wtorek, 20 stycznia 2015

Sałatka śledziowa z żurawiną i papryką

Wiadomo, że podróże kształcą. Poznajemy nowe miejsca, do których chętnie wracamy,  inne omijamy i szukamy czegoś nowego, ciekawego. Z takich podróży zazwyczaj przywozi się do domu jakieś pamiątki, zdjęcia, wspomnienia... Ja, oprócz wspomnień przywożę nowe przepisy.
Mam dla Was ciekawy, smaczny przepis na warstwową sałatkę ze śledzi. Jej wyrafinowany smak sprawia, że chętnie sięgamy po jeszcze i jeszcze... jedną porcję.
Taką sałatkę jedliśmy na kolacji sylwestrowej. Bardzo mi zasmakowała i dzięki uprzejmości Pani Domu, w którym spędziliśmy Sylwestra i od której dostałam ten przepis, mogłam ją w domu zrobić i dzisiaj się tym przepisem z Wami chcę podzielić

 
 
 
Składniki:
6 płatów śledziowych (bez skóry) z zalewy winegret*
3 średnie cebule
100 g żurawiny
po 1/3 kolorowej papryki: czerwonej, zielonej i żółtej
pieprz świeżo zmielony
1/3 szklanki oleju rzepakowego
 
Wykonanie:
Cebulę pokroiłam w drobną kosteczkę, zalałam gorącą wodą i po około 15 minutach odcedziłam.
Żurawinę również zalałam gorącą wodą i  kiedy  zmiękła odcedziłam.
Każdy płat śledzia podzieliłam na 3 części.
Paprykę pokroiłam w kosteczkę.
 
* Można zrobić z płatów śledziowych do namoczenia
 
 
Z pokrojonych składników uzyskałam bazę mojej sałatki
 

 W misce układałam warstwami:
- śledzie
- cebula
- żurawina
- papryka
Całość oprószyłam świeżo zmielonym pieprzem.
Układałam kolejne warstwy tak samo, aż do wyczerpania składników.
Na koniec wszystko zalałam olejem.
 
 
Sałatkę można również podać na półmisku ułożone w piramidkę  za pomocą foremek tworząc dekoracyjne kształty
 
 
  
 
 
Mam nadzieję, że zachęciłam Was do zrobienia tej sałatki. Uwierzcie, że warto. Jeśli lubicie śledzie z cebulką, żurawiną i.... A zresztą, spróbujcie... Życzę SMACZNEGO! Krys
 
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...

30 komentarzy:

  1. świetnie się prezentuje! tak kolorowo i apetycznie, co akurat w przypadku śledzi rzadkość ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z samego rana kusisz tak pysznym sledzikiem a ja akurat sniadanko zjadłam...powróce więc do tego śledzika pozniej

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super kolorowy śledzik. Zjadłabym takiego ze smakiem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe dodatki do znanego już śledzia. Bardzo ładnie wygląda gotowa sałatka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Będzie doskonała na " ostatki" Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  6. Krysiu z przepisami też tak mam, ostatnio nieznana babeczka w sklepie zaczęła mówić jakiś przepis, oczywiście zapisywałam w telefonie i nie mogłam nadążyć, grzecznie poprosiłam żeby nieco zwolniła- mina kobitki warta zapamiętania:D
    A sałatka wygląda bardzo smakowicie, choć ja bym pewnie żurawinę ominęła:)
    miłego dnia, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie pamiątki zdecydowanie są najlepsze i najsmaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiego śledzika jeszcze nie jadłam. Wypróbuję przepis. :)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  9. niby prosta sałatka, a wygląda jak dzieło sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniale wygląda! Muszę wypróbować ten przepis. Pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śledzik w niecodziennej odsłonie :) Piękny i kolorowy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie sałatki:) Są smaczne i wyglądają genialnie na talerzu.

    OdpowiedzUsuń
  13. takim śledzikiem nigdy nie pogardzę:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudnie wygląda na talerzu, kolorowo i apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Krysiu ale super wygląda, taka kolorowa i pięknie podana :-) z pewnością smakuje obłęnie :-) pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przygotuję sobie taka na sobotę:),mam nadzieje,ze wyjdzie tak pyszna jak Twoja :)
    _____________________________________
    www.stylowo40.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. ooo.. pierwszy raz spotykam się z takim podaniem..
    żurawina chyba bardziej uszlachetnia tego śledzia! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Podoba mi się szczególnie w formie piramidki ! Pięknie podana !

    OdpowiedzUsuń
  19. Zaciekawiłaś mnie tym przepisem na śledzia Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Och, czuję, że by mi bardzo posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  21. lubię śledzie, więc na taka sałatkę mam chrapkę :) szarlotka z poprzedniego posta wygląda fantastycznie, chociaż jestem jedna z niewielu osób, które z szarlotką nie przepadają :(

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam Cie Krysiu serdecznie!! Przepieknie przedstawiasz każdy swój przepis. Smacznie i tak czytelnie! Super! Pozdrawiam cieplo!

    OdpowiedzUsuń
  23. Chyba nie udało mi sie dodać komentarza. A napisałam,że Twoje prezentacje dań i czytelność przepisów są imponujące. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajna sałatka, w sam raz na imprezę karnawałową :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Taka kolorowa sałatka to od razu oko przyciąga.

    OdpowiedzUsuń
  26. Oprócz tradycyjnych śledzi zrobiłam tę sałatkę na święta. Była bardzo smaczna i wszystkim smakowała. Bo delikatna i lekko słodka. Teraz to moja ulubiona sałatka śledziowa. To moje smaki:) Pozdrawiam, Hania

    OdpowiedzUsuń