wtorek, 1 września 2015

Lody kajmakowe

Bardzo lubię lody i nie potrafię sobie odmówić choćby małej porcji. Robię różne smaki i zamrażam. Wczoraj skończyły się wakacje. Mam jednak nadzieję, że piękna słoneczna pogoda nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Dlatego dzisiaj przedstawiam Wam pomysł na lody kajmakowe, na które już dawno miałam ochotę.
Amatorzy kajmaku też będą zachwyceni, bo to są pyszne kremowe lody z wyczuwalnym smakiem kajmaku.  Takie lody można zrobić również bez użycia maszyny. Trzeba tylko pamiętać, że po włożeniu do zamrażarki należy je czas od czasu mieszać, żeby nie wytworzyły się kryształki lodu
 


 
 
 
 
 
Składniki:
500 ml kremówki (30%) zimnej, z lodówki
250 ml mleka
2 łyżki cukru pudru (można pominąć)
½ szklanki kajmaku (z puszki)
 
 
 
 
 
 
 
Wykonanie:
Kajmak przełożyłam do garnka, zalałam mlekiem i podgrzałam na małym gazie do momentu rozpuszczenia się kajmaku i połączenia składników. Trzeba uważać, żeby masy nie zagotować. Odstawiłam do wystudzenia a następnie wstawiłam do lodówki, żeby się całkowicie schłodziła.
Kremówkę wymieszałam z cukrem i dodałam zimną masę kajmakową. Wymieszałam i przełożyłam do maszyny do lodów.
Dalej należy postępować zgodnie z instrukcją obsługi maszyny.
Po uzyskaniu odpowiedniej konsystencji masę lodową przełożyłam do plastikowego pojemnika i wstawiłam do zamrażarki.
Potem to już tylko można się nimi delektować
 


Polecam te wspaniałe lody. Dobrze jest mieć w zamrażarce i zjeść kiedy mamy na nie ochotę. Życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  
 
 

22 komentarze:

  1. Krysiu u nas taka duchota, że z ogromną ochotą pochłonęłabym taka porcyjkę, a nawet dwie:D
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie robiłam nigdy domowych lodów oprócz sorbetów, a chętnie takich kajmakowych bym zjadła. Wyglądają smakowicie i bardzo ochładzająco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne lody. Domowe najlepsze, wiadomo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu to ja bardzo chętnie się częstuje takimi lodami, tak na koniec dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś właśnie jadłam lody ale niestety z budki ;) Takie domowe są pewnie pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. W tym roku robiłam po raz pierwszy domowe lody. Bardzo smakowały! Więc wiem z pewnością, że Twoje to też wytwór palce lizać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, ja też kocham lody! Najlepsze są te domowe :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za lodami, ale takimi domowymi na pewno bym się poczęstowała.
    Pozdrawiam Cię Krysiu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kajmak uwielbiam, a z lodami to już rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie lody będą idealne na koniec lata :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale mi narobiłaś smaka! Uwielbiam kajmak i lody, więc razem to perfekcyjne połączenie :) Mniam!

    W wolnej chwili zapraszam do siebie :)
    http://www.lefffka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam lody ale ostatnio nie mogę...wiec tylko poogląda...posmakuje wirtualnie...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj, kusisz Krysiu :) Uwielbiam lody :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam, alez bym sobie zjadła taki pucharek:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Domowe lody najlepsze, takich jeszcze nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepysznie wyglądają ...mniam , mniam ..nic tylko się oblizywać i rozkoszować Twoimi zdjęciami . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wolę jakoś lody owocowe od kajmakowych/czekoladowych itp.

    OdpowiedzUsuń