czwartek, 20 czerwca 2013

Ciasto truskawkowe z galaretką

Dzisiaj mam dla Was  coś nadzwyczaj smacznego. Tym razem coś,  bez czego nikt z nas nie wyobraża sobie czerwca - truskawki!!! Uwielbiane przez nas, smaczne, zdrowe. Można z nich przygotować naprawdę wiele smacznych deserów. Dzisiaj proponuję pyszne ciasto z masą serową, z truskawkami i galaretką
 
 
Składniki:
biszkopty
250 g serka śmietankowego
400 g serka mascarpone
250 ml śmietanki kremowej (30%)
3 łyżki cukru pudru
3 łyżki (płaskie) żelatyny
1 kg truskawek
2 galaretki o smaku truskawkowym
 
Wykonanie:
Zmiksowałam serki.  Ubiłam śmietanę kremówkę. Pod koniec ubijania wsypałam cukier i dodawałam stopniowo wymieszane serki .  W niewielkiej ilości gorącej wody rozpuściłam żelatynę i po wymieszaniu i wystudzeniu wlałam do masy serowej. Szybko zmiksowałam do połączenia składników.
 


Galaretki rozpuściłam gorącej wodzie wg przepisu na opakowaniu i odstawiłam.
Truskawki opłukałam, osaczyłam z wody i pozbyłam ich szypułek. Przekroiłam wzdłuż na połówki.
Tortownicę owinęłam szczelnie srebrną folią spożywczą, żeby ją uszczelnić. Na dno tortownicy wyłożyłam biszkopty. Na ich powierzchni rozsmarowałam cienką warstwę masy serowej, następnie  poukładałam mniej więcej połowę truskawek. Wyłożyłam resztę masy, wygładziłam powierzchnię i wstawiłam do lodówki.
 
 
Ułożyłam pozostałe  truskawki  na powierzchni masy serowej i delikatnie przelałam tężejącą galaretkę. Wstawiłam do lodówki. W moim przypadku – na całą noc.
Delikatnie zdjęłam obręcz z tortownicy, uważając, żeby galaretka nie „popękała".
 
 
Ciasto  takie akurat na gorące dni. Polecam. Jest wiele przepisów na podobne ciasta z galaretką i owocami. Ja sugerowałam się przepisem pani Doroty z blogu moje wypieki.  Cieszmy się truskawkami. Życzę SMACZNEGO! Krys

21 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie. Zastanawiam się, czy mogłabym tą masę trochę odtłuścić i nie dodawać śmietanki? Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz „odchudzić” masę to zamiast serka mascarpone dodaj waniliowy serek homogenizowany. Śmietankę zostawiłabym, jak jest w przepisie. Pozdrawiam, Krys

      Usuń
    2. Kiedyś robiłam podobną masę ale bez śmietanki. Bez rewelacji. Wyszła zwykła masa serowa. Myślę, że śmietanka dodaje kremowego smaku do całości dlatego dzisiaj takie ciasto będę robić dokładnie jak w przepisie, "łasuszka"

      Usuń
  2. Uwielbiam takie serniczki. Szkoda że są tak kaloryczne, bo sama bym zjadła połowę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja sobie odpuszczam postanowienia kiedy widzę takie smakołyki. Nie mam silnej woli. Potem chyba bedę skakać na skakance :))) No i jak tu nie zrobić czegoś takiego pysznego??? Sylwia

      Usuń
  3. Serek śmietankowy to jaki ma być???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Kupuję serek śmiatankowy naturalny w opakowaniu 250 g w przezroczystej folii. Serek jest już takiej konsystencji akurat do deserów i serników. Pozdrawiam, Krys

      Usuń
  4. Świetny pomysł na zimne ciasto z lodówki na taką pogodę. Nie trzeba piec. Wygląda tak kusząco, że postanowiłam go dzisiaj zrobić. Właśnie galaretka się ścina i już nie mogę się doczekać

    OdpowiedzUsuń
  5. I już mam gotowe ciasto. Jeszcze trochę poczekam na całkowite stężenie galaretki. Moje ciasto też pysznie wygląda. Ciesze się, że zrobiłam ciasto bez pieczenia. Dana

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Krysiu, serniczek jest tak smaczny, że jeszcze chwila i już go nie będzie. Znika z talerza :) Więcej takich przepisów na upały. Pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam ,mniam !!! Biszkopt,truskawki,galaretka ,śmietana =jedno z moich ulubionych połączeń =Zrobione i zjedzone.Pyszne:))) Jesteś moim kulinarnym guru.Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis godny uwagi. Nie ma w kremie surowych jajek do których podchodzę jednak z rezerwą. Szczególnie w upały. W najbliższym czasie wykorzystam przepis w dodatku, że truskawki są już w bardzo przystępnej cenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za miłe komentarze. Cieszę się, że przepis przypadł Wam do smaku. Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ rozpusta, ależ pychota. Gabi

    OdpowiedzUsuń
  11. a mi jak dodałam żelatyny to bita śmietana się zważała :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żelatyna przed połączeniem ze śmietaną musi być wystudzona. Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. ile łyżek cukru pudru????

    OdpowiedzUsuń
  13. dziekuje barrrrrdzo.......

    OdpowiedzUsuń
  14. A ten serek śmietankowy to jaki ma być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie podałam nazwy serka, ponieważ jest wiele śmietankowych. Często używam "Serka śmietankowego" z Rawicza (opakowanie 250 g), lub Mój ulubiony (oba sprawdzone). Jeśli nie dodaję serka śmietankowego, to kupuję dobry twaróg i mielę 2x w maszynce. Pozdrawiam :)

      Usuń