachęca do zrobienia. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro zrobię z mintaja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak podaną rybę to ja chcę spróbować. U mnie dziś na obiad też rybka, tyle, że klasyczna, smażona. Rano przed pracą się z tym uwinęłam i mam dobry obiadek.
    Lubię bardzo ryby. Ciekawi mnie ten dodatek w postaci puree z selera. Wiele o nim słyszałam, a sama jeszcze nie robiłam.
    Trzeba spróbować.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. puree z selera od dawna za mną chodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny przepis Krysiu, na sam widok zgłodniałam ;)
    lubię rybkę, ale też mam swoje ulubione dania i jest tych przepisów najmniej na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis wart zapamiętania, zapisuję, może zrobię w sobotę...buziaki Krysiu...

    OdpowiedzUsuń
  8. Rybka w pysznym wydaniu ;) pozdrawiam 💜

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam troszkę ryb w zamrażalce... spróbuję coś z nimi pokombinować :) A taką rybkę pierwszy raz widzę na oczy ( w takim sosie).

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie łączyłam ryby z bazylią, a to zestawienie może być bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Najbardziej zainteresowało mnie to puree Krysiu. Nie jadłam jeszcze. Ciekawie podana ryba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak smacznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepyszne danie, wygląda doskonale :)

    OdpowiedzUsuń
  14. aż przełknęłam ślinkę! :) to musi być bardzo smaczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo mi się podoba ta wersja rybki :)

    OdpowiedzUsuń