poniedziałek, 11 listopada 2019

Sernik jak puszek

Sernik, który upiekłam powstał z dwóch rodzajów sera, jakie miałam w lodówce. Dodałam mleko w proszku, kremówkę i wyszedł pyszny, puszysty sernik, który dosłownie rozpływa się w ustach. Żeby to sprawdzić  i się przekonać  pozostaje Wam tylko upiec go i ... rozkoszować się jego smakiem

(tortownica średn. 28 cm)


Składniki:
400 g sera „Mój ulubiony”
250 g serka mascarpone
330 ml śmietany kremówki (30%)
60 g mleka w proszku
80 g  mąki pszennej tortowej
100 g  cukru pudru
6 jajek (dużych)
10 dag suszonej żurawiny
½ łyżeczki ekstraktu waniliowego (brak na zdjęciu)

Ponadto:
cukier puder do posypania sernika



Wykonanie:
Żółtka oddzieliłam od białek i utarłam je (żółtka) na puszystą masę z cukrem pudrem.
Następnie dodałam oba serki i ponownie zmiksowałam.


Kiedy masa była już  dobrze utarta, dodałam przesianą mąkę i mleko w proszku. Ponownie wszystko dokładnie wymieszałam.  


Tortownicę o średnicy 28 cm wyłożyłam papierem do pieczenia, ale tylko spód.
Piekarnik włączyłam na 180 °C (termoobieg).

Żurawinę  namoczyłam w gorącej wodzie.
Śmietankę ubiłam na puch.  Najpierw na małych obrotach, potem na wyższych.
W osobnej misce ubiłam na sztywno pianę z białek.

Do ubitej masy dodałam ubitą śmietanę i wymieszałam.
Dodałam odciśniętą żurawinę i ekstrakt waniliowy.


Na koniec przełożyłam ubitą pianę z białek i delikatnie wymieszałam szpatułką, żeby nie zburzyć struktury piany.
Masę przelałam do tortownicy wyłożonej na dnie papierem do pieczenia.
Wyrównałam wierzch i wstawiłam do gorącego piekarnika na ok. 45 minut.


Kiedy wierzch mojego sernika pięknie się zaruminił, wyłączyłam piekarnik, zostawiłam uchylone drzwiczki i po około 20 minutach  wyjęłam sernik z piekarnika.


Po wystudzeniu, obficie upudrowałam go cukrem pudrem


A teraz czas na degustację








Pozostaje mi zachęcić Was do upieczenia tej smacznej wersji mojego sernika i życzyć Wam SMACZNEGO!  Krys :)



Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...




16 komentarzy:

  1. Wygląda naprawdę pysznie ☺☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam serniki. Właśnie kupuję nowy piekarnik więc będzie okazja wypróbować przepis. Pozdrawiam Grażyna

    Nieco Starsza Dziewczyna

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serniki:) ten wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu cudowny ,ja jutro piekę sernik pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Skorzystam bo kocham serniki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy do sera nie dodajemy cukru, tylko posypujemy po wierzchu? Chyba będzie mało słodki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście cukier puder dodajemy do żółtek. Już poprawiłam w przepisie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Czy można zrezygnować z mleka w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Niestety nie. Mleko w proszku dodaje puszystości. Czasami dodaje się budyń w proszku. Ja dodałam mleko w proszku. Dodanie mleka w proszku i śmietanki sprawiło, że sernik jest taki puszysty. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Ogladalam dzisiaj "Ewa gotuje" gdzie Pani byla gosciem. Zaciekawił mnie Pani blog i prepis na sernik. Upiekę go za parę dni. Wygląda smakowicie i ma ciekawy przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Miło mi, że zajrzała Pani na stronę mojego bloga.
      Jeśli chodzi o sernik, to dobrze Pani wybrała. Polecam ten sernik, bo jest naprawdę pyszny. Pozdrawiam i życzę smacznego :)

      Usuń
  9. Witam,czy mogę upiec ten sernik z podwójnej porcji,jeśli tak,to ile piec?.Pozdrawiam i życzę zdrowych i spokojnych świąt☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nie ma potrzeby przedłużać pieczenia, jeśli to ma być duża foremka. Myślę, ze chodzi tu o wymiary blaszki: długość i szerokość. Bo gdyby sernik miałby być dużo wyższy, to trzeba by piec dłużej. Można sprawdzić patyczkiem.
      Sernik, który upiekłam w tortownicy o średnicy 28 cm, uważam że to duży wypiek. Może lepiej byłoby upiec dwa serniki. Jeśli w piekarniku z termoobiegiem, to w jednym czasie można upiec dwa.
      Pozdrawiam i róznież życzę zdrowych i spokojnych Świąt :)

      Usuń