wtorek, 25 czerwca 2013

Zupa wiosenna z młodej kapusty

Niekiedy miseczka zupy może zastąpić cały obiad. Wystarczy dodać odpowiednio pożywnych składników: fasoli, mięsa czy soczewicy. Ja dzisiaj zrobiłam zupę bardziej wiosenną z młodą kapustą w roli głównej. Zupa jest aromatyczna, pachnąca warzywami, szczypiorkiem.....
 
 

 
Zupę przygotowuje się z przyjemnością bo szybko. Efekt też przyjemny bo jest smaczna...
  


 
 
Składniki:
2 marchewki
pietruszka
seler
½ główki młodej kapusty
1 ziemniak
1 cebula
½ pęczka szczypiorku
10 dag surowego boczku
sól, pieprz
 
 
 
 


 
 Wykonanie:
Marchewkę, pietruszkę i seler obrałam, opłukałam i zalałam około 1 l wody i wstawiłam do gotowania na około 10 minut.
Ziemniak obrałam i po opłukaniu pokroiłam w kostkę. Kapustę  posiekałam i razem z ziemniakiem przełożyłam do wywaru z warzyw i  gotowałam około 20 minut.  
 
 
Boczek pokroiłam w kosteczkę i usmażyłam na rumiano. Skwarki przełożyłam do gotującej się kapusty, a na wytopionym tłuszczu zeszkliłam posiekaną cebulę. Kiedy cebula się zarumieniła, przełożyłam ją do zupy. Gotowałam jeszcze około  5 minut. Doprawiłam solą i pieprzem.
Szczypiorek umyłam, kilka łodyżek zostawiłam do dekoracji a resztę posiekałam.
 
 
 
Zupę przelałam do miseczek, posypałam szczypiorkiem.
 
 
Możecie stworzyć inną wersję dodając np. pomidory a  szczypiorek zastąpić koperkiem.  Jakie by nie były dodatki zupa jest bardzo smaczna. Dlatego zapraszam do skosztowania tej  wiosennej, pysznej zupy. W sam raz na letnie dni. Smacznego! Krys

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam zupę z młodej kapusty. Ale ja jeszcze dodałabym kminek. Pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupka wygląda bardzo smakowicie. Przepis super. Więcej takich ciekawych propozycji. Często korzystam z Twoich przepisów. Pozdrawiam, HANIA

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka zupka to super rozwiązanie na lato. Ugotowałam ją i wcinam właśnie. Lekka, smaczna, co chcieć więcej? ANA

    OdpowiedzUsuń
  4. W upalnie dni sprawdza się znakomicie, z młodych warzyw smakuje wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam zupy z młodą kapustą. Ale ładnie i zachęcająco ją przedstawiłaś, więc dzisiaj ją sama zrobiłam.Jest fantastyczna. Że ja do tej pory takiej nie jadłam???? Iwa

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam Ciebie bardzo serdecznie,U Ciebie jak zawsze -pięknie,kolorowo i pomysłowo.Zapraszam do Dobrych Czasów.Jola

    OdpowiedzUsuń
  7. Zwyczajnie,nadzwyczajnie! Uwielbiam kapustę pod każdą postacią. Łatwy i dobry przepis - dzięki :)Pyszny talerz....:))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj przymierzyłam się do tej wiosennej zupy. Lubię kapustę, ale nie chciałam, żeby to był kapuśniak. I właśnie wyszła fantastyczna delikatna zupa. Dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  9. Ugotowałam "kapuścianą zupę". Smaczna, delikatna. Szybko się gotuje. A w ogóle to smacznie i ładnie tutaj na blogu. Elżbieta

    OdpowiedzUsuń
  10. Blog jest super !!! Wszystko ładnie przejrzyście opisane i pokazane, dzięki czemu mogę spokojnie uczyć się gotować :D :D :D

    OdpowiedzUsuń