poniedziałek, 13 stycznia 2014

Zupa krem z brukselki

Lubię brukselkę, a skoro jest w klepach świeża więc uznałam,  że zrobię zupę krem z brukselki na wywarze z rosołu i podam ją z grzankami.
 

 

Składniki:
500 g brukselki
1 cebula
2 łyżki oleju
porcje rosołowe i warzywa do wywaru 
100 ml kremówki (30%)
sól
pieprz
sok z cytryny do smaku
 
 
 
 
Na grzanki:
kilka kromek długiej bułki
3 ząbki czosnki
łyżka oliwy
plasterki żółtego sera
pomidorki koktajlowe
oregano, tymianek
 
 
Wykonanie:
Warzywa i porcje rosołowe umyłam, załam ok. 2 l wody, przyprawiłam solą,  pieprzem i ugotowałam wywar mięsno warzywny. Przecedziłam.
Cebulę posiekałam, włożyłam do rondla na rozgrzany tłuszcz, żeby się zeszkliła.  Brukselkę oczyściłam, odrzuciłam zwiędłe liski, opłukałam i dodałam do cebuli. Chwilę podgrzałam i zalałam gorącym wywarem. Po zagotowaniu zmniejszyłam gaz i pozostawiłam na 20 minut do gotowania.
 
 

Zupę po przestudzeniu zmiksowałam, wlałam śmietanę, doprawiłam do smaku solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Mięso rozdrobniłam dodałam do zupy. Wymieszałam i zagotowałam. 
Gorącą zupę przelałam do miseczek i podałam z grzankami z bułki, które wcześniej posmarowałam czosnkiem, spryskałam oliwą i obłożyłam pomidorkami i serem. Przyprawiłam ziołami i  zapiekłam w piekarniku w 180 °C aż serek zaczął się topić.
Jeśli lubicie zupy kremy to zachęcam do zrobienia tej smacznej, aromatycznej zupy. 
 
  
 
 
Jeśli się zdecydujecie na ugotowanie takiej zupy, życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...

15 komentarzy:

  1. Brukselka to moje ulubione warzywo, używam ją na wiele sposobów. Chętnie jem też zupy z jej dodatkiem, ale kremu nie robiłam. Dziękuję za podpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  2. BIŻUTERIA ARTYSTYCZNA13 stycznia 2014 12:11

    uwielbiam brukselkę...dziękuję za fajny przepis
    miłego dzionka Ci życzę

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja brukselkę omijam raczej z daleka, ale ta zupa wygląda bardzo zachęcająco, może spróbuję:))

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę krem z brukselki. To jest pomysł! Ja tez szaleję z kremami i taki również chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. zupa wygląda na smaczną, kolor ma taki bardziej jak szparagowa, mam na nią ochotę!!! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę i u Ciebie fajny, nowy pomysł na zupę. Teraz bardzo się przyda bo pogoda nastraja do jedzenia ciepłych, sycących zup, a nowe smaki i pomysły bardzo wskazane (pomidorowa, ogórkowa, kalafiorowa już się nieco nam przejadły)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis. Muszę wybrać się po brukselkę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kremy to moje ulubione zupki- mogę przemycać w nich to co dzieciaki jeść nie chcą lub nie lubią:)
    a samą brukselkę bardzo lubimy i w tym roku zawita w moim ogrodzie.
    Pięknie i pysznie Krysiu, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę ciekawa zupa, jestem pewna, że smakuje pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja tak nie lubię robić zup ,pysznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zupka pachnie... czuję...Uwielbiam brukselkę, w ogóle lubię wszystkie zupki. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysl, teraz jest sezon na brukselke:-) Tez ostatnio ją zajadam, ale zupy jeszcze nie robiłam:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. apetyczna zupka, ja za brukselką nie przepadam ale zupkę bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń
  14. Choć lubię brukselkę ,to nigdy nie gotowałam z niej zupy , lubię zabielane zupy , a z tą brukselką to super pomysł :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Zupka rewelacyjna. Polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń