piątek, 18 września 2015

Sernik na zimno ze śliwkami

Na straganach jest sporo śliwek. Jest w czym wybierać. Przetwarzamy je na  dżemy, powidła. A przede wszystkim jemy na surowo. Duża część tych pysznych owoców trafia też do piekarnika razem z ciastem, którym potem się zajadamy.
Moje śliwki trafiły do ciasta, konkretnie do sernika zrobionego na zimno.  Pyszny sernik, ciekawie udekorowany był trafionym deserem dla moich gości
 

 
Składniki:
200 g okrągłych biszkopcików "amaretti"
100 g miękkiego masła
1 kg śliwek miękkich
3 pełne łyżeczki żelatyny
600 g serka do serników , np. „mój ulubiony”
mały kubeczek  (180 g) gęstego jogurtu naturalnego
sok wyciśnięty z 1 cytryny
70 g (4 łyżki)  cukru
330 ml kremówki (30%)
 

Dodatkowo do dekoracji:
1/2 szklanki kremówki (30%)
1 łyżeczka cynamonu
 
Wykonanie:
Masło roztopiłam i wystudziłam. Kilka sztuk biszkopcików odłożyłam do dekoracji a resztę zmiksowałam w blenderze (można rozgnieść wałkiem w woreczku foliowym) i wymieszałam z masłem.
Spód tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia.
Masą biszkoptowo-maślaną wyłożyłam sód tortownicy i wstawiłam do lodówki.
 

Żelatynę  namoczyłam w  niewielkiej ilości zimnej wody i odstawiłam do napęcznienia.
Śliwki umyłam i wydrążyłam z nich pestki. Kilka sztuk odłożyłam do dekoracji a resztę pokroiłam w kosteczkę.
 

Ser utarłam z cukrem, jogurtem i sokiem z cytryny.
Żelatynę podgrzałam chwilkę żeby się rozpuściła a następnie wmieszałam do masy serowej.
 
 

Kremówkę ubiłam na puch i również dodałam do masy razem z pokrojonymi śliwkami. Wszystko delikatnie wymieszałam i przelałam do przygotowanej tortownicy.
 

Po wyjęciu z lodówki sernik udekorowałam cząstkami odłożonych śliwek i biszkopcikami amaretti. Dodatkowo ubiłam kremówkę i wycisnęłam gwiazdki za pomocą szprycy. Na koniec oprószyłam mielonym cynamonem
 



 

Oczywiście możecie dowolnie udekorować Wasz sernik. Najważniejsze, żeby Wam smakował. Wobec tego życzę SMACZNEGO! Krys
 
Inspiracja: Magazyn Tina  z sierpnia

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 
 

44 komentarze:

  1. Ja jako miłośnik serników podkradam kawałeczek pysznego serniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sernika ze śliwkami nie jadłam, pysznie się prezentuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten sernik śliwkowy też był mój pierwszy. Jest wspaniały :)

      Usuń
  3. Cudny i bardzo apetyczny, powiem szczerze, że na zimno ze śliwkami jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakbym czuła. Wczoraj kupiłam śliwki a ser mam zawsze w lodówce. Będzie smaczny sernik na weekend. Dzięki za ten przepis :) Pozdrawiam. Natasza

    OdpowiedzUsuń
  5. Krysiu ojoj ale ten serniczek wygląda wspaniale. Zapisuje sobie przepis i z chęcią go zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pochłonęłam go wzrokiem:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Krysiu, fantastyczne masz pomysły, jeszcze nigdy nie jadłam takiego sernika! a był okres, że wszyscy się takimi zajadali :) trochę o nich zapomniałam, dzięki Tobie wrócę do serników na zimno! :) pysznie wygląda!!! :)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ten sernik Madziu, bo naprawdę jest smaczny:)

      Usuń
  8. Krysiu, ten sernik to kusi już z daleka, a wiesz, że uwielbiam serniki!!! Cudeńko!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prezentuje się znakomicie i zapewne tak smakuje :]

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny serniczek. Wygląda bardzo ładnie i smakuje też z pewnością pysznie :)
    Sernika na zimno ze śliwkami jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki ciekawy pomysł na sernik na zimno. Nie wpadłabym na to, żeby śliwki wykorzystać do sernika na zimno. Wygląda wspaniale i kiedyś muszę się pokusić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam się że ze śliwkami jeszcze nie jadłam ,najwyższy czas żeby wypróbować , Twój Krysiu wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląd tego sernika, jak i sam pomysł na niego, powaliły mnie na kolana! Toż to cudo dla podniebienia! :))

    OdpowiedzUsuń
  14. sernika na zimno w połączeniu ze śliwkami jeszcze nie próbowałam, ale prezentuje się znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy pierwszy raz go zrobiłam szybko musiałam zrobić ponownie :)

      Usuń
  15. sernika na zimno ze śliwkami jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Krysiu uwielbiam wszystkie serniki a Twój wygląda wyjątkowo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolejny świetny pomysł. Nie wpadłabym na to, żeby do sernika dodać śliwek, a już czuję, że będzie to smaczne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Taki sernik Krysiu uwielbiam, nie ważne z czym, śliwki też lubię.
    Świetny przepis, zrobię mojemu łasuchowi...serdecznie pozdrawiam, miłego tygodnia Ci życzę...

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaki super pomysł! Na pewno smakuje przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. W tym sezonie śliwkowym tez piekę różne wersje ciast z ich użyciem, ale takiego sernika jeszcze nie popełniłam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Odważyłam się zrobić ten sernik ale ze śliwkami węgierkami. Krótko podsumuję: WSPANIAŁY.
    Polecam każdemu, kto nie jadł. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepis na ten sernik nie przeszedł u mnie bez echa. Zrobiłam go w prostokątnej foremce. Nie ważny kształt, ważne że bosko smakował. Myślałam, że zostanie coś do poniedziałku, ale gdzie tam. Śladu po nim nie było już w niedzielę. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Krysiu ja uwielbiam serniki. Mniam!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ślicznie wygląda twój sernik, zabieram przepis do ulubionych.

    OdpowiedzUsuń