sobota, 24 stycznia 2015

Gulasz z kaczki z owocami granatu

Powracam ponownie do przepisu z kaczką w roli głównej. Pierś z kaczki z gruszkami już prezentowałam tutaj, dzisiaj kolej na inną potrawę również z piersi i również z dodatkiem owoców,  ale podaną inaczej. Ostatnio w sklepach jest dużo owoców granatu. Dlatego z mojej kaczki zrobiłam danie "wybuchowe" właśnie z granatem :)
Zrobiłam gulasz wyśmienity. Wyrafinowany w smaku. Trudno poprzestać na spróbowaniu. Jest tak smaczny, że uznałam że koniecznie jak najszybciej muszę się z Wami tym przepisem podzielić.   
 

  

Składniki:
2 piersi z kaczki (ok. 500 g)
2 owoce granatu
1 cebula
100 g orzechów włoskich
300 l bulionu z warzyw
1 cytryna
odrobina kurkumy
pieprz do smaku
oliwa
 
 
  
 

  
Wykonanie:
Z piersi kaczki zdjęłam skórę. Mięso opłukałam, pokroiłam w paski.
Cebulę posiekałam w kosteczkę.
Owoce granatu przekroiłam na połowę i wydrążyłam z nich pestki, które przełożyłam do miseczki razem z sokiem.
Orzechy zmieliłam.
Otarłam z cytryny skórkę.
 
 
 
 
Na patelni rozgrzałam 4 łyżki oliwy, wrzuciłam cebulę i podsmażyłam.  Włożyłam pokrojone mięso. Smażyłam na średnim gazie około 10 minut. Doprawiłam do smaku pieprzem i kurkumą.
 

Na patelnię wlałam bulion, dodałam otartą skórkę z cytryny i wyłuskane ziarenka granatu. Wymieszałam. Pozostawiłam na gazie około 20 minut.
Następnie wsypałam zmielone orzechy. Wymieszałam i kiedy gulasz zaczął gęstnieć po chwili wyłączyłam gaz.
 
 
Spróbowałam i ... już nic nie trzeba dodawać. Jest pyszny.
 

 Gulasz podałam z makaronem kokardki. Doskonale sprawdzi się jeśli podacie z ulubioną kaszą.
 
 
Polecam ten gulasz z nadzieją, że znajdzie wśród Was wielu amatorów. Życzę SMACZNEGO! Krys
 
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...

30 komentarzy:

  1. no to już mam pomysł na obiad :) miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wytworne danie Krysiu...Miłego weekendu i Gości miłych...

    OdpowiedzUsuń
  3. jaki ciekawy przepis, wyjątkowo musi byc całość pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już sama lista składników podpowiada mi, że to danie musi być pyszne! Nie ma innej możliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow pyszne , nawet tutaj u mnie pięknie pachnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł, wygląda bardzo apetycznie :).

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie kaczuszka bedzie jutro, mam na nią wielkiego smaka ostatnimi dniami

    OdpowiedzUsuń
  8. To musiało być pyszne:)
    a granat jest nie tylko pyszny owoc, ale też bardzo uniwersalny i można go wykorzystać na wiele sposobów.
    Mnie ten gulasz zachwycił:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  9. Gulasz w duchu kuchni gruzińskiej, orzechy, granat, mmmmniommmm... zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. kaczka jest świetna, muszę sprobować jej w takim wydaniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię kaczkę, często robię, ale taką wersję widzę po raz pierwszy. Świetny pomysł Krysiu! Muszę koniecznie wypróbować, bo zdaje się, że to naprawdę pyszne danie!
    Pozdrawiam Cię Krysiu gorąco!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne danie, też ostatnio eksperymentuję z granatem:)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajny sposób na kaczuchę, jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny pomysł z tym granatem :) pozdrawiam Krysiu :)(

    OdpowiedzUsuń
  15. Krysiu, wyglada mega smacznie! Swietny pomysł by dołączyć do kaczuchy granat. Ja w ogóle uważam, że za mało się go wykorzystuje w kuchni....

    OdpowiedzUsuń
  16. wow.. bardzo oryginalne danie..
    nie spotkałam się jeszcze z takim podaniem! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. masz pomysły na połączenia smaków:) Nie wpadłabym na coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy pomysł :) Taka kaczuszka musi wybornie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczny pomysł na gulasz Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy przepis i świetny pomysł na obiad. Pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Szaleństwo :) Swoją drogą mam ochotę na kaczuszkę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Krystynko, smakowo na pewno wysmienicie, ale pestki z granatu zawsze mi przeszkadzają w potrawie i choć same owoce pięknie dekorują , a sok dosmacza kaczkę, to jednak wybieram kaczkę z gruszkami, już zakupiłam produkty i zrobię inspirując się Twoim przepisem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja tam bym wolała sam gulasz z makaronem. A granat to na podwieczorek. Masz pomysły Krysiu.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wystarczyłby sam gulasz i makaron:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawe zestawienie smaków i składników, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawe połączenie. Do tej pory robiłam gulasz z kaczki z suszoną śliwką lub jabłkiem.

    OdpowiedzUsuń
  27. Moje ulubione mięso, to musi być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  28. Tak jeszcze nie robiłam, warto zapisać...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  29. Łał, brak mi słów. Wypróbujemy kiedyś. Ślinka leci.:)

    OdpowiedzUsuń