sobota, 12 września 2015

Idealne ciasto na pierogi

Kiedy robię pierogi zastanawiam nad wyborem ciasta, które będzie najlepsze do danego farszu. Inne ciasto robię do słodkich pierogów tutaj i tutaj inne do pozostałych, np.  tutaj
Ale, ostatnio zrobiłam naprawdę wspaniałe pierogi, ponieważ  zrobiłam je z idealnego ciasta.
Ciasto nadaje się  do każdego farszu. Jest elastyczne, miękkie. Zawsze się udaje. Nie trzeba podsypywać mąką. Jednym słowem... idealne.




  
Składniki (na około 60 szt. pierogów):
500 g mąki pszennej (np. poznańska typ 500)
50 g miękkiego masła
2 żółtka
1 całe jajko
ok. 200 - 250 ml zimnej wody
1 łyżeczka soli








Wykonanie:
Mąkę przesiałam na deskę.  Wyłożyłam masło i posiekałam siekaczem.  Można nożem. Dodałam żółtka i jajko i sól. Wymieszałam zagniatając ciasto. Dolewałam stopniowo wodę.


Kiedy wyczułam że ciasto nie klei się do rąk, wyrobiłam na gładkie, miękkie i jedwabiste ciasto.


Utworzyłam kulę, którą włożyłam do miski. Przykryłam ściereczką i zostawiłam na około 15 minut, żeby odpoczęło.


Teraz można przygotować farsz.
Ciasto odkrawałam porcjami, rozwałkowałam bardzo cieniutko, bez potrzeby podsypywania mąką. Rewelacja. Wykrawałam okrągłe placuszki i układałam na nich przygotowany farsz.



Ciasto nie wysycha, nie klei się. Do końca jest miękkie. Pięknie zawija się pierogi, nie pęka i nie rozchodzi się.

 

Podczas gotowania pierogów (około 1-2 minut od wypłynięcia)  pierogi nie pękają.
Po wyjęciu na półmisek nie sklejają się. Nie ma więc potrzeby dodawać oleju do wody do gotowania pierogów.


Przepis dostałam od mojej przyjaciółki Grażynki. Wyczytała go w książce "Kuchnia polsko-francuska" Antoniego Teslara

Polecam ten przepis, bo łatwy, bo pierogi wychodzą SUPER, bo... warto. Powodzenia i życzę SMACZNEGO! Krys



Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 


145 komentarzy:

  1. Każdy przepis, jaki nowy dostaję wydaje się być świetny. I to prawda. Dopóki nie mam nowszego. Jestem otwarta na nowinki. Dlatego też chętnie skorzystam z tego przepis i obiecuję pochwalić się, bo często pierogi lepię. Pozdrawiam, EWA :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, polecam. Zrób. Jestem przekonana, że pozostaniesz przy tym przepisie :)

      Usuń
    2. tak, to jest najlepszy sposób. Wiem co piszę, bo mam .... sporo lat i zawsze ekserymentowałam.

      Usuń
    3. Zobaczymy trzeba wypróbować

      Usuń
  2. Piękne pierożki. Też dodaję masło do ciasta na pierogi wg mnie jest dużo lepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko w tym przepisie samo masło nie wystarczy. Polecam Ci ten przepis :)

      Usuń
  3. Moje ciasto na pierogi nie ma jajek. Dodaję za to masło. Tego przepisu nie znam. Jest zupełnie inne niż te które znam. Spróbuję, skoro tak zachwalasz i że się udało. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w ogóle nie daję jajek do ciasta, bo ponoć sprawiają że jest twardsze, tak przynajmniej słyszałam. Daję gorącą wodę lub mleko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też robiłam takie ciasto bez jajek z gorącą wodą. Pierogi się udawały. Ale ten przepis to zupełnie coś innego. Spróbuj :)

      Usuń
  5. Muszę zapisać przepis, i tak robić ciasto;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis zapisałam, słaba ze mnie kucharka ale spróbuję zrobić takie ciasto na pierogi i mam nadzieję, że będą tak dobre jak te Twoje Krysiu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne pierożki ci wyszły :) Chętnie bym zjadła takich domowy ruskich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ruskie zrobiłam. Niebawem pokażę przepis na moje ruskie :)

      Usuń
  8. Oo ciekawe, ja dodaję jedno jajko dwie łyżki oleju i ciepłą wodę - ciasto również wychodzi miękkie na pierogi ale zastosuje Twoją radę i zobaczę jakie jest ciasto - ciekawy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale apetyczne pierożki! Na pewno spróbuję tego ciasta, strasznie chodzą za mną pierogi a jeszcze nigdy sama nie robiłam - mam nadzieję, że mi wyjdą i rodzinka będzie zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę spróbować bo pierogi nie zawsze wychodzą mi dobre. Pozdrawiam serdecznie.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, teraz masz pretekst, żeby zrobić pierogi. Powodzenia i pozdrawiam :)

      Usuń
  11. pierogi bardzo lubię, szkoda tylko że nie bardzo już je lepić :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne pierożki , ciasto na pierogi wyrabiane ręcznie jest najsmaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dopiero zaczynam swoje pierogowe przygody, więc z pewnością będę stałym gościem na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wobec tego zapraszam. Niebawem będzie przepis na pierogi ruskie :)

      Usuń
  14. Ciekawy przepis, chętnie go wypróbuję przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Krysiu cudowne pierogi :) Powiem Ci skrycie, że marzę już o zjedzeniu pierogów. Ale na mojej działce warzywa ciągle rosną i muszę je na obiad podawać. Szkoda, aby się zmarnowały, a już na moich ulubionych blogach widzę takie cudowne smaki i usycham z zazdrości. No, ale skoro moje ogórki plonują, to grzech nie korzystać. Uuuuuuuwielbiam pierogi Krysiu. Twoje są tak apetyczne , że ....... Też za jakiś czas zrobię. Krysiu, czy ten dodatek masła powoduje, że one się nie sklejają? Bo patent świetny. Ja przelewam zimną wodą, jak makaron, aby się nie sklejały. Twój patent wydaje się jeszcze lepszy :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to masło wielkie ma tutaj znaczenie. Tych pierogów nie przelewałam wodą i się nie sklejały. Nawet pozostawione do zamrożenia. Idealne :)

      Usuń
    2. Cudowny patent w takim razie :)

      Usuń
  16. Wyglądają naprawdę smacznie :) Zjadłabym takie z wiśniami :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Twoja opinia przekonała mnie do wypróbowania tego przepisu! Już nie mogę się doczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będziesz zadowolona z tego przepisu. Powodzenia :)

      Usuń
  18. Kryś....pierogi jak malowane. Mam bardzo podobny przepis, ale moi domownicy nie chcą z masłem, coś im nie pasuje, a więc daję olej. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Krysiu mam swój ulubiony przepis ( właściwie to ulubiony mojego M) ale może następnym razem wypróbuję Twój ?:)
    miłej niedzieli, buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowne. Ja pierożki uwielbiam i z chęcią bym zjadła :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciasto zupełnie inne od tego, które ja przygotowuję - wypróbuję kiedy będę lepić pierogi. Najbardziej zaintrygowało mnie to, że nie potrzeba podsypywać mąką.
    Piękne zdjęcia.
    Ach jakbym zjadła takiego pierożka - dawno nie robiłam ruskich. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to ciasto nie wymaga dodatkowej mąki , nie wysycha i dzięki temu szybciej porogi się lepi. Koniecznie wypróbuj. Pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Krysiu zaciekawiłaś mnie tym przepisem, na pewno niebawem z niego skorzystam ponieważ nie mam swojego ulubionego ciasta na pierogi :( w tej kwestii muszę jeszcze poćwiczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepis już skopiowany. Przy najbliższym lepieniu pierogów na pewno wypróbuję. Dziękuję:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  24. Muszę wypróbować, bo przepis idealny dla mnie Krysiu. Pierogi mniammm...już się poczęstowałam...pozdrawiam...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  25. Takiego przepisu nie znałam, wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Super ,wygląda na takie,jak opisałaś.

    OdpowiedzUsuń
  27. To dopiero jest ciekawy przepis. Zapisuję do żelaznych zapisków. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Swietny przepis, Krysiu. Chciylbym zapytac tylko, czy woda moze byc zimna, czy ciepla, a moze goraca? Podobne ciasto na pierogi robi moja tesciowa, zawsze wychdza jej znakomicie, lecz ona dodaje goraca wode. Dziekuje za przepis i pozdrawiam Cie serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, w tym przepisie wodę dajemy zimną.
      Natomiast w innym przepisie, do którego nie dodaję jajek wlewam gorącą wodę. Pozdrawiam Cię :)

      Usuń
  29. Świetny przepis Krysiu, chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Krysiu, a jaka woda, bo ja zawsze daję ciepłą, masło też i jako całe, ale teraz spróbuję dwa żółtka. Kapusta już się smaży na farsz!

    OdpowiedzUsuń
  31. Doczytałam, że zimną, OK :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. A sól dajesz do ciasta? , bo ja zawsze dobrze solę wodę.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ale czy mimo osolonej wody, dajesz trochę soli do ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Basiu. Do ciasta dodałam 1 łyżeczkę soli. Jest wymieniona w składnikach. Ale nie napisałam w przepisie. Już to zmieniam :)

      Usuń
  34. Dziękuję Krysiu, teraz mam jasność, bo nigdy do pierogowego ciasta nie dodawałam soli.

    OdpowiedzUsuń
  35. Krysiu, dziękuję za ten pyszny przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam Cię Krysiu,szukajcie,aż znajdziecie....dziś trafiłam po raz pierwszy na Twój blog,przepis :)
    "ciasto na pierogi" jestem zachwycona ach..! mięciutkie,kremowe...pięknie się lepiło,robiłam z farszem mięsnym REWELACJA 62 pierożki zeszły z prędkością światła (5 osób)...
    polecam dziewczyny super ciasto...Brawo Krysiu pozdrawiam
    Babcia Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy kiedy czytam, że przepisy, które zamieszczam trafiają do czytelników a potrawy się udają. Dziękuję za miły komentarz. Pozdrawiam :)

      Usuń
  37. Spędziłam dzisiaj w kuchni dużo czasu lepiąc pierogi. Pani Krysiu, dziękuję za ten wspaniały przepis. Mój, który uważałam za najlepszy poszedł do lamusa. Już do niego nie wrócę.
    Dzisiaj zrobiłam pierogi wg Pani przepisu i dzięki temu spędziłam w kuchni mniej czasu. Ciasto jest IDEALNE!!!! REWELACJA! Moje pierogi na święta już się mrożą. Pozdrawiam, Marzena :)))

    OdpowiedzUsuń
  38. A ja przymierzam się do pierogów na święta - i w zawiązku z tym moje pytanie - mrozić pierogi surowe czy już ugotowane ? Jak lepiej ? Z góry dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Zawsze mrożę pierogi ugotowane. Najpierw lekko gotuję w wodzie z odrobiną oleju. Wykładam na durszlak. Potem każdą sztukę pojedynczo układam na talerzu. Zabezpieczy to przed sklejaniem się. Kiedy wyschną przekładam do zamrożenia.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Pani Krystyno, widzę z Pani odpowiedzi, że woli Pani mrozić pierogi po podgotowaniu raczej niż surowe po zlepieniu - czy podgotowane się lepiej zachowują po zamrożeniu? Wydaje się, że mniej pracy jest z zamrożeniem świeżo ulepionych pierogów po prostu?

      Usuń
    3. Nie ma różnicy. Mroziłam kiedyś surowe, ale teraz wolę mrozić podgotowane. Surowe trzeba dobrze obtoczyć mąką zanim włoży się na tackę do zamrożenia. Pozdrawiam :)

      Usuń
    4. Dziękuje!

      Usuń
    5. Wypróbowałam i faktycznie ten przepis jest świetny, nic się nie klei, nie trzeba podsypywać mąką, ciasto jest elastyczne, dobrze się mrozi i zachowuje po ugotowaniu. Dziekuję :)

      Usuń
  39. Świetny przepis. Zrobiłam wczoraj z ego przepisu z 1kg mąki 110 pierogów z kapustą i grzybami na święta. Lepi się błyskawicznie. Polecam, Patrycja :)))

    OdpowiedzUsuń
  40. Robiłem ciasto dokładnie wg przepisu i cały czas mi się kleiło i do rąk i do stolnicy.Kiedy myślałem,że już wystarczy wyrabiania odłożyłem na moment i już nie mogłem oderwać.Jaki błąd mogłem popełnić?Robiłem ciasto pierwszy raz w życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co mogło być przyczyną, że się nie udało. Jeśli mąka jest dobra to musi się udać. Robię za każdym razem i jest OK. Pozdrawiam :)

      Usuń
  41. przepis wydaje się ciekawy, spróbuję do tegorocznych pierogów. Mam pytanie, czy można je smażyć, bo u mnie uwielbiają smażone pierogi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Oczywiście, można takie pierogi smażyć. Ja też takie lubię. Pozdrawiam :)

      Usuń
  42. .....ma 55 lat i długoszukałam idealnego ciasta na pierogi. Zrobiłam na świeta i twierdze, że lepszego nigdy nie robiłam. Dziekuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ciasto wyszło takie jak trzeba. Mniej pracy przy nim a efekt wspaniały. Pozdrawiam :)

      Usuń
  43. dziekuje za przepis!! :* pierwszy raz robilam pierogi i wyszly idealne!wszyscy byli zachwyceni:))

    OdpowiedzUsuń
  44. Super przepis :) pierogi wyszły pyszne :) nigdy nie ulepiłam pierogów tak szybko jak dziś :) dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Super przepis :) pierogi wyszły pyszne :) nigdy nie ulepiłam pierogów tak szybko jak dziś :) dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Przepis super! Sprzedałam siostrze i znajomym. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Po raz pierwszy udaly mi sie pierogi. Dotychczas robila dla mnie siostra bo mnie eychodzily gnioty twarde. Sprobowalam tego przepisu na zasadzie "a co mi tam" REWELACJA. Juz go zapisuje. Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  48. Mnie się kleiło podczas wyrabiania ale może dlatego że dałam gorącą wodę. Warto zaznaczyć w przepisie że dajemy zimną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodawanie zimnej wody do ciasta na pierogi wydaje mi się być raczej oczywiste, dlatego nie zaznaczam. Natomiast kiedy dodaję wodę gorącą, albo ciepłą to wtedy zaznaczam w przepisie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  49. Jutro będę robiła poraz pierwszy pierogi , skorzystam z tego przepisu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wszystko się uda. Powodzenia. Proszę się pochwalić jak wyszły pierogi. Pozdrawiam :)

      Usuń
  50. Witam Dzisiaj zrobiłam ciasto wg przepisu,ale bez 1 żółtka bo mi zabrakło.Super wyszło ciasto, zero przywierania-super. Ten przepis zostaje u mnie do wszystkich rodzajów pierogów.Dziekuje.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  51. Dzisiaj zrobilam to przecudne ciasto tylko bez 1 zoltka,poniewaz mi zabrakło. Super mieciutkie i nie klejące się. Ten przepis pozostaje u mnie już na zawsze. Pozdrawiam.
    A potrzebuję dać przepis na ciasto pierogowe Niemce,ponieważ bardzo im smakują nasze pierogi ruskie. I ten przepis właśnie dam. Super.

    OdpowiedzUsuń
  52. Właśnie zrobiłam z tego przepisu pierogi,wyszło mi 80szt.Teraz je mrożę surowe bo tak zawsze robię.Zobaczymy jak się będą gotować ale myślę że dobrze.Ciasto super więc teraz tak będę robić,podoba mi się bo są jajka a bez jajek ciasto jest niedobre.Nawet jak robiłam ciasto z gorącą wodą to też dodawałam żółtka ale tamto gorzej się kleiło a to jest idealne.Cieszę się że znalazłam ten przepis.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  53. Przepis cudowny, bałam się, że nie wyjdzie bo masło , bo żółtka. Ciasto wyszło idealne, pierogi zrobiłam jako główne danie na roczek mojego synka:). Krysiu jesteś moją inspiracją, Pozdrawiam - Debiutująca mama kucharka :)

    OdpowiedzUsuń
  54. To ciasto jest doskonałe. Pierwszy raz zrobiłam tak szybko pierogi. Lepiły się w oka mgnieniu. Nie rozklejają się. A ciasto jest jedwabiste. Polecam. Polecam i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Wykorzystalam Twoj przepis do pierogow ze swiezymi jagodami, wlasnie sie gotuja wiec czy byly pyszne napisze pozniej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  56. Tak to prawda to ciasto jest doskonałe,ale ja zamiast masła dodaję słodką śmietanę.Do każdego rodzaju forszu robię to samo ciasto.Pierogi re we la cja.!

    OdpowiedzUsuń
  57. Doskonałe ciasto. Zawsze wychodzi a pierogi są idealne. Dzięki za ten przepis :) :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Bardzo dziękuję za przepis, w najbliższym czasie wypróbuję, uwielbiam pierogi! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Krysiu , świetne ciasto.Ja od lat poszukuję idealnego ,myślę że to będzie " to".Pozdrawiam serdecznie kocurkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Akurat zrobiłam pierogi z mięsem z rosołu (z tego bloga) i skorzystałam z przepisu na to wspaniałe ciasto pierogowe. Doskonałe i ciasto i pierogi :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Ooo musze się nauczyć robić, bo pierogi uwielbiam, ale sama nie umiem zrobić :P

    OdpowiedzUsuń
  62. Potwierdzam, że to idealne ciasto na pierogi. Już nie robię pierogów z innego ciasta. Elżbieta. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  63. to prawda idealne, zachwycona, moje pierwsze samodzielne pierogi, skusił mnie opis, zrobiłam również z mąki orkiszowej stosując zasady tego przepisu, również świetne, oprócz tego, że ciasto da się idealnie cieniutko rozwałkować wtedy aż farsz prześwituje po ugotowaniu, także łatwo się pierożki zlepia, a koniec końców rozpływają się w ustach, genialne !

    OdpowiedzUsuń
  64. Już się biorę do pracy. Właśnie takiego przepisu z masłem szukałam. Na pewno będzie pycha

    OdpowiedzUsuń
  65. Witam Panią Krysię, mam pytanie czy jak je zrobić żeby móc je zamrozić? Nigdy nie robiłam pierogów, dlatego pytam ;) chciałabym zrobić z tego przepisu, troszkę zjeść na obiad a resztę zamrozić już na święta. Czy najpierw je ugotować czy zamrozić ,,surowe" ? Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Oczywiście, że można zamrozić pierogi. Pierogi do zamrożenia należy wrzucić na wrzątek małymi partiami, np. po 10 szt. i kiedy tylko woda ponownie zawrze, a pierogi uniosą się do góry, trzeba je wyjąć i przełożyć na talerz. Kiedy już z jednej strony wyschną, odwrócić je na drugą stronę. Tak przygotowane, wystudzone pierogi przełożyć na natłuszczoną tackę, każdy obok siebie i wstawić do zamrażalnika. Kiedy zamarzną można przełożyć je do woreczka. Już się nie skleją. Tak zrobić z kolejną partią i dołożyć. Uzbiera się ładna porcja.
      Zamrożone, po wyjęciu z zamrażalnika należy wrzucić na osolony wrzątek i gotować na małym ogniu około 3-4 minuty.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  66. nigdy nie slyszalam o dodawaniu masla do ciasta na pierogi, kojarzy mi sie bardzo z ciastem kruchym, choc tam z kolei nie dodajemy wody...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło dodane do ciasta na pierogi powoduje, że ciasto nie wysycha i jest elastyczne:)

      Usuń
  67. Jutro robię pierogi z ciasta Twojego przepisu. Dziś zrobiłam uszka (ale z przepisu który podałaś na ciasto bez jajek). Uszka robi się super, jutro pochwalę się jak robiło się pierogi. Pozdrawiam Gośka

    OdpowiedzUsuń
  68. Idealne , polecam wszystkim !! Właśnie kosztuje te pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Ja właśnie Krysiu je robię,jest fantastyczne.Pozdrawiam cieplutko .

    OdpowiedzUsuń
  70. O rety!!! Przepis na to ciasto jest genialne.
    Faktycznie ciasto jest mięciutkie, cienkie, pyszne, rozpływa się w ustach.
    Nie umiem się powstrzymać przed ich zjadaniem "na próbę".
    Nie trzeba podsypywać za dużo mąki, jednak ja muszę dodać oleju do wody, bo mi się skleja po ugotowaniu, ale może to kwestia mąki.
    Dziękuję! Na pewno będę już go używała.

    OdpowiedzUsuń
  71. Bardzo dobry przepis, ciasto jest elastyczne, dobrze się skleja i nie wysycha. Jedna uwaga - moim zdaniem 250 ml wody to za dużo, ciasto będzie klejące. Dałem 150 ml i było ok.

    OdpowiedzUsuń
  72. Wspanialy przepis. Zawsze mialam problem dzis poszlo mi w blyskawicznym tempie 75 sztuk

    OdpowiedzUsuń
  73. Cudowny przepis .W blyskawicznym tempie zrobilam 70 sztuk.BARBARKA

    OdpowiedzUsuń
  74. Super ciasto. Wszystkie składniki wsypałam do miksera, wymieszałam a na koniec woda i w 5 minut miałam gotowe ciasto. Pierogi lepi się błyskawicznie. Polecam, Anka :)

    OdpowiedzUsuń
  75. Przepis na pierogi chce wypróbować ale z 1kg maki ile jajek i wody dać mam ,by ciasto było idealne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Jeśli mąki ma być podwójna ilość to pozostałe składniki również. Czyli 4 żółtka i 2 jajka, 100 g masła. Wymieszać. Natomiast wodę 500 ml należy wlewać stopniowo. Bo czasami okazuje się że trzeba wlać dokładnie tyle wody ile w przepisie a czasami trochę mniej. Bo wystarczy że sypnie się odrobinę mąki mniej lub więcej i już proporcje są inne. Pozdrawiam :)

      Usuń
  76. Czy zamiast masła może być masło klarowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Masło klarowane z powodzeniem można użyć do ciasta na pierogi. Będzie delikatniejsze. Pozdrawiam :)

      Usuń
  77. Dziękuję za ten wspaniały przepis... po raz pierwszy ciasto jest cudowne.

    OdpowiedzUsuń
  78. Ciasto idealne...cudo. 😃 Dziekuje za wspanialy przepis 😃

    OdpowiedzUsuń
  79. AGNIESZKA- To najlepszy przepis na pierogowe ciasto. Jeszcze nigdy nie zrobiłam tak szybko i bez kłopotu tyle pierogów. Wyszło mi 56 sztuk. Zrobiłam ruskie wg pani przepisu. Wszystko tak smaczne, że palce lizać. Pozdowionka:):):)

    OdpowiedzUsuń
  80. Czy ciasto można mrozić? Np.pół porcji na później? Pierożki wyglądają obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nie mroziłam ciasta na pierogi. Ale wiem, że niektórzy mrożą i wszystko się udaje. Pozdrawiam :)

      Usuń
  81. Super przepis. Ciasto idealne.

    OdpowiedzUsuń
  82. Witam! Ciasto robiłam według przepisu i owszem było łatwe w obróbce, ale problem pojawił się w chwili gotowania. Pierogi gotowały się 5 minut, a i tak były lekko twardawe.Co poszło nie tak? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  83. Ciasto nie jest złe, ja jednak pozostanę przy klasycznym cieście bez jajek. Bardziej mi smakuje. Ciasto bez jajek i masła znalazłam na twoim blogu i ono mi pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  84. Witam. a woda do ciasta powinna być zimna czy ciepła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. W tym przepisie jest zimna woda. W innym przepisie zaznaczyłam podając składniki, że woda ma być gorąca. Pozdrawiam :)

      Usuń
  85. Potwierdzam, że to jest doskonały przepis na ciasto pierogowe. Odkąd go znalazłam to częściej robię pierogi. Sama jestem zachwycona i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  86. Dziś zrobiłam. Do pierogów na słodko to ciasto jest idealne, ale do pierogów z mięsem czy z grzybami i kapustą lesze tradycyjne. Ogólnie OK :)

    OdpowiedzUsuń
  87. Krysiu! - jestem fanka pierogow - zabralo mi wiele lat zanim doszlam do wlasciwego ciasta, ale twoje przebija wszystkie inne - ciasto na pierogi jak marzenie nawet dla doswiadczonej gospodyni domowej. Wielkie dzieki. Pozdrawiam Joanna

    OdpowiedzUsuń
  88. Witam serdecznie jestem młodym kucharzem i robię pierogi 3raz z pani przepisu . Są rewelacyjne a moja ukochana je ubustwia DZIĘKUJĘ bardzo fanatyk77stp@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  89. super sprawa!! Ze strachem zaczęłam robić ciasto ze względu na obecność jajek, ale co tam, do odważnych świat należy. Szoku doznałam jak wymieszałam składniki, powstała breja, ale jednak podczas dalszego traktowania zmieniła się w logiczne ciasto. Faktycznie, lepi się genialnie, w ogóle nie trzeba mąki do rozwałkowywania, na razie sobie leżą i czekają na gotowanie, wieczorem zdam relacje odnośnie smaku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  90. Pani Krysiu - dziękuję za cudowny przepis na ciasto !!! Ja i moja rodzina uwielbiamy domowe pierogi , ale ze względu na to że miałam byle jakie przepisy na ciasto robiłam je bardzo rzadko , bo tylko się denerwowałam - a to źle się wyrabiało,a to za twarde , a to źle się lepiło ....A dziś rewelacja.Tak mi spodobało się ciasto że postanowiłam zrobić pierogów aż z 1,5 kg mąki :D
    Dziękuję :)

    Monika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Pani Moniko, że wszystko się udało :) Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  91. świetnie ja dodawałam co prawda olej ale na pewno lepsze będą z masłem
    dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  92. Pani Krysiu, bardzo dziękuję za świetny przepis na ciasto. REWELACJA !!!!!!!
    Pozdrawiam. Jarzębowska

    OdpowiedzUsuń
  93. Super smakuje polecam

    OdpowiedzUsuń