piątek, 16 lutego 2018

Ciasto migdałowe z kokosową polewą... na weekend

Dzisiaj mam dla Was przepis, który nie nastręcza kłopotów, żeby upiec smaczne ciasto. Dawno nic nie piekłam, ale zbliżający się weekend przypomniał mi, że łasuchy będą burczeć, kiedy ciasta nie będzie na stole.
Tak więc upiekłam ciasto zwykłe/niezwykłe. Zwykłe, bo łatwe do zrobienia a niezwykłe, bo ma ciekawy smak. Miało być z intensywną nutą migdałów, a okazało się że najbardziej wyrazista w smaku jest polewa o strukturze masy plastycznej (po zastygnięciu). A smak... To trzeba spróbować J




Składniki:
180 g cukru
4 duże jajka
1  łyżeczka ekstraktu migdałowego
340 g mąki pszennej
szczypta soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia
85 g mielonych migdałów
150 ml mleczka kokosowego




Polewa kokosowa:
1 szklanka mleczka kokosowego
70 g  cukru
sok z połowy cytryny
4 łyżeczki mąki kukurydzianej
garść płatków migdałowych








Wykonanie:
Mąkę, proszek do pieczenia i sól wymieszałam.
Jajka i cukier ubiłam na puszystą masę.


Do ubitych jajek wsypywałam na przemian po łyżce mieszankę z mąką i mielone migdały. Wszystko w dalszym ciągu ubijałam mikserem na małych obrotach.
Do ubitej masy wlewałam małymi porcjami mleczko kokosowe i mieszałam łyżką. Już bez użycia miksera.


Piekarnik ustawiłam na 180 °C.
Spód tortownicy (o średnicy 23 cm) wyłożyłam papierem do pieczenia.
Masę wylałam do tortownicy i wstawiłam do gorącego piekarnika na około 40 minut.


Ciasto po upieczeniu (sprawdziłam patyczkiem) odstawiłam do wystudzenia.
Potem wyjęłam tortownicy i zostawiłam na kratce.

Zrobiłam polewę.
W rondelku zagotowałam mleko kokosowe z cukrem.
Mąkę kukurydzianą wymieszałam z sokiem z cytryny i wlałam do gotującego się mleka. Wymieszam. Zmniejszyłam ogień i zostawiłam  do gotowania na około 10 minut. Trzeba czasami zamieszać.
Kiedy masa zaczęła gęstnieć, po około 2 minutach gotowania zdjęłam z gazu.
W międzyczasie, kiedy gotowała się polewa, na suchej patelni uprażyłam migdały na złoty kolor.


Ciepłą polewę wylałam na ciasto. Na wierzchu rozsypałam  prażone płatki migdałów.



Odstawiłam, żeby polewa zastygła. Potrzeba trochę czasu. U mnie to było całą noc, ponieważ ciasto piekłam akurat wieczorem.
Na drugi dzień, rano...


rozkroiłam...


i ...spróbowałam


Ciasto wyszło pyszne. Zdawać by się mogło, że będzie suche. Nic z tego. Polewa, która wtopiła się w ciasto jest bardzo plastyczna i  dlatego tworzy z ciastem wspaniały w smaku duet.  



Polecam Wam to ciasto. Na najbliższy weekend, na następny... na każdy inny. Życzę SMACZNEGO! Krys



Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...





17 komentarzy:

  1. Oj! Krysiu, kusisz od rana. Ciasto wygląda smakowicie, już się "częstuję"...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie. Dodatek mielonych migdałów w cieście zawsze się super sprawdza. I do tego ta polewa. Muszę koniecznie wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne to ciacho migdałowe. Podoba mi się.
    Świetnie wygląda, no i ta polewa.
    Krysiu, na pewno smakuje pysznie.
    Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne i rzeczywiście nietrudne do wykonania !

    OdpowiedzUsuń
  5. Krysiu bardzo fajne ciasto :-) z chęcią bym takie sobie zjadła. Miłego weekendu kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. U Ciebie też smakowicie! Robimy zamianę po kawałku ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. mój M uwielbia takie ciacha i dlatego porywam przepis:)
    Buziaki niedzielne przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowite ciasto, lubię takie z dodatkiem migdałów :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu, u Ciebie zawsze same smakołyki. Ciasto wygląda wspaniale. Chętnie bym spróbowała kawałeczek. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Potrafisz kusić. Pozdrawiam serdecznie Krysiu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale bym zjadła :)  Pyszności. Bardzo lubię ciasta migdałowe. Są wilgotne i cudownie aromatyczne  :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie wyglada, zjadłabym kawałeczek do kawki

    OdpowiedzUsuń
  13. Nieustannie mnie kusisz Krysiu:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. migdały i kokos - oba smaki mi bardzo odpowiadają :)

    OdpowiedzUsuń