poniedziałek, 18 listopada 2019

Soczysty kurczak z warzywami z piekarnika

Nie macie pomysłu w jakiej wersji podać kurczaka na stół? Ja też często się zastanawiam co zrobić, żeby było i smacznie i ładnie i żeby było coś nowego. Dlatego stworzyłam dzisiejsze danie. Robi się szybko i równie szybko znika z talerza....



Składniki:
dowolne części kurczaka: nóżki, podudzia, ćwiartki
papryka czerwona
papryka żółta
kilka pieczarek
mała cukinia
cebula

Składniki przyprawy:
2 ząbki czosnku
¼ łyżeczki kurkumy
po ½ łyżeczki papryki słodkiej i ostrej
łyżeczka sosu sojowego ciemnego
½ łyżeczki soli
pieprz świeżo zmielony

Ponadto:
3 łyżki oleju do smażenia

Wykonanie:
Do mojego dania użyłam udka i podudzia kurczaka.
Wszystkie składniki  przyprawy wymieszałam i  obtoczyłam w niej przygotowane części kurczaka.
Odstawiłam na około 30 minut, żeby mięso nabrało smaku przyprawy.


Warzywa oczyściłam i pokroiłam. Pieczarki w pół plasterki, paprykę w pół krążki, cukinię w kostkę i cebulę w drobną kosteczkę.


Na patelni rozgrzałam 2 łyżki oleju i smażyłam warzywa. Najpierw wrzuciłam cebulę i kiedy się zeszkliła dodałam pokrojone pieczarki. Po chwili wsypałam paprykę, a na koniec cukinię. Wszystko chwilę podsmażyłam. Chodzi właściwie o to, żeby warzywa dobrze połączyła się ze sobą i lekko obtoczyły w tłuszczu i w sosie, który się w trakcie smażenia wytworzył.


Piekarnik rozgrzałam do temperatury 170 °C.
Czas na smażenie mięsa.
Rozgrzałam 1 łyżkę oleju i na gorący wyszyła mięso razem z resztkami przyprawy.
Do naczynia do zapiekania na spód wyłożyłam część warzyw z patelni, ułożyłam mięso i wierzch przykryłam resztą warzyw i wstawiłam do gorącego piekarnika  na około 40 minut.


Po upieczeniu wyjęłam foremkę z piekarnika i najpierw rozkoszowałam się wspaniałym zapachem.


Aromat pieczonych warzyw połączonych z pieczonym kurczakiem zachęcał do szybkiego podania potrawy na stół


Mojego soczystego kurczaka podałam z ryżem




Mam nadzieję, że tak przygotowany przeze mnie soczysty kurczak zachęci Was do zrobienia w takiej wersji. Polecam i życzę SMACZNEGO! KRYS




Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...


   

8 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. Właśnie dziś kupiłam kurczaka na jutro więc dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż zgłodniałam. Super pomysł. Wykorzystam go niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka, bardzo lubię takie dania☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu wspaniały obiadek skorzystam i zapraszam na blog

    OdpowiedzUsuń
  5. To musi być pyszne, spróbuję na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  6. .. ale mi smaka narobiłaś Krysiu, danie idealne... buziaki 💋 posyłam, miłego weekendu...

    OdpowiedzUsuń