poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Szparagowa zupa-krem z łososiem

Pierwszą potrawą jaką w tym sezonie szparagowym zrobiłam jest właśnie zupa-krem. Przełamałam delikatny smak szparagów charakterystycznym smakiem wędzonego łososia i wyszedł pyszny duet J
 

Składniki:
2 marchewki
1 pietruszka
po kawałku:  selera, pora i kapusty
500 g białych szparagów
10 – 12 dag łososia wędzonego na gorąco
150 g śmietany (18%)
listek laurowy
po 3 ziarna pieprzu i ziela angielskiego
sól i pieprz
pęczek koperku
 
Wykonanie:
Warzywa po oczyszczeniu pokroiłam i zalałam 1,5 l wody.  Dodałam przyprawy i wstawiłam do gotowania na 30 minut.
Szparagi obrałam z grubych włókien, odcięłam łykowatą dolną część i opłukałam.  Wywar z warzyw przecedziłam włożyłam szparagi  i wstawiłam ponownie do gotowania na 25 minut.  
 

Po przestudzeniu zmiksowałam i przetarłam przez sito (można to pominąć). Wlałam śmietanę, przyprawiłam  pieprzem i solą (sól delikatnie, ponieważ łosoś może być odrobinę słony). Wsypałam koperek (1 łyżkę zostawiłam do dekoracji), zamieszałam i zupa-krem gotowa.
Łososia pokroiłam w grubsze paski włożyłam do miseczek i zalałam gorącą zupą. Na wierzch posypałam koperkiem.
 

Pyszna, delikatna zupa. Jak większość kremów jest aksamitna. Smakowała nam bardzo. Możecie się przekonać J Życzę SMACZNEGO! Krys

34 komentarze:

  1. Chyba czekałam na podobną zupę. Z łososiem to ciekawy pomysł i chętnie taką zupę przygotuję, bo na zdjęciach wygląda bardzo zachęcająco. Pozdrawiam, H.R.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj zjadłabym ze smaczkiem :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. sezon na szparagi rozpoczety :) dziś mam na obiad ;) ale zupka jeszcze przede mną :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na takie zupy zawsze mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O rany, to już sezon szparagowy... Może w końcu spróbuję swoich pierwszych szparagów, bo wstyd się przyznać, ale jeszcze nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale kusząca!!! Wspaniała !! Pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W zeszłym roku robiłam zupę-krem z białych szparagów, lecz bez dodatku łososia. Przyznam, że jestem niesamowicie ciekawa tego połączenia, wydaje się idealne. Dzięki za kolejną wspaniałą inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupka wygląda idealnie, a że z dodatkiem łososia jeszcze nie jadłam to bardzo che bym ją spróbowała:) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takiej zupki jeszcze nie jadłam, ale chętnie bym skosztowała bo wygląda przepysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. powiem Ci, że zupy z łososiem nie jadłam! a wygląda smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ależ o n a j e s t dobra :) co ja piszę ... pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny przepis, wypróbuję, bo wygląda apetycznie, z łososiem nie jadłam...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  13. To musi być bardzo smaczna zupa. Uwielbiam łososia i szparagi. Serdecznie pozdrawiam.
    balakier-style.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie zupki kremowe, czesto je gotuje. Ta Twoja z pewnoscia musi byc pyszna!! Szparagowej z lososiem jeszcze nie probowalam, czesto robie kremowa z brokulow i do tego losos. Twoja zupke wyprobuje juz jutro. Dzikuje za przepis Krysiu, pozdrawim Cie goraco i zycze milego tygodnia.):)

    www.elisabeth-brzeski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Narobiłaś mi smaku na zupę-krem ze szparagów.Dziś kupiłam dwa pęczki i jutro będzie zupa. Jeszcze nie próbowałam tej zupy z dodatkiem łososia - nie przepadam za nim - dlatego będzie bez:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak pięknie wygląda i na pewno fantastycznie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie jadłam, ale chętnie przepis wypróbuje:):)

    OdpowiedzUsuń
  18. ta zupę z pewnością jest pyszna!!! uwielbiam takie zupy! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Krysiu, u Ciebie jak zwykle smacznie i pięknie:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Trzeba się spieszyć bo sezon na szparagi krótko trwa! taki krem to sama rozkosz dla podniebienia:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj muszę zrobić ,dawno nie jadłam szparagowej zupki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. wygląda przepysznie, myślę, że nawet na diecie mogłabym pozwolić sobie na taka zupkę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Taka zupa , to prawdziwy afrodyzjak na talerzu, zbliża się święto szparagowe, trzeba rzeczywiście zacząć coś przygotowywać z tego pysznego warzywa.
    W minionym roku robiłam zupę szparagową, ale Twoja Krysiu jest wybitna, zrobię na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  24. O rany! Krysiu jak pysznie wygląda ta zupka. Muszę koniecznie taką zrobić, bo uwielbiam szparagi!

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne zdjęcia ! - zupa wygląda pysznie, nigdy takiej zupy nie jadłam, ale spróbuje ja zrobić i uraczyć swoich domowników - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. Zupa pierwsza klasa, chętnie sama taką przygotuje :)

    OdpowiedzUsuń
  27. No kochana, nie dosc ze moje ulubione szparagi to jeszcze z lososiem, koniecznie wyprobuje :) a ja ostatnio robilam makaron ze szparagami, tez pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Krys. Zrobiłam zupkę ze szparagów i dodałam łososia - pychoty ,nawet nie wiem jak to wyrazić , jeżeli mogę zareklamować to mówię szczerze - dobra , bardzo dobra , najlepsza. Zupka - krem z łososiem - niebo w gębie - tak ! tak ! ponoć najlepiej to wyrazić prostymi słowami . A mówiłam i pisałam , że nie przepadam za łososiem . Wychodzi na to , że nie wiem co jest dobre !!! Wychodzi na to , że warto zaryzykować - smaki i gusta się zmieniają. Smacznego !!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. szparagi i łosoś - duet bardzo udany!

    OdpowiedzUsuń
  30. szparagi i łosoś ekstra połączenie

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam zupy kremy, ale takiej jeszcze nie jadłam. Na pewno pyszna!

    OdpowiedzUsuń

  32. uwielbiam szparagi i łososia, a taki melanż wróży ucztę dla podniebienia - super zupka :)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń