piątek, 4 września 2015

Kotleciki z kurczaka w cieście... majonezowo-musztardowym

Wczoraj zrobiłam bardzo szybki obiad. Szybkie danie nie oznacza, że było nudne. Wręcz przeciwnie ... było urozmaicone.
Niby banalne danie z filetami z kurczaka a jednak smaczne, delikatne, kolorowe.... co by tu jeszcze dodać? Acha, każdy sobie poradzi z przygotowaniem a wszyscy będą zadowoleni, bo jest po prostu pysznie...
 
 
 

Składniki:
1 podwójny filet  z kurczaka
1-2 jajka ( zależy od wielkości)
2  łyżki  majonezu
2 łyżki musztardy
3 łyżki mąki pszennej
1 łyżka wody
sól
świeżo zmielony pieprz
olej do smażenia
 

 
 
Wykonanie:
Filety po opłukaniu i pokroiłam na małe kawałeczki (różnych kształtów).
W misce roztrzepałam jajko. Dodałam pozostałe składniki. Po dokładnym zmiksowaniu doprawiłam solą i pieprzem.
Do ciasta dodałam porcjowane mięso z kurczaka. Wymieszałam i odstawiłam na 30 minut.
 

Na patelni rozgrzałam 1 łyżkę oleju i kładłam okrągłe placuszki wielkości małych kotlecików. Smażyłam na średnim gazie z obu stron na złoty kolor.
 

 

Do takich kotlecików można podać ryż ugotowany na sypko lub frytki i koniecznie ulubioną surówkę. Ja podałam surówkę z kalafiora (klik)
 
 
 

 
Spróbujcie tak przyrządzonych kotlecików, a z pewnością nie będzie to jednorazowa przygoda z nimi w kuchni. Pewnie wielu z Was zna ten lub podobny przepis. U mnie często te kotleciki są podawane dlatego polecam i życzę SMACZNEGO! Krys

 
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  
 

28 komentarzy:

  1. Często mam w domu kotlety z piersi, chętnie spróbuję je zanurzyć w takim smacznym cieście:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny kurczaczek :)) Na pewno Krysiu przepis wypróbuję :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Krysiu takie kotleciki są świetne. Smakują rewelacyjnie :-) miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam kiedyś takie kotleciki w cieście, smakowały super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Biorę to na niedzielę Krysiu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis bardzo mi się podoba, na pewno wypróbuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. tez takie czasem robię ;D ale Twoje jakoś tak "smaczniej" wyglądają :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wpadam na obiad, ty wiesz jak zachęcić do jedzenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają bardzo apetycznie. Robimy podobne ale Twoja wersja bardzo nam odpowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego typu kotleciki są pyszne. Takie wariacje z mięsem drobiowym wyczarowują super kotleciki.
    Pamiętam, gdy dawno temu po raz pierwszy jadłam na wczasach bardzo podobne danie. Byłam nim oczarowana. Po powrocie do domu od razu zrobiłam. Wszystkim polecam zrobić :)
    Kotleciki są super, chociaż trochę pracochłonne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię wykorzystanie kurczaka w różnym celu.Takie kotleciki moim zdaniem to genialny pomysł,ponieważ z dodatkami tworzą świetny smak,odbiegający od standardowych kotletów z fileta;)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie czasem sobie życzą jeszcze pieczarek, ale to wersja bardziej pracochłonna. Jestem leń i wolę zdecydowanie w takim wydaniu jak Twoje Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę koniecznie wypróbować!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają cudnie muszą być bardzo pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Znam je i też robię podobne. Są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  16. Od czasu do czasu robię podobne :D Pychotki!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam ,ale zapowiadają się pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. był okres, że te kotleciki były u nas co tydzień, są pyszne, bardzo smaczne i łatwe, co dla początkujących kucharzy jest bardzo istotne:)
    piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Placuszki wyszły pyszne! Dziękuję za wspaniały przepis, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. kurczak na różne sposoby to podstawa mojej diety :) najczęściej robię takie obiady bo mogę je szybko zrobić po pracy i zabrać do pracy następnego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zrobiłam te kotleciki wczoraj. Palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie je wysmażyłam. Są delikatne, kruche, pyszne. tak jak sobie wymarzyłam. Obiad (łącznie z surówką) zadowoli wszystkich. Fajnie tak mierz przepisy pod "ręką", które nie zawodzą :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. M. robi podobne. Też pyszniutkie. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo dobre.Jednak zrobilam za duze kawałki fileta i troche mi sie rozpadly.Teraz wiem,ze mają byc drobniutkie.Czy musze dodawac olej do jajek?Wyszły bardzo tłuste na patelni i szybko wpijały olej i musialam dolewac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filet musi być pokrojony na kawałki podobnej wielkości raczej mniejsze. Wkradł mi się chochlik w przepisie. Olej oczywiście tylko do smażenia a nie do ciasta. Już poprawiłam. Pozdrawiam :)

      Usuń