piątek, 11 września 2015

Najłatwiejszy domowy przecier pomidorowy

Mój sprawdzony  i najłatwiejszy przepis na przecier  pomidorowy,  który wykorzystuję do zupy i sosów. Mam go zawsze pod ręką. Spróbujcie zrobić. Najlepiej nadają się pomidory „lima”, które są mięsiste i mają mało pestek
 
 
 
 
 
  
 
Składniki:
5 kg pomidorów „lima”
1 łyżka soli
szczypta pieprzu
 
 
 
 
 
 
 
Wykonanie:
Pomidory umyłam i pokroiłam prosto do garnka.
 

Wstawiłam do gotowania. Kiedy pomidory zmiękły i skórka zaczęła odchodzić, zestawiłam z gazu i za pomocą blendera zmiksowałam.
Pomidory przetarłam przez sito.
Zawartość sita, czyli pestki i skórkę wyrzuciłam.
 

Garnek z przetartymi pomidorami i sokiem wstawiłam do gotowania, żeby zredukować nadmiar płynu.
 
 
Czas gotowania zależy od tego czy chcemy mieć gęsty przecier czy rzadszy.
Przyprawiłam solą i pieprzem.
Zostawiłam na gazie na 1,5 godziny.
Do wyparzonych słoików przełożyłam gorący przecier i  wstawiłam do pasteryzowania na 20 minut.
Gotowe słoiczki (4 szt. po 300 ml) powędrowały do spiżarni.

 
Smak przecieru można urozmaicić dodając na początku do gotowanych pomidorów ulubione zioła np. świeżą bazylię, majeranek...
Kolejna partię zrobię jutro. Polecam i Wam ten domowy przecier pomidorowy i życzę SMACZNEGO! Krys

Dzisiejszy wpis dodaję do akcji
 
Pora na pomidora!
 

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 

 

26 komentarzy:

  1. Ja przepuszczam całe pomidory przez maszynkę do mięsa zakładając najgęstrze sitko.
    Pestki prawie niewyczuwalne a skórka wcale. Dodaję bazylię i na wierzch słoika łyżkę oleju.
    Zimą i nie tylko, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu też robię w dużych ilościach. Ale miksuje wszystko i nie przecedzam :-) zimą do zupy pomidorowej lub sosu smakuje rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna baza do pysznej zupy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze wiedzieć, że "lima" , bo chciałam kupić "malinowe". Jutro będę robić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli sprawdzony przepis przez ciebie, to ja biegnę po pomidory. Jeszcze są wspaniałe:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja przerobiłam już ze 30 kg i jutro walczę dalej :) (ja nie blenduję tylko od razu przecieram i nie dodaje ani soli ani pieprzu). Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham pomidory! :) za za smak,kolor, i bogactwo witamin :) mam zamiar w tym roku zrobic dużooo przecierów. te domowe są najlepsze!
    Pozdrawiam gorąco :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest mnóstwo przepisów na pomidory i każdy robi jak lubi najbardziej, ale najważniejsze jest to że pysznego smaku domowych przetworów nic nie pobiję:)
    Miłego weekendu, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że domowe przetwory są najlepsze. Ja stawiam pierwsze kroki w gotowaniu i nie mam swojego smaku. Więc szukam. To tu to tam. Próbuję. Do Pani też zajrzę:) Pozdrawiam, Aneta

      Usuń
  9. Muszę spróbować go zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Taki przecier to coś wspaniałego :) Zimą na rozgrzanie najlepsza jest zupka pomidorowa z ryżem :)
    Na takim przecierze będzie przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zimą zupa z takiego przecieru jest boska :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam, w swojej kuchni używam sporo przecieru, ale domowego jeszcze nie robiłam, czas to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Domowy, bez konserwantów - super przepis :) Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Własny przecier pomidorowy ,uważam ,że jest wyjątkowy i warto jest poświęcić trochę czasu na zrobienie takich przetworów na zimę.Zwłaszcza,że po otworzeniu zapach jest zdecydowanie nieporównywalny do tych kupnych.

    OdpowiedzUsuń
  15. Moje słoiki też już zostały napełnione przecierem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja swoich słoiczków jeszcze przecierem nie zapełniłam, choć robiłam w tym roku już różne rzeczy z pomidorami do słoików :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Też zrobiłam, będzie dobra zupa pomidorowa...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny przepis.Dokładnie wytłumaczony "krok po kroku". Dziękuję za dodanie do akcji pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja robię troszkę inaczej, ale z tych samych pomidorów. Pomidory nacinam na górze w krzyżyk i odcinam dupki, parzę wrzątkiem, obieram ze skórki, potem kroje i się smażą tak ze 2 godziny a potem wszystko razem z pestkami blenduje, zagotowuje i do słoiczków. Pasteryzuje jeszcze ok 20 min na prykającym ogniu, są pyszne

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki za przepis, pierwszy raz będę robiła, pomidory już czekają.

    OdpowiedzUsuń
  21. Robię podobnie. Przyda się na potem...
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  22. Robię, robię ten przecier. W zeszłym roku też robiłam. Jest doskonały :)

    OdpowiedzUsuń
  23. fantastyczne pomysly dziewczyny-dzis tez zrobilam:)Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  24. Pomidory lima kroję na ćwiartki i na 15 min do mikroweli, wybieram łyżką cedzakową i miksuję po przetarciu przez sito już mam mocno zagęszczony przecier, to co pozostaje w pojemniku w weli lekko posolone jest świetnym sokiem pomidorowym.

    OdpowiedzUsuń