środa, 16 września 2015

Pierogi ruskie... pyszne

Kiedy zobaczyłam na Facebooku zdjęcia z pierogami ruskimi, od razu miałam na nie ochotę. Postanowiłam więc przejść do czynu i je zrobić. Wówczas zorientowałam się, że do tej pory nie podałam przepisu na ruskie pierogi na moim blogu. Nie wiem jak to się stało...
Nie każdą potrawę, którą przygotowuję w domu fotografuję, bo nie mam na to czasu. A jak zauważyliście,  u mnie przepis jest szczegółowy i zawiera zdjęć dużo, więc muszę się do tego odpowiednio przygotować. Dlatego do dzisiejszego przepisu na pierogi też się przygotowałam. Postanowiłam cały proces tworzenia i lepienia pierogów rozdzielić na dwa posty.
W pierwszym poście pokazałam (nowy) przepis na idealne ciasto na pierogi, który można wykorzystać z różnymi farszami.
Drugi post to już przepis na pierogi ruskie.
Tak więc nie rozpisując się więcej zapraszam i zachęcam do lepienia ruskich pierogów, których podstawą jest idealne ciasto i smaczny farsz....
 

Ciasto:
Ciasto zrobiłam wg tego przepisu. Z proporcji podanych w przepisie wychodzi około 60 sztuk pierogów.
 

 
 
Składniki na farsz:
1 kg ziemniaków
650 g półtłustego sera
1 duża cebula (ja lubię dużo cebuli w pierogach)
sól
pieprz (brak na zdjęciu)
olej do smażenia cebuli
 
 

 
  
Wykonanie:
Ciasto po wyrobieniu zostawiłam w misce, żeby odpoczęło.
 
 
Przygotowałam farsz:
Ser przecisnęłam przez praskę.
Nie robię farszu w formie  „papki”, dlatego nie mielę ani ziemniaków ani sera. Ziemniaki ugniatam a ser przeciskam przez praskę.
Cebulę drobno posiekałam i zeszkliłam na oleju.
Ziemniaki ugotowałam. Ugniotłam je (tak żeby nie było grudek) bardzo dokładnie, jeszcze ciepłe, w  tym samym garnku, w którym się gotowały.
Do ziemniaków dodałam podsmażoną cebulę i znów dobrze wymieszałam. Teraz kolej na dodanie sera. Całość oprószyłam pieprzem i wymieszałam.
Farsz gotowy.
 
 
Odkroiłam kawałek ciasta. Rozwałkowałam na cienki krążek. Ważne.... nie trzeba podsypywać mąką. Na środek każdego krążka układałam po łyżeczce farszu. Brzegi zlepiłam i... gotowe.
 
 
Zapewniam Was, że pierogi lepi  się szybko, lekko.... po prostu doskonale
 


W garnku zagotowałam wodę z solą  i na wrzątek wkładałam porcjami pierogi. Zamieszałam, żeby nie przykleiły się do dna. Od momentu wypłynięcia na wierzch wystarczy 1,5 do 2 minut. Wyjęłam za pomocą łyżki cedzakowej i przełożyłam na półmisek.
Ja lubię polane zrumienioną na tłuszczu cebulką.
Smakują również ze śmietaną.
Są rewelacyjne.


  

 
 
Lubicie pierogi ruskie? Jak podajecie? Z cebulką, ze słoninką czy ze śmietaną?
Najważniejsze, żeby smakowały. Więc szybko ulepcie pierogi, podajcie do stołu a ja życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 
 

37 komentarzy:

  1. Uwielbiam te pierogi,wpraszam się na solidną porcję i biorę na wynos:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu kochana nie rób smaku. Ja ruskie po prostu kocham. Wiesz co wpraszam się na obiad :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już dawno nie robiłam ruskich pierogów, muszę to szybko nadrobić :) U mnie zawsze z prazona cebulką i orzechami laskowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest to. Właśnie czekałam na ten przepis. Takie pierogi będą u mnie w piątek. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak byłam małym dzieckiem to się zajadałam pierogami ruskimi oczywiście z gęsta śmietaną, odkąd dorosłam (i jak ja to mówię: zmądrzałam;D) nie jem pierogów, ot tak się porobiło ;)
    ale Twoich to bym spróbowała! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. u nas ruskie robię z bryndzą - smakują inaczej, ale też są pyszne:)
    oj dawno nie było i narobiłaś mi smaka:)
    buziaki i miłego dnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj miałam robić ruskie pierogi,córka mi zabroniła bo nie może po nie przyjechać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealne ruskie muszą być pieprzne, takie lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja najbardziej chyba lubię podać z podsmażonym pokrojonym w kostkę wytopionym boczkiem:) mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jednak ruskie to trzeba umiec dobrze zrobić :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierogi ruskie uwielbiam :)
    Ja podaję z surowym, wędzonym boczkiem podsmażonym razem z cebulką :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja ze słoninką:-) lub z boczkiem dobrze wytopionym! pycha, właśnie gotuję kapustę na farsz, bo dla mnie kapusta najlepsza!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. W ruskich zakochałam się u przyjaciółki na śląsku. Idealna grubość ciasta, przyprawiony farsz i po wierzchu tłuszczyk z cebulką. Twoje wyglądają równie pięknie jak te, które pamiętam, dlatego chętnie w wolnej chwili zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają idealnie Krysiu! Pierogi to dla mnie wyzwanie..uwielbiam je, ale bardzo rzadko robię...czas się poprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ruskie uwielbiam, z cebulką i boczkiem...
    Najlepiej mi jednak smakują sklejane ręcznie w "falbankę" a nie z foremki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. I Love Ruskie :)
    Mieszkam za granicą i ciężko o bialy ser ( nie znają takiego sera, więc nie produkuja ... A szkoda ) więc muszę robić go sama .. Więc po zrobieniu sera - po pierwsze odechciewa się już pierogów :) a po drugie nie ma z czego zrobić ;) ponieważ jest tak smaczny ze zjadłam go jeszcze ciepły ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj, narobiłaś mi smaku :) Wyglądają przepysznie :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja wczoraj robiłam zupę pomidorową i makaron z brokułami Twojego przepisu. :-) Pozdrawiam i dzięki za przepisy:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Moje ulubione :) Smakują świetnie i z cebulką, i z kwaśną śmietaną :) Muszę niedługo zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardziej od tych lubię z kapustą, ale tymi też oczywiście nie pogardzę :))))

    OdpowiedzUsuń
  21. dawno nie jadłam, pyszna klasyka! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Co nie przygotujesz i pokażesz, to lubię. Pierogi baaardzo!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. PANI KRYSIU !,ROBIŁAM DZIS PIEROGI I ZROBIŁAM Z PANI PRZEPISU ,WYSZŁY POPROSTU REWELACYJNE☺A MOZE PRZEPIS NA CIASTO NA PIZZE ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Oczywiście zrobię post z przepisem na pizzę. Ale muszę go opracować. Pozdrawiam :)

      Usuń
  24. Jutro zrobię ruskie wg Pani przepisu :) szczególnie jestem ciekawa ciasta, nigdy nie dodawałam jajek i masła, zawsze tylko wodę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. warto dodać do farszu pieprz ziołowy

    OdpowiedzUsuń
  26. Mój 5-letni synek pierogi ruskie uwielbia jeść posypane cukrem. A my oczywiście z podsmażoną cebulką i to najlepiej na boczku - pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wstyd się przyznać, ale pierwszy raz w życiu robiłam pierogi. Słyszałam, że ciasto z jajkiem wychodzi twarde, ale zachęcona opiniami skusiłam się na Pani przepis. Śmiem twierdzić, że to jedne z najlepszych pierogów, jakie w życiu jadłam. PRZEPIS JEST GENIALNY! dziękuję i polecam wszystkim niedowiarkom;))) Pozdrawiam, Kama

    OdpowiedzUsuń
  28. Czy to ma byc 1 kg ziemniakow przed obraniem/ugotowaniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest waga przed obraniem ziemniaków. Oczywiście nie jest to sztywna cyfra. Może być ok. 1 kg. Pozdrawiam :)

      Usuń
  29. Super przepis. Zajrzałam tu już któryś raz i znowu się nie zawidołam. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  30. Najlepsze przepisy od Krysi 😍

    OdpowiedzUsuń