czwartek, 13 czerwca 2013

Sernik nowojorski – New York Cheesecake

Sernik w stylu amerykańskim. Powstał w Nowym Jorku.  Jest delikatnym ciastem z kremowego serka na chrupiącej panierce z herbatników.
Taki sernik upiekła moja córka, ale nie skosztowałam jego, ponieważ córka nie mieszka we Wrocławiu, a ciasto  dosłownie rozpłynęło  im się w buziach. Postanowiłam też upiec i również rozkoszować się takim deserem. Teraz mogę Was zapewnić. Warto było. Upieczcie więc ten pyszny sernik nowojorski.
 
  
Ten sernik  piecze się  w kąpieli wodnej w piekarniku.  Wykonanie  jego nie  wymaga  wielkiej wprawy. Jedynie przygotowanie do pieczenia i studzenie zajmuje trochę czasu.

 
Składniki:
(na tortownicę 26 cm)
250 g ciasteczek czekoladowych digestive
3 łyżki cukru
¼ kostki (z 200g) masła
1 kg sera Philadelphia  kremowego w wiaderku
¾  szklanki cukru
6 płaskich  łyżek mąki pszennej
2  łyżeczki ekstraktu waniliowego
3 jajka
¾ szklanki  gęstej śmietany (18%)

 
Dodatkowo potrzebna będzie:
folia srebrna do owinięcia tortownicy
  




Przygotowanie:
Tortownicę (26 cm) owinęłam szczelnie na zewnątrz srebrną folią do pieczenia (3 razy). W ten sposób miałam pewność, że woda z kąpieli wodnej nie przedostanie się do tortownicy z sernikiem. Spód wyłożyłam papierem do pieczenia.








Wykonanie:
Ciasteczka przełożyłam do foliowego woreczka i  przy pomocy wałka rozkruszyłam na pył.  Przesypałam do miseczki  i wymieszałam z cukrem.
Masło roztopiłam w rondelku i po przestudzeniu połączyłam z ciasteczkami.
Do tortownicy  wsypałam mieszankę ciasteczek z masłem. Ugniotłam tak, aby mieszanka dobrze się scaliła i pokryła dno tortownicy.
 
 
 
Wstawiłam do piekarnika w temperaturze 180 °C na 12 minut. Odstawiłam do wystudzenia.
Do miseczki z cukrem przesiałam mąkę.
Ser  miksowałam i pomału wsypywałam cukier  z mąką do uzyskania gładkiej masy. Dodałam ekstrat waniliowy i śmietanę.  Nie przerywając mieszania wbijałam po jednym jajku. 
 
 
 
Masę dobrze wymieszałam i przelałam do tortownicy. Tortownicę wstawiłam do prostokątnej blaszki, do której wlałam gorącą wodę, tak aby sięgała do połowy jej wysokości. Wstawiłam do piekarnika  w temperaturze 180 °C na 45 minut. Po pół godzinie przykryłam wierzch ciasta folią aluminiową dla uzyskania białego koloru sernika. Zmniejszyłam temperaturę do 130  °C i piekłam jeszcze przez  30 minut, aby powierzchnia sernika dobrze się ścięła.
Pozostawiłam sernik w  piekarniku jeszcze przez 1 godzinę przy uchylonych drzwiczkach. Następnie wyjęłam i zostawiłam do całkowitego wystudzenia a na noc wstawiłam do lodówki.
Gotowy sernik wyjęłam z formy, przełożyłam na paterę i udekorowałam polewą czekoladową i truskawkami.
  
 
 
 
Sernik jest pyszny. Z pewnością będę go piekła nie raz. Doskonale komponuje się z letnimi owocami, polewą owocową... 
  
 
 
  








Jeśli skusicie się na zrobienie tego sernika to... Życzę SMACZNEGO! Krys


 

21 komentarzy:

  1. Serniczek poezja, wierzę że rozpływa się w ustach:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie. Uwielbiam serniki. Mniammm mniam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekłam już sernik makowy. Był tak pyszny, że stał się naszym ulubionym. Ale widzę, że na tym jednym moja przygoda z sernikiem się nie skończy ~Zula~

    OdpowiedzUsuń
  4. Zobaczyłam ten sernik i myślałam, że jako pierwsza dam komentarz... a tu proszę - nie udało się. Ale mam nadzieję, że sernik mi się uda bo wygląda na prawdę zachęcająco...
    Pozdrawiam Nina

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik już jadłam na jakimś przyjęciu. Bardzo mi smakował. Ale przepisu nie miałam. Nawet nie wiedziałam jak sie nazywa. Potem już wiedziałam jak się taki piecze. Ale myslę że teraz czas na mnie (żeby go zrobić).

    OdpowiedzUsuń
  6. Serniczek marzenie. Jak wszystkie zresztą. Ależ wygląda po królewsku. Mam zamiar go upiec. Ale czytajc w opisie że tortownicę owijamy folią, myślę, że jesli mam naczynie szklane do zapiekania i zastosuję zamiast tortownicy, to ma kłopot z głowy? BARBARA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Tak, kłopot z głowy. Folia ma zabezpieczyć sernik przed przedostaniem się do niego wody z naczynia z kąpielą. Pozdrawiam i powodzenia. Krys

      Usuń
  7. Mam pytanie, czy ciasteczka, które proponujesz w przepisie mogę zastąpić innymi czekoladowymi? Nie znam tych ciasteczek. Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Digestive to ciasteczka pełnoziarniste, chrupiące bardzo często są podstawowym składnikiem do spodów ciast, a zwłaszcza serników. Można je zastąpić innymi, kruchymi, a nawet, jeśli nie masz czekoladowych, wówczas dodaj 2 łyżki kakao i wymieszaj z cukrem i postępuj dalej jak w przepisie.

      Usuń
  8. A Ty robiłaś z tej prawdziwej Philadelphii czy czymś ją zastąpiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do pieczenia serników w kąpieli wodnej sprawdzi się każdy ser. Zaletą tego sernika jest to, że sernik będzie idealnie równy. Śmiało więc można użyć zarówno ser President lub Philadelphia. Ja użyłam ser w wiaderku President.

      Usuń
  9. Pani Krysiu sernik jest śliczny. Jestem ciekawa czy mój też taki będzie i jak mi się uda. Dzisiaj się za niego zabieram i zdam relację. Zofia

    OdpowiedzUsuń
  10. Sernik upiekł się tak jak w przepisie. Już został zdegustowany. Jest wspaniały. Teraz czekam na znajomych i oni ocenią (pewnie tak jak ja). Dziękuję za ten przepis. BARBARA

    OdpowiedzUsuń
  11. Serniczek rewelacyjny. Zupełnie inny niż ten z makiem ale równie smaczny. Dobrze, że powstał osobny dział "serniki". Będę mógł szybciej znaleźć konkretny przepis...

    OdpowiedzUsuń
  12. Troszkę mam zaległości w przepisach :) Ale już patrzę i rozmyślałam, co by tu zrobić według Pani przepisów :) Najchętniej to bym siedziała ciągle u Pani w kuchni :P :))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie może zabraknąć mojej opinii o tej pyszności. Moja dziewczyna (ma na imię Kinga) piekła ten sernik. A ja się modliłem, żeby nie opadł w piekarniku. Wszystko się udało. Nie mogę nie wspomniec o tej blieli sernika z czekoladowym spodem... Idę zjeść kawałek :) Jaśko

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytelny opis i z wykonaniem tego sernika może się zmierzyć nawet taka niedoświadczona kucharka jak ja. Pyszny sernik. Ulka

    OdpowiedzUsuń
  15. ~dosia~ Jestem antytalentem cukierniczym a sernik udało mi się zrobić jak w "Kuchni u Krysi". Jest smaczny i piękny. A najważniejsze, że mi się udał. Nareszcie coś mi wyszło :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. O jejciu, ale piękny sernik! Już wiem, że muszę go kiedyś upiec, najlepiej na jakąś wielką okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sernik wygląda smakowicie, tylko w niektórych sernikach nowojorskich jest dodatkowo pianka ze śmietany na wierchu :)

    OdpowiedzUsuń