sobota, 12 kwietnia 2014

Schabowe z pysznym farszem z orzechami pekan

Dzisiaj mam dla Was bardzo ciekawy przepis na smaczne schabowe, które przygotowałam z pysznym farszem. Jednym ze składników są orzechy pekan, które tym razem wymieszane z pozostałymi składnikami farszu postanowiłam umieścić w kotletach.
 
 
Składniki:
4 kotlety ze schabu
½ szklanki bulionu z warzyw
½ szklanki białego wytrawnego wina
listek laurowy
 
 
 
 
Farsz:
5 dag orzechów pekan
2 jabłka
1 bułka kajzerka
3 dymki
1 posiekany ząbek czosnku
kilka posiekanych gałązek natki pietruszki
szczypta pieprzu
szczypta pieprzu Cayenne
½ łyżeczki gorczycy
2 łyżki oliwy
 
 
 
 
 
Wykonanie:
Kotlety umyłam. Osuszyłam ręcznikiem papierowym.  W każdym  nacięłam  głęboką kieszeń delikatnie, żeby nie przeciąć mięsa.
Przygotowałam farsz:
Kajzerkę rozkruszyłam. Jabłka obrałam i pokroiłam w kosteczkę. Dymkę i orzechy  posiekałam.
Wszystkie składniki przełożyłam do miseczki, wlałam oliwę, doprawiłam przyprawami i wymieszałam. Każdą kieszeń kotleta wypełniłam farszem.
 


 
Piekarnik nastawiłam na 180 °C.
Kotlety ułożyłam w natłuszczonym naczyniu do zapiekania. Wino i bulion wymieszałam i polałam kotlety. Resztę farszu również rozłożyłam na kotletach, dodałam listek laurowy i wstawiłam do piekarnika na 1 godzinę.
 

W czasie pieczenie podlewałam wytworzonym sosem.
Kotlety okazały się bardzo smaczne. Farsz z orzechów pekan dodał aksamitnego smaku całej potrawie.
 

Orzechy pekan często dodawane są do lodów do ciast i pieczywa. Dodaje się również do dań wegetariańskich.  Jak się okazuje doskonale sprawdzają się również w daniach mięsnych.
 

 
Życzę SMACZNEGO! Krys

 

20 komentarzy:

  1. Krysiu wspaniały pomysł na farsz do kotletów, wyglądają bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiś czas temu odkryłam smak orzechów pekane. Używałam ich do ciast i deserów. Bardzo podoba mi się Twój pomysł. Jestem bardzo ciekawa smaku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku jak smakowicie wygląda :)) Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo wyszukane danie. Przepis na takie kotlety świetny. Grzechem byłoby nie spróbować tak podanego schabowego. Pozdrawiam, Max

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wpadłabym na taki pomysł. Ale fakt, orzechy pekan są i delikatne i smaczne. Więc uważam, że składniki do tego schabowego są absolutnie trafione. I jeszcze piękne zdjęcia. Ach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pyszności, zamawiamy u Ciebie dostawę bo mnie się dzisiaj nic nie chce :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ to musi być pyszne!! u mnie dzisiaj zwykłe pulpeciki a Ty nam serwujesz takie pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  8. O zwykłe schabowczaki już mi się znudziło, więc bardzo bardzo chętnie wypróbowałabym takich kotlecików ;)
    Miłego weekendu życzę!

    OdpowiedzUsuń
  9. o mamo.. pekan <3
    nie dodawałam go jeszcze do kotletów, oooo.. ale błąd!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne danie :) bardzo pomysłowe

    OdpowiedzUsuń
  11. takich schabowych to jeszcze nie jadłam, wyglądają rewelacyjnie!!

    OdpowiedzUsuń
  12. danie musi być pyszne, pięknie podane, widać kunszt kulinarny

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze, że jestem po obiedzie - bo bym padła :]

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo pomysłowe i przepysznie wyglądają. Pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm, pysznie nadziane ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. wyglądają zachwycająco, choć ja za kilka dni będę świętować 1 rok jako wegetarianka i za mięsem wcale nie tęsknię:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Rany Krysiu, jestem po obiedzie, ale Twojego schabowego chętnie jeszcze bym spróbowała:):) I pewnie pękła:):)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy pomysł :) Wyglądają smacznie :) bardzo lubię wszelkie roladki , bez wyjątku czy drobiowe czy wieprzowe :) Trzeba wypróbować ten przepis :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaki ciekawy pomysł i ten farsz! Muszę spróbować, bo ten schab wygląda wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem oczarowana pomysłem. Krysiu, te kotlety muszą smakować doskonale!

    OdpowiedzUsuń