poniedziałek, 16 października 2017

Migdałowe ciasto ze śliwkami i chrupiącą posypką

Ach, co to za wspaniałe ciasto. Przekonałam się kiedy upiekłam i spróbowałam.
Kiedy mój M. przyniósł do domu wielgaśne śliwki, zapytałam co z nimi zrobić, oprócz tego że będziemy jeść, jeść...? Są obłędnie pyszne, miękkie, słodkie i mają niesamowity smak. Dlatego zdecydowałam się, żeby upiec ciasto. Wprawdzie śliwek węgierek już nie ma, ale są inne, również wspaniałe śliwki, które doskonale odnajdą się w wypiekach, tak ja te właśnie...
Trochę tych śliwkowych placków i ciast napiekłam, szukałam więc inspiracji w necie i znalazłam tutaj przepis na oryginalne włoskie ciasto migdałowe ze śliwkami w roli głównej. A wiec i Wy skorzystajcie z tego wspaniałego przepisu i upieczcie. A co Wam szkodzi spróbować?



Składniki na ciasto:
200 g mąki pszennej
70 g mielonych migdałów
175 ml oleju rzepakowego
170 ml mleka
100 g cukru
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
2 średnie jajka
1 cytryna (wyszorowana)
½ łyżeczki ekstraktu migdałowego
400-500 g śliwek (bardzo duże- 7 szt.)





Składniki na chrupiącą posypkę:
50 g mielonych migdałów
30 g cukru
40 g miękkiego masła








Wykonanie:
Piekarnik włączyłam na 180 °C.
Spód tortownicy o średnicy 26 cm wyścieliłam papierem do pieczenia. Boki posmarowałam masłem.

Do miski wbiłam jajka, wlałam mleko i olej. Wsypałam cukier, dodałam otartą skórkę z cytryny i wyciśnięty sok oraz ekstrakt migdałowy. Dodałam też mielone migdały. Wymieszałam za pomocą rózgi. Tylko do połączenia składników.
Do tej mieszanki przesiałam mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i ponownie wymieszałam rózgą. Masa ma mieć konsystencję gęstej śmietany. Jeśli jest zbyt rzadka można dosypać 1 łyżkę mąki.


Masę przełożyłam do tortownicy.
Śliwki umyłam, wytarłam do sucha. Każdą przekroiłam na połówki, pozbyłam pestek. Moje były bardzo duże, więc podzieliłam je na ćwiartki.
Na przygotowanej masie do pieczenia ułożyłam gęsto śliwki, skórką do spodu.


Przygotowałam posypkę
Wszystkie składniki przełożyłam do miski i wymieszałam ręką. Powstałam kleista bryła. Roztarłam palcami wsypując posypkę do tortownicy prosto na śliwki.


Tortownicę wstawiłam do gorącego piekarnika na 50 minut. Trzeba sprawdzić patyczkiem.
Upieczone ciasto wyjęłam z piekarnika i zostawiłam do wystudzenia.








Jak Wam się podoba? Z wyglądu ciekawie, prawda? Upieczcie koniecznie, bo jest smaczne. Życzę SMACZNEGO! Krys



Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...

17 komentarzy:

  1. Śliwki uwielbiam a Twoje ciasto skradło moje serce...kusisz Krysiu...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę upiec, bo śliwki to też moje ulubione owoce. Wykorzystałam już prawie wszystkie przepisy z tego bloga na ciasta śliwkowe. Zabiorę się za ten. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. szalenie kuszące ciasto, ach, ta posypka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciasta bardzo lubię. Wygląda pięknie, a do tego na pewno smakuje wyjątkowo :) Skuszę się i upiekę :)
    Miłego dnia Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym skosztowała. Ze mnie piekarka raczej marna ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne połączenie smaków, które nigdy mi się nie znudzi :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Krysiu, same najlepsze pyszności tu u Ciebie widzę! Ciasto migdałowe jak marzenie!
    Ach, Ty masz zawsze rewelacyjne pomysły jeśli chodzi o takie słodkości.
    A śliwki w wypiekach są zdrowe i smaczne.
    Pozdrowionka poniedziałkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. placek ze śliwkami o tej porze to chyba hit;)
    przepis zapisałam, bo nie znam, a wygląda ciekawie
    miłego tygodnia Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu wspaniałe ciasto. Bardzo lubię takie słodkości z owocami i kruszonką.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo apetycznie. Ciekawe ciasto, chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniale wygląda, zresztą połączenie śliwek i migdałów bardzo mi pasuje!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Krysiu zachęciłaś mnie, bo ciasto wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda baaardzo apetycznie. Chętnie bym spróbowała kawałeczek :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. śliwki, migdały to udane połączenie :)

    OdpowiedzUsuń