środa, 14 stycznia 2015

Sałatka na podwieczorek i nie tylko....

Co zrobić kiedy nie chcemy jeść kolejnego ciasta, następnego kawałka tortu, czy innego deseru a dopadnie nas właśnie ochota na coś...? Dobrze jest mieć  w lodówce sałatkę przygotowaną na taką okoliczność.
Wpadłam na ten pomysł, kiedy mój organizm domagał się czegoś słodkiego, a ja chcę choć na chwilę ograniczyć słodycze.  Przygotowałam więc sałatkę na podwieczorek, zamiast... (np. słodkiego deseru).
 

 
Składniki:
1 koper włoski
200 g pieczarek
50 g twardego żółtego sera
liście sałaty
szczypiorek
½ łyżki posiekanej natki pietruszki
 
Sos:
3 łyżki oliwy z oliwek
½  łyżka octu winnego
sól
pieprz
 
Wykonanie:
Bulwę kopru oczyściłam z zewnętrznych liści, umyłam i pokroiłam w cienkie plasterki.
Pieczarki oczyściłam i również pokroiłam w plasterki.
Ser starłam nożem na długie wiórki.
Na półmisku ułożyłam liście sałaty, na nich rozłożyłam krążki kopru włoskiego a następnie plasterki pieczarek.
Udekorowałam koperkiem, natką pietruszki i paseczkami kolorowej papryki.
Składniki sosu wymieszałam i kiedy już się dobrze połączyły polałam nim sałatkę.
 


Na wierzchu rozsypałam starty ser.
Sałatkę wstawiłam na pół godziny go lodówki, żeby przeszła smakiem sosu.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fantastyczna, lekka sałatka na popołudniowy wilczy apetyt zamiast np. kawałka tortu. Polecam, bo to działa J Życzę SMACZNEGO! Krys


 
 Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...
 
 

34 komentarze:

  1. bardzo ciekawe połączenie, oj bardzo! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne i kolorowe, to coś co lubię najbardziej :) pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zawsze się bałam surowych pieczarek i nigdy nie podjęłam próby...

    OdpowiedzUsuń
  4. Na podwieczorek sałatka to bardzo dobry pomysł. Swietnie wyglada, składniki mówią same za siebie że jest pysznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie jadłam surowych pieczarek, ciekawi mnie ta sałatka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie podana sałatka. Tak misternie ułożona, że aż żal ją jeść :) Chętnie skorzystam z pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadalam surowych pieczarek, bardzo ciekawa jestem jak smakuje ta salatka ...

    Dziekuje za przepis i serdecznie pozdrawiam, Krysu:):)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie wyglądają i ciekawie.Szczęśliwego Nowego Roku.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. I to jest pomysł! Co prawda, gdy najdzie ochota na słodkie to nie ma zmiłuj, ale potem to już tylko sałatka :))

    OdpowiedzUsuń
  10. oo bardzo lubię sałatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna sałatka. Surowe pieczarki fajnie smakują, ja czasami kładę na kanapki :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rozpływam się na widok takiej sałatki, jest genialna!

    OdpowiedzUsuń
  13. I taka sałatka by mi się przydała, choć pieczarek surowych nigdy nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. świeżutko i bardzo apetycznie, jak zwykle , Krystynko

    OdpowiedzUsuń
  15. U Ciebie kochana je się samymi oczami :]]]

    OdpowiedzUsuń
  16. Też nie jadłam surowych pieczarek,muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda pysznie :) lubię zarówno surowe pieczarki jak i koper włoski, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  18. U Ciebie Krysiu sałatka zamiast deseru, a u mnie deser zamiast porcji owoców:)
    Talerz wygląda bardzo zachęcająco i smakowicie:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  19. pięknie podana, a smak z pewnością przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  20. jak mam ochotę na słodkie to nic wytrawnego nie zgarnie roli :(
    Ale sałatka pyszna i z wielką chęcią mogłabym się o nią pokusić! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja ostatnio też ograniczam słodkie, więc taka sałatka akurat do mnie trafia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Krysiu coś dla mnie. Przytyło mi się niepotrzebnie 2 - 3 kilo :( ze stresów...
    Tylko boję się surowych pieczarek... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy takiej nie jadłam, pyszna kompozycja! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja też boję się surowych pieczarek. Sałatka jednak wygląda smakowicie...pozdrawiam Krysiu...

    OdpowiedzUsuń
  25. Krysiu, wpadam na talerz takiej pysznej sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajna ,też lubie sałatki zamiast ciast.

    OdpowiedzUsuń
  27. To prawda, warto zastąpić słodycze sałatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak kolorowo, zdrowo i wiosennie - mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Takiego czegoś jeszcze nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń