czwartek, 24 kwietnia 2014

Sernik z brzoskwiniami

Pyszny, puszysty sernik, który piekłyśmy kiedyś z moją Mamą. Tak bardzo nam smakował, że stał się „dyżurnym ciastem” pieczonym bardzo często. Do czasu, oczywiście J Postanowiłam teraz „odkurzyć” przepis i upiec ten smaczny sernik na Święta Wielkanocne.
 

(foremka 40x24x7 cm)
 
Składniki:
4 jajka
15 dag cukru pudru
1 kg sera półtłustego
100 g masła
½ szklanki mleka w proszku
zapach cytrynowy
 
Składniki na kruche ciasto:
500 g mąki pszennej
4 jajka (3 żółtka i 1 całe jajko) (białka zostawić)
1 kostka margaryny (250 g)
4 łyżki cukru pudru
2  łyżki gęstej śmietany (18%)
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
 
Ponadto:
2 puszki brzoskwiń po 460 g netto
1 łyżka cukru pudru do piany
 
Wykonanie:
Kruche ciasto:
Mąkę z cukrem i margaryną posiekałam nożem. Dodałam żółtka i jajko,  śmietanę i sól. Zagniotłam ciasto. Zawinęłam w folię i wstawiłam do lodówki na 4 godziny. Można podzielić na dwie części i jedną włożyć do zamrażarki. Wówczas będzie łatwiej ścierać ciasto na tarce.
 

Masa serowa:
Ser przekręciłam przez maszynkę 2 razy.
Piekarnik nastawiłam na 180° C.
Brzoskwinie wyjęłam z puszki, żeby odsączyć z soku.
Żółtka oddzieliłam od białek. Żółtka, cukier  i masło utarłam w mikserze na gładką masę. Wsypałam mleko w proszku i zapach cytrynowy. Dodałam ser i wymieszałam. Z pozostawionych 3 białek ubiłam sztywną pianę i przełożyłam ją do masy serowej. Wymieszałam tak, żeby piana dokładnie połączyła się z masą.
 

 
Ciasto kruche po wyjęciu z lodówki utarłam na tarce prosto na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Uklepałam lekko powierzchnię. Wyłożyłam masę serową. Brzoskwinie po przekrojeniu każdej połówki na 3 części wykładałam na masę  tak aby zapełnić całą powierzchnię.
Z 3 białek ubiłam pianę na sztywno, dosypując pod koniec ubijania 1 łyżkę cukru pudru i wyłożyłam ją na brzoskwiniach.
 
 
Z zamrażarki wyjęłam ciasto i starłam na tarce jarzynowej bezpośrednio na pianę. Wyrównałam powierzchnię i wstawiłam do piekarnika na 1 godzinę.
 
 
 
Po upieczeniu zostawiłam w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach na około 15 minut. Następnie wyjęłam i pozostawiłam do wystudzenia. Na drugi dzień obsypałam  cukrem pudrem i pokroiłam.
 

Upiekłam wyjątkowo dużą blaszkę tego pysznego sernika i tylko dwa dni mogliśmy się cieszyć jego wspaniałym smakiem J  Każdemu smakował i wszyscy chcieli dokładkę.  
 




 


 
Polecam ten sernik i życzę SMACZNEGO! Krys  

 

46 komentarzy:

  1. Uwielbiam go!
    U mnie w domu bardzo często kiedyś gościł.. zresztą, to dzięki niemu przekonałam się na nowo do serników! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje dwa ulubione składniki, brzoskwinie i ser!!! To coś sam raz dla mnie:) Pięknie wygląda ten sernik, aż ślinka napływa do ust :) Pozdrawiam Krys :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam serniki :) a z brzoskwiniami to faworyt!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernik Krysiu uwielbiam, częstuję się i znikam. Walizki jeszcze nie spakowane. Jutro wyruszamy do Rzymu. Do zobaczenia!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest jeden z moich ulubionych serników. Bardzo go lubię i mogę polecić tym, którzy go nie znają.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam taki sernik jest bardzo delikatny a brzoskwinie dodają jeszcze lepszego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam serniki w każdej wersji!

    OdpowiedzUsuń
  8. Klasyka, której chyba nikt nie odmówi:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam <3 Jedno z moich ulubionych ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  10. też uwielbiam taki sernik, wprawdzie po świętach jestem nasycona słodkościami, no ale może jeden kawałek... :)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Robił ktoś ten sernik ? z tego przepisu? i...........?

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ten sernik, jest bardzo lekki i bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ja lubię ten sernik. Piekłam go kiedyś, ale zamiast mleka w proszku dawałam budyń śmietankowy w proszku. I dawałam jedną puszkę brzoskwiń. Nie podaruję sobie jeśli go nie upiekę. Akurat na najbliższy weekend. Dziękuję za przypomnienie

    OdpowiedzUsuń
  14. Często zapomina się stare przepisy i robi się po nowemu. Znam ten sernik. To był taki hit kilkanaście lat temu. Piekłam go również. Teraz też go upiekę bo to sprawdzony przepis na pyszny sernik.

    OdpowiedzUsuń
  15. Robię bardzo podobny sernik i jest przepyszny- blacha potrafi zniknąć w kilka godzin:)

    OdpowiedzUsuń
  16. pyszności, aż mi ślinka cieknie :) taki sernik upiekłam, gdy miałam 8 lat, od tamtej pory jest to jeden z moich ulubionych :)))))

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak ja lubię dobre serniczki - oj aż brak mi słów! :))) Zazdroszczę domownikom, których podniebienia pieszczą te pyszności :]

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale robisz ochotę, ja muszę się pilnować, wirtualna porcja serniczka nie zaszkodzi mi...pozdrawiam Krysiu...

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak pięknie się prezentuje Twój serniczek :)) Uwielbiam go, moja mama często go robi :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniale wygląda - już sobie wyobrażam jak fantastycznie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Niby mam dosyć jak na razie ciast,ale jak patrze na ten pyszny sernik,to mu bym się nie oparł.

    OdpowiedzUsuń
  22. moja teściowa robiła taki sernik, był pyszny

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda absolutnie zachwycająco! Oj, rozkochały mnie w sobie serniki... na dobre :) Pozdrawiam po-świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniały sernik Ci wyszedł! Uwielbiam go <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Takimi przepięknymi ciastami katujesz moje ciało które przeszło właśnie na dietę z powodu nadmiaru doznań w okresie świątecznym.

    OdpowiedzUsuń
  26. Majstersztyk! Brzoskwinie na górze, w zachwycającym kolorze, a sernik! tak apetyczny,że aż się prosi, by po niego sięgnąć.Cudnie przykryty pierzynką. Zdjęcia piękne.

    OdpowiedzUsuń
  27. mmmm...jak ja dawno nie jadlam dobrego sernika...chyba zrobie w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Za jakiś czas skuszę się na pewno:):)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Też go piekę, jest wspaniały, i zawsze się udaje;)

    OdpowiedzUsuń
  30. wspaniały serniczek! z pewnością palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  31. Ależ mi zapachniało . Cudowny ten sernik . Jutro kupuję ser , brzoskwinie i zrobię na majówkę :)))
    Mniam , mniamm.....

    OdpowiedzUsuń
  32. Wyglada pysznie i mam ochote go zrobic. Mam tylko jedno pytanie: ile dodac tluszczu do masy serowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ups. Umknęło mi. Dziękuję za ... to pytanie. Już uzupełniłam. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Dzieki! Zrobilam! Dodalam 125 g i tez byl pyszny! Zostala niewielka koncowka w lodowce.
      U mnie ten sernik bedzie czesto, bo jest naprawde dobry. Dziekuje za przepis:)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że smakował. Pozdrawiam :)

      Usuń
  33. Witam chcę upiec sernik z Pani przepisu ale mam pytanie jakie to mleko w proszku ma być bo nie kupuję mleka w proszku i jestem w tej kwestii zielona będę wdzięczna za poradę.Pozdrawiam Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Ja kupuję mleko w proszku pełne. To ma być w proszku, nie granulowane. Ostatnio kupiłam o zawartości tłuszczu 26%, w paczce 400 g netto. Można trafić na opakowanie mniejsze.
      Takie mleko często używam właśnie do mas, do deserów. Pozdrawiam :)

      Usuń
  34. Dziękuję bardzo za szybką odp.i życzę Szczęśliwego Nowego Roku.

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam nie mogę nigdzie dostać mleka w proszku czym mogę go zastąpić żeby wyszedł taki apetyczny jak Pani?Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Proszę dodać budyń śmietankowy, albo waniliowy (1 opakowanie) Przepraszam, że tak późno odpowiadam. Jestem poza domem. Dopiero zajrzałam do komputera. Pozdrawiam :)

      Usuń
  36. Pani Krysiu dostałam mleko serniczek wyszedł pyszny pozdrawiam Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wobec tego, wypada mi życzyć smacznego. Pozdrawiam :)

      Usuń
  37. Bardzo lubię brzoskwinie w cieście, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Oj tak takie serniki to ja uwielbiam, wspaniały Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  39. Sernik bardzo dobry,aczkolwiek dla mnie trochę mało słodki,następnym razem dodam trochę więcej cukru.Pozdrawiam.Basia

    OdpowiedzUsuń