poniedziałek, 12 stycznia 2015

Zupa pomidorowa ze świeżych pomidorów z dodatkiem soczewicy

Zupa pomidorowa należy do najczęściej odwiedzanych przepisów na moim blogu (prawie 90 tys. odsłon w ciągu roku).  Zachęcona takim powodzeniem mojej pomidorowej poszukuję nowych innych smaków. Jeśli chcecie spróbować pomidorową ze świeżych pomidorów z dodatkiem kopru włoskiego i zielonej soczewicy to zapraszam do tego przepisu na pyszną, pożywną i wyjątkową w smaku pomidorową....

 
Składniki:
1,5 kg mięsistych pomidorów
100 zielonej soczewicy
2 marchewki
3 średnie cebule
4 ząbki czosnku
2 łodygi selera naciowego
odrobina ostrej papryczki chili
ok. 8  łyżek oliwy z oliwek
kilka nitek szafranu
1 łyżeczka cukru pudru
sól morska
pół pęczka natki pietruszki
 
Wykonanie:
Pomidory sparzyłam we wrzątku a następnie przełożyłam do zimnej wody żeby zahartować. Zdjęłam z nich skórkę. Pokroiłam w grubą kostkę.
Cebulę pokroiłam w kosteczkę.
Marchewkę i seler naciowy i po oczyszczeniu i umyciu,  pokroiłam w cienkie plasterki.
Czosnek drobno posiekałam.
Papryczkę chili posiekałam bardzo drobno.
Natkę pietruszki grubo posiekałam.
Soczewicę opłukałam i odsączyłam.


W garnku rozgrzałam 6 łyżek oliwy i wrzuciłam cebulę, następnie dodałam marchew, seler i chili. Zostawiłam na średnim gazie na około 15 minut. Pod koniec smażenia wsypałam czosnek. Wymieszałam.
 

Następnie do warzyw dodałam pomidory, szafran i soczewicę. Wlałam około 500 ml ciepłej wody i wsypałam cukier puder i wstawiłam do dalszego gotowania na małym gazie na około 35 minut.
 

Kiedy soczewica będzie miękka to znak, że zupa jest już gotowa. Posoliłam do smaku, wsypałam część natki pietruszki. Można dodać jeszcze 3 łyżki oliwy.
 
 
 
Zupa jest naprawdę bardzo smaczna. Zupy z dodatkiem soczewicy cieszą się powodzeniem. Jeśli lubicie podobne zupy a zwłaszcza pomidorową, to koniecznie spróbujcie zrobić taką mieszankę. Myślę, że Wam zasmakuje :) Życzę SMACZNEGO! Krys  

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 

29 komentarzy:

  1. oj tak, nie ma to jak cudowna pomidorowa :-) taka z soczewicą musi być przepyszna, tylko skąd o tej porze świeże, dojrzałe pomidory? :-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie podałam pomidory świeże a nie z puszki, przetworzone. Oczywiście lepszy smak będzie wtedy kiedy użyjemy pomidorki zerwane prosto z krzaczka :)

      Usuń
  2. Pomidorówkę lubię najbardziej ze wszystkich zup. Ciekawe rozwiązanie połączenia tych smaków. To dla mnie wyzwanie. Chętnie spróbuję z soczewicą:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być bardzo ciekawy smak. Mam akurat soczewicę i miałam ugotować pomidorową. Dzisiaj taką zrobię. Pozdrawiam, Anka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł, ciekawe połączenie smakowe. Do wypróbowania, jak najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomidorowa z soczewicą? Koniecznie muszę przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomidorowa ze świeżych pomidorów jest najlepsza. Dodatek soczewicy wzbogaca smak, sprawia ze zupka staje sie bardziej syta, takie lubię

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet jak ktoś nie ma talentu do gotowania to po Twojej prezentacji na pewno mu się uda :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podejrzewam, że jest wyśmienita!

    OdpowiedzUsuń
  9. zupa pomidorowa ze świeżych pomidorów- nie znam innej, nie znam lepszej! :)
    Klasyk, który chyba nigdy mi się nie znudzi :)
    Chociaż mimo iż lubię soczewicę nie wiem czy dałabym ją jako dodatek... w końcy wyparłaby moje kochane lane kluski :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak. Takie połączenie jest wspaniałe:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł na dodanie soczewicy. Pysznie wygląda Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Soczewicowa i pomidorowa to moje ulubione zupy. Połączenie ich w jedno musi smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu my pozostaniemy przy klasycznej pomidorówce, bo z soczewicą jakoś się nie lubimy:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj trochę jeszcze poczekamy na ten sezon pomidorowy... Narobiłaś mi teraz ochoty na takie soczyste, słodkie pomidory z przydomowego ogródka...

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł Krysiu! Zupka wygląda baaardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. podoba mi się to urozmaicenie pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ pysznie i zdrowo wygląda, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zupa pysznie treściwa, soczewicę często w kuchni używam, ale w zupie pomidorowej nie próbowałam, spodziewam się po dodanych składnikach ,bardzo esencjonalnego smaku.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszna i rozgrzewająca zupka :) Śliczny talerzyk :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Z przyjemnością spałaszowała bym michę takiej zupki :D mniami

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawa zupa, pysznie skomponowana i doprawiona :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj zjadłabym takiej, pomidorowa to moja ulubiona :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ależ bym zjadła taką :) ma cudowny kolor i jest na pewno bardzo rozgrzewająca.

    OdpowiedzUsuń
  24. Zupkę pomidorową uwielbiam, więc kupuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak zawsze u Ciebie, prosto a jak smacznie.

    OdpowiedzUsuń