piątek, 14 czerwca 2019

Truskawki mrożone na zimę. Jak zamrażać, żeby zachować ich smak i wygląd

Truskawki w tym sezonie obrodziły wyjątkowo. Na każdym straganie jest ich bardzo dużo. Są piękne, jędrne, dojrzałe a przede wszystkim smaczne, bo słodkie. Jest wiele odmian truskawek. Każdy ma swoje ulubione. Ja też.
Z tegorocznych truskawek robiłam już kilka potraw. Piekłam ciasta. Kruche, drożdżowe, torciki... Robiłam również pierogi i koktajle.
Truskawek jest tak dużo i tak bardzo kuszą swoim wyglądem, że żal byłoby aby zostały tylko miłym wspomnieniem lata, dlatego postanowiłam trochę zamrozić.


Mam sprawdzony sposób na zamrożenie truskawek, żeby potem w zimie otworzyć woreczek, czy pojemnik i wyjąć pięknie zachowane w całości pyszne truskawki.
Kiedy kupuję truskawki przeznaczone na zimowe zapasy, zawsze wybieram te najładniejsze.


Po przyniesieniu do domu od razu je przebieram i wybieram te które nie mają żadnego odgniecenia. Następnie szybko opłukuję pod bieżącą wodą. Trzeba to zrobić i szybko i delikatnie, żeby nie nasiąknęły nadmiarem wody.
Na tacy rozłożyłam papierowy ręcznik i położyłam truskawki, żeby odsączyć od wody.
Dopiero teraz odrywam szypułki i ponownie rozkładam truskawki na papierowych ręcznikach. 


Kiedy już całkiem wyschły, rozłożyłam je na tackach zachowując odstępy, żeby się nie stykały ze sobą.



Tacki włożyłam do szuflady do zamrażarki na około 3 godziny.
Po tym czasie truskawki powinny się już zamrozić i pojawia się na nich szron.



Teraz już można przekładać je do woreczków strunowych, lub do plastikowych pojemniczków.


Woreczki zamknęłam i ponownie włożyłam je do zamrażarki...


... i teraz niech czekają na nasz wilczy apetyt na smaczne truskawki, ale dopiero...zimą.


Polecam Wam ten sposób mrożenia. Sezon truskawkowy trwa, wiec pewnie skusicie się ten sposób przechowania tych pysznych owoców do zimy. Życzę SMACZNEGO! Krys


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...




8 komentarzy:

  1. oj, też muszę zamrozić! ale dopiero za dwa tygodnie będę mieć dostawę kaszubskich truskawek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo cenne rady Krysiu, na pewno skorzystam, bo zamierzam co nieco pomrozić. Pozdrawiam słonecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też już mam trochę zamrożonych, ale planuję większe zapasy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam truskawki :)
    Krysiu, dobrze że jesteś.
    Czekam cierpliwie na e-mail.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię tak samo. Ten pomysł można wykorzystać do wielu owoców.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny sposób ! Muszę tak zrobić, bo nigdy nie mroziłam truskawek. Pozdrawaim i dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też tak robię, uwielbiam truskawki ☺

    OdpowiedzUsuń