wtorek, 1 kwietnia 2014

Babka w .... pomarańczach

Baby wielkanocne...
Prezentację czas zacząć.  Każda BABA jest inna i inaczej smakuje. Już nie wiem która  jest ładniejsza, a która smaczniejsza. Jedna jest drożdżowa, druga piaskowa, albo do wyboru z rodzynkami lub z żurawiną, z rumem lub bez,  z lukrem albo z polewą czekoladową.
No więc którą wybrać? Którą upiec? Zdecydujcie. A może to Wasza baba jest tą najlepszą, najładniejszą? Napiszcie o tym J
Dzisiaj pierwsza z tych bab, które upiekłam, które chcę Wam pokazać, zaprezentować, zaproponować jako tę właśnie... wielkanocną... najlepszą
 
 
Składniki:
230 g miękkiego masła
230 g drobnego cukru
4 jajka
430 g mąki pszennej
3 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
250 ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
1 łyżeczka ekstraktu pomarańczowego
skórka starta z 1 pomarańczy
 
Syrop:
150 ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
150 g cukru kryształu
 
Wykonanie:
Piekarnik nastawiłam na 180 ° C. Foremkę wysmarowałam masłem.
W misce miksera utarłam masło z cukrem na puszystą masę. W trakcie ucierania wbijałam po jednym żółtku.
Do osobnej miski przesiałam suche składniki: mąkę, sól i proszek do pieczenia.
 
 
Nie przerywając miksowania do masy maślanej wsypywałam na przemian mąkę i wlewałam sok z pomarańczy.  Dodałam ekstrakt i skórkę pomarańczową.
 
 
Ubiłam pianę z białek, przełożyłam do masy i wymieszałam szpatułką.
Masę przełożyłam do wysmarowanej masłem foremki i wstawiłam do piekarnika na 40 minut. Piekłam do tzw. suchego patyczka.
 

Zrobiłam syrop:
Sok i cukier zagotowałam w garnuszku około 5 minut do rozpuszczenia się cukru.
Babkę po upieczeniu pozostawiłam w foremce około 10 minut i po wyjęciu ułożyłam na kratce, nakłułam na wierzchu patyczkiem i pędzelkiem rozsmarowałam syrop po całej babce. Po kilku minutach ponownie posmarowałam babkę. Pozostawiłam do wyschnięcia.
 
 
Dodatkowo posmarowałam z wierzchu ciepłą konfiturą pomarańczową... i pięknie wygląda :)





Babka pachnąca pomarańczami, nasączona,  delikatna, puszysta. Smakuje wybornie.



Jeśli zdecydujecie się na taką babkę, życzę udanego wypieku i... SMACZNEGO! Krys
   

38 komentarzy:

  1. pyszności a ja właśnie szukam łatwego przepisu babki na święta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będą jeszcze inne łatwe przepisy na pyszne baby :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ładnie wygląda i pewnie dobrze smakuje. Serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, musiała pachnieć cudownie :)
    Mnie babki nie lubią, ale plany mam ambitne na Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu, jak ja lubię takie babki! ale konfiturą po wierzchu nie smarowałam , fajny patent :)
    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie jestem fanką babek-dla mnie to ciasto jest za suche..
    Ale zawsze ją piekę, co roku :D Bo zawsze zachwyca me oko, tak jak twoja dzisiejsza!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna babka i ten aromat jaki roztacza musi być zniewalający. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie baby wychodzą mi najlepiej i hi hi, sernik na zimno... Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie się prezentuje ta babka i na pewno równie dobrze smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu jak babka to tylko piaskowa- innej nie tykam:) ten patent z konfiturą bardzo mi sie podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię ciasta o smaku cytrusowym, bo są słodkie ale i orzeźwiające zarazem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie w domu bez babki nie ma świąt.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam babki, zbliża się czas świąt więc będę piekła, piekłam cytrynową, to teraz kolej na pomarańczową...pozdrawiam Krysiu...

    OdpowiedzUsuń
  13. Aromatyczna babka. Ale skoro będzie prezentacja, to coś wybiorę. poczekam na następne:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Taka babka na pewno przypadła by do gustu mojemu mężowi, on lubi takie o smaku cytrusów. Pozdrawiam, Dorota

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż poczułam zapach, pyszności:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna babka! Do herbatki idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. To babka podwójnie, a nawet potrójnie pomarańczowa:) Aż zapachniało u mnie Twoją babką:))

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam baby!!!takiej jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniaam ;) No to juz wiem jakie zadanie czeka mnie jutro :) Mam tylko pytanie co do foremki poniewaz nie posiadam jeszcze takiej slicznej foremki do babek. Upieke w keksowce ... Mysli Pani Pani Krysiu, ze taka standartowa 30 cm na 10 cm jest odpowiednia do tej iosci ciasta ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Moją babę piekłam w formie o średn. 25 cm. Myślę, że foremka 10x30 cm będzie troszkę za mała. Życzę smacznego i pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Upieklam ... specjalnie nawet kupilam forme do babki :) W smaku byla pyszna, niestety nie zrobilam zdjecia poniewaz rozwalila mi sie gdy wyciagalam z formy :( Mysle, ze przez to, ze posmarowalam forme tylko maslem ale nie posypalam maka ... mozliwe, ze tez przez to, ze forma byla nowa ( nie przepieczona ) ... narazie upieklam inna, ale z tego przepisu na pewno bede robila jeszcze jedno podejscie :)

      Usuń
  20. Ależ kuszące zdjęcia! O takiej porze niebezpiecznie takie oglądać :) Uwielbiam baby z dodatkiem pomarańczy! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie wygląda, a pomarańcza na pewno daje jej fantastyczny zapach i smak :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Taka babke chetnie zrobie i to juz jutro, tak mi narobilas Krysiu na nia ochoty. Dziekuje pieknie za swietny przepis. Pozdrawim serdecznie:):)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda świetnie ! Tak to opisałaś że może nawet mnie się uda upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Masz rację , Krystynko, trudny wybór, bo każda i każdy z nas ma swoją babkę,
    tę ulubioną, najlepszą.
    Ale każda propozycja może nas inspirować i to jest najfajniejsze.
    Niby powtarzają się przepisy, czasem ilość składników nawet identyczna,
    lecz napisana w innej kolejności, ale dekoracja i forma już indywidualna, temperatura pieczenia
    i już inaczej baba smakuje.
    To tak jak z nami super babkami, jesteśmy podobne, mamy podobne pasje, ale włożymy inne sukienki i stajemy się indywidualne,autogenne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje. Zgadzam się z Tobą. I właśnie to jest najlepsze, że z inspiracji powstają ciekawe i przepisy i projekty :)

      Usuń
    2. Dzisiaj piekę tę babkę na niedzielny deser, napiszę , czy mi sie tak wspaniale udała jak Tobie.Pozdrawiam

      Usuń
  25. Aż poczułam tutaj u siebie zapach pomarańczy.

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękna i apetyczna :) Jak znalazł przepis na Święta Wielkanocne.:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. wszystkie babeczki piękne i smaczne:)) mniam!

    OdpowiedzUsuń
  28. uwielbiam te cytrusowe! najlepsze na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Krysiu, nie mogłam się oprzeć Twojej babce.
    Zapraszam Cię do obejrzenia Twojej babki w moim wydaniu.
    Pozdrawiam serdecznie w niedzielny poranek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że skorzystałaś z podpowiedzi. Oczywiście widziałam Twoją piękną babę. Po mojej śladu nie ma, więc chętnie poczęstowałabym się Twoją :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  30. Ale cudna! Może uda mi się jeszcze ja zrobić....:)!

    OdpowiedzUsuń