poniedziałek, 14 września 2015

Rolada francuska z kurczaka i ...

Dania z kurczaka można przygotować na tysiąc sposobów. Nie musi to być tylko obsmażony kawałek mięsa na tłuszczu albo w panierce. Można zrobić z niego całkiem eleganckie danie, którym nie powstydzimy się podając go naszym gościom, nawet wybrednym smakoszom. Ja tak właśnie zrobiłam.  Moje filety z dodatkami zapakowałam w ciasto francuskie i .... powstała pyszna i ładnie wyglądająca rolada ... francuska. Możecie swoje rolady urozmaicać różnym farszem z różnymi dodatkami.   
 


 Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego
400 g podwójnego  fileta z kurczaka
300 g pieczarek
200 g żółtego cera
½ małej puszki kukurydzy (odsączonej)
1 średnia  cebula
po  pół czerwonej i żółtej papryki
1 jajko
1 ząbek czosnku
po 1 łyżeczce bazylii i ziół prowansalskich
1 łyżeczka przyprawy do kurczaka
sól i pieprz do smaku
2 łyżki masła sklarowanego
 
Wykonanie:
Filety umyłam, osuszyłam i pokroiłam na cienkie płaty.
Pieczarki po obraniu pokroiłam w plasterki.
Obie papryki pokroiłam w kosteczkę.
Ser starłam na tarce jarzynowej.
Cebulę i czosnek drobno posiekałam.
 

Na patelni roztopiłam 1 łyżkę masła i  na gorący tłuszcz   wkładałam porcjami mięso. Oprószyłam przyprawą do kurczaka. Szybko obsmażyłam z obu stron. Wyjęłam z patelni do miseczki.
Roztopiłam pozostałe masło wrzuciłam cebulę. Zeszkliłam ją. Dodałam czosnek i za chwilę wrzuciłam pieczarki. Podsmażyłam. Posoliłam, oprószyłam pieprzem. Dodałam zioła prowansalskie i bazylię. Wymieszałam.  Całość przełożyłam do miseczki.
 

Ciasto wyjęłam z lodówki żeby się ogrzało.
Rozwinęłam go  na desce nie zdejmując papieru. Na całej jego powierzchni rozłożyłam porcje mięsa. Zostawiłam jedynie po ok. 2 cm miejsca od brzegów. Następnie rozsypałam połowę startego sera i pieczarki.  
 
 
Na wierzchu ułożyłam obie papryki i kukurydzę. Na koniec wyłożyłam ser.
 

Piekarnik nagrzałam do 180 °C.
Ciasto zwinęłam w roladę (bez papieru). Włożyłam do foremki keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
Jajko roztrzepałam i za pomocą pędzelka rozsmarowałam po mojej roladzie.
Wstawiłam do piekarnika na około 40 minut.
 

Po wyjęciu wyłożyłam roladę na półmisek. Pokroiłam w grubsze plastry i... podałam na stół. 
 

 
 
 
Rolada smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno. Ta rolada niestety nie zdążyła wystygnąć, bo zniknęła bardzo szybko. Polecam również jako przystawkę i życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 
 

25 komentarzy:

  1. Dziękuję Krysiu za świetny pomysł na dzisiejszy obiad:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie, pysznie i pięknie !
    chyba sie wproszę na kawałeczek:)
    miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właściwie preferuję całe kawałki mięsa. Takie konkretne danie. Ale przed tą roladą składam ukłon. Jest jak najbardziej trafne na obiad, kolację, na uroczyste przyjęcie. Skorzystam z Pani przepisu i podam, na najbliższym spotkaniu towarzyskim. Pozdrawiam, Max

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że nie miałam tego przepisu w sobotę. akurat miałam w domu imprezę rodzinną i tak bardzo by mi pasowało podać coś eleganckiego. Ale nie ma sprawy, bo szykuje się następna. Zapisałam już przepis do ulubionych i na pewno z niego skorzystam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada bardzo wytwornie i na pewno wysmienicie smakuje. Jak najbardziej nadaje sie na przyjecia i przy najblizszej okazji skorzystam z Twojego przepisu, Krysiu:)

    Bardzo dziekuje Ci za swietny przepis i goraco Cie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie dania. Ciasto francuskie świetnie się do tego nadaje :-) pysznie Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znowu kolejny super przepis na mięso :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Krysiu, świetny przepis, zapisuje...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepysznie wygląda i bardzo elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rolada prezentuje się wspaniale, świetnie skomponowana! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł na inne danie obiadowe, piękna rolada :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Francja elegancja ;) pysznie wygląda to danie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda obłędnie, aż mi się jeść zachciało...

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepyszne wnętrze i ten sosik, Krysiu aż zgłodniałam jak patrzę na tą roladę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. kurczaka mogę jeść na tysiąc sposobów. pyszna rolada :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jedliśmy takie na weselu mojego syna. Pychotka! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszna rolada, robiIam niedawno na imprezę rodzinną, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z jakim sosem najlepiej podać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Tej rolady nie podajemy z sosem. Można podać do pieczonych ziemniaków, do frytek. Albo na zimno, na półmisku. Pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Wyglada smakowicie i chyba szybki przepis.Takich szukam dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam , pyszna rolada, smakowała wszystkim, nie dodałam tylko kukurydzy, życzę kolejnych smacznych pomysłów w Nowym Roku, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń