czwartek, 7 marca 2013

Kotlety pieczarkowe

 Pieczarki przyrządzamy na różne sposoby i jemy je przy wielu okazjach. Dla niektórych są przysmakiem dnia codziennego (w pizzy, zapiekankach, na kanapkach). Ja proponuję
kotlety pieczarkowe
....jako danie obiadowe, dodatek do frytek, pieczywa lub....jak kto woli.

 
Gwarantuję Wam, że Wasi goście jedząc  a nie wiedząc, że są to kotlety bez mięsa – NIE  UWIERZĄ. Są pyszne, szybko się je robi i szybko znikają z talerza.
 
Składniki:
4 jajka
1,5 szklanki startego  żółtego sera
2 szklanki drobno posiekanych pieczarek
2 posiekane cebule
1 szklanka bułki tartej
po  ½ łyżeczki : soli, zmielonego czosnku, oregano
po  ¼ łyżeczki:  bazylii i chili
 
Wykonanie: 
Jajka roztrzepałam mikserem i  wsypałam do nich  wszystkie składniki.
Na koniec dodałam  bułkę tartą i całość wymieszałam.
 

 
Dodatkowo:
bułka tarta do panierowania
olej do smażenia
Wykonanie:
Formowałam  kotlety, panierowałam  w bułce tartej
 

 
 i smażyłam na oleju na złoty kolor. I...już... GOTOWE!!! Szybko, prawda?
Podajemy tak jak np. kotlety z.....i tu niech zadziała Wasza fantazja ;).
Ja podałam z kaszą gryczaną i ...
 

  .... z sosem pieczarkowym  (zobacz przepis w kategorii "sosy")


 Smacznego!!! Krys

23 komentarze:

  1. No, to coś dla mnie. Z pieczarek jeszcze nie robiłam. Z jajek,kapusty słodkiej, ziemniaków gotowanych, falafele z ciecierzycy owszem, ale z pieczarek jeszcze nie :) I czytałam na jednym blogu o kotletach z pietruszki zielonej (a raczej o pasztecie, ale można przecież i w kulki i usmażyć)
    A na te dwie szklaneczki to ile deko pieczarek weszło (mniej wiecej)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest danie dla smakoszy pieczarek a dla wergetarian szczególnie ;. Na dwie szklanki potrzeba około 25 dag pieczarek. Pozdrawiam i ... smacznego!

      Usuń
  2. a ja zamiast żółtego sera daję mozzarellę tartą
    jest super, świetna alternatywa dla wegetarian (i nie tylko)

    OdpowiedzUsuń
  3. Same zdjęcia są apetyczne, a potrawa? Dzisiaj piątek, więc mam już pomysł na obiad. Dzięki! A i sos się przyda. No i mam komplet. Monika

    OdpowiedzUsuń
  4. Potwierdzam, jest masę pomysłów na kotlety wegetariańskie, ale o takim składzie nie słyszałam. Interesujące. Opisy bardzo sugestywne, potrawy na zdjęciach jak żywe. Ach, też sobie takie zrobię, bo nie jadam mięsa ;)Dorota

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale dobre. Nie jadłam pieczarek jako danie w kotletach. Ale chyba dam sie namówić i zrobię własnie dzisiaj na obiad. Olga

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam wczoraj i wyszły genialne. Luizka aż piała z zachwytu na ich widok jak jej dałam milimetr kwadratowy spróbować. Tak sobie myślę, że można by zrobić też wersję pasztetową -dodać do wnętrza trochę oleju i upiec w piekarniku a potem w kawałki pokroić. (mam przepis na pasztet z cukinii w ten deseń)
    I wcale nie smakują jak te z mięsem! są o niebo lepsze :)
    Zamiast przypraw, które podałaś dodałam gotową mieszankę kuchnia włoska i smakowały prawie jak pizza :) (w końcu: pieczarki, ser, ciasto w formie bułki tartej...)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ogromną ochotę na takie kotlety, ale zastanawiam się, czy mogę zmniejszyć ilość żółtego sera na korzyść pieczarek (ze względu na cholesterol)? Czy nie straca na smaku? Wanda T.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Oczywiście, że możesz zmienić ilość produktów. Wiele przepisów kulinarnych doczekła się modyfikacji w zależniści od smaku, apetytu i upodobań. Tak więc zmieniaj, zamieniaj... Życzę smacznego, Krys

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Jaki ser? Napisałam (tylko) żółty, ponieważ każdy ma ulubiony smak. Ja najczęściej dodaję ser Gouda. Sprawdza się w większości przepisów. Pozdrawiam, Krys

      Usuń
  9. Właśnie zrobiłam wersję "pasztetową". Dodałam olej do masy zamiast na patelnię. Zapiekałam ok. 45 min. w temp. 180°. Wyszło pyszne oczywiście :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie przeczytałam o tych kotletach. Pomysł niezły. Zobaczę jak będą smakowały, bo własnie mam zamiar je dzisiaj zrobić. Olga

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobry pomysł na kotlety. Akurat dla mojej starszej córki, która nie je mięsa. Kiedy podałam wczoraj na obiad, córka nie wierzyła, że są bezmięsne, bo wyglądają jak normalne mielone. A tu szok. Zjadła dwa. Bardzo dziękuję za genialny pomysł na kotlety. Proszę o więcej takich przepisów. A ten wpisuję do moich ulubionych. Pozdrawiam, Iga

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj zobilam na obiad, Kotleciki są warte dalszego polecenia, bardzo smaczne.Obawiałam się, że nie będę mogła uformować klopsików, bo masa byłe dość luźna, chyba mialam za duże jajka, dodałam trochę więcej pieczarek ,podsypalam bułką tartą no i palce lizać.Przepis już wylądował w moim zeszyciku do powtórzenia. Pani Krysiu dziękuję.Tina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że kotleciki smakowały. Mam nadzieję, że znajdzie Pani w ...mojej kuchni jeszcze wiele ciekawych przepisów które przypadną Pani do gustu i smaku. Pozdrawiam, Krys

      Usuń
  13. Czy pieczarki mają być podsmażane czy surowe

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczny pomysł i świetny przepis. Robię te kotlety dla moich wegetarian. U mnie w domu te kotlety są na okrągło. Jedzą wszyscy. Nawet mięsożercy. A dzisiaj piątek więc obowiązkowo te kotlety muszą być :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam,

    W podlaskim robie sie kotlety grzybowe. Prawie jak w Pani przepisie. Jedynie co trzeba jeszcze dodac to pol pieczarek zamienic na namoczone grzyby suszone. Polewam wyprobowac bo sa nieziemskie. U nas goszcza na kazdych Swietach Bozego Narpdzenia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam, A czy można pieczarki zetrzeć na tarce? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Można zetrzeć na tace, można bardzo drobno posiekać... Jak wygodnie. Pozdrawiam :)

      Usuń