piątek, 6 grudnia 2019

Pierogi z kapustą kiszoną, słodką białą i pieczarkami. Doskonałe również jako delikatna wersja pierogów na danie wigilijne

Przepis na te pierogi mam od mojej Mamy. Na Święta robiła dwie wersje pierogów z kapustą. Pierwszą wersję znacie, bo pokazałam je w tym przepisie. To pierogi z kapustą kiszoną i suszonymi grzybami.
Dzisiaj proponuję zrobić pierogi w drugiej wersji, czyli z kapustą kiszoną, kapustą słodką białą i z pieczarkami.
Te pierogi są delikatniejsze w smaku, lżejsze do strawienia, a co za tym idzie chętniej zjedzą je osoby, które wolą potrawy lekkostrawne.
Wybór należy do Was




Składniki na farsz:
1 kg kapusty kiszonej
ok. 700 g białej, słodkiej kapusty
1 łyżeczka kminku
600  pieczarek
2 – 3 cebule
sól i pieprz do smaku
olej do smażenia






Składniki na ciasto (na około 50 szt. pierogów):
500 g mąki pszennej (np. poznańska typ 500)
50 g miękkiego masła
2 żółtka
1 całe jajko
ok. 200 - 250 ml zimnej wody
1 łyżeczka soli


Wykonanie:
Kapustę kiszoną zalałam w garnku zimną wodą i wstawiłam do gotowania. Jeśli kapusta jest zbyt kwaśna można odlać wodę i ponownie zalać kapustę czystą wodą.
Kapustę białą, słodką poszatkowałam, przełożyłam do garnka i zalałam zimną wodą, posoliłam łyżeczką soli i wstawiłam do gotowania.


Obie kapusty po ugotowaniu do miękkości odcedziłam z nadmiaru wody i odstawiłam do wystudzenia.

Cebulę bardzo drobno posiekałam.
Pieczarki po oczyszczeniu również drobno posiekałam. Można to zrobić za pomocą noża lub w blenderze.


Kapustę kiszoną i białą odcisnęłam z wody w dłoniach, tworząc kulki. Położyłam na deskę a następnie bardzo drobno posiekałam nożem.



Na dużej patelni rozgrzałam łyżkę oleju, wsypałam cebulę i zeszkliłam ją. Dodałam posiekane pieczarki i smażyłam do odparowania płynu.  
Do pieczarek dodałam posiekane obie kapusty.  Smażyłam chwilę na średnim ogniu. Wymieszałam, posoliłam i oprószyłam pieprzem do smaku.


Farsz do pierogów gotowy.

Teraz zajęłam się ciastem na pierogi.
Ciasto, z którego ja robię pierogi pochodzi z tego przepisu. Lubię to ciasto, bo pierogi lepi się błyskawicznie, a one same smakuję wyjątkowo.

Z przygotowanego ciasta wykroiłam krążki, na każdym ułożyłam kulkę farszu i zlepiłam pierogi.


 


Teraz już wystarczy zagotować w garnku wodę i do wrzątku wrzucać partiami ulepione pierogi.
Jeżeli chcecie te, czy inne pierogi przechować na późniejszy czas, np. do świąt można je z powodzeniem zamrozić.
Wystarczy, że pierogi wrzucicie na dosłownie moment do wrzątku i natychmiast wyłowicie za pomocą sitka. Po przełożeniu na talerz, trzeba je ułożyć każdy osobno, tak, żeby się nie dotykały. Najlepiej położyć je na natłuszczonej tacy i tak wstawić do zamrażarki. Kiedy już się zamrożą z powodzeniem, można przełożyć je do woreczków strunowych bez obawy, że się skleją.


A teraz wracam do przepisu na moje pyszne, delikatne pierogi. Mają nieco inny farsz, który mam nadzieję że przypadnie Wam do smaku


Pysznie smakują polane zrumienioną cebulką





Skusicie się? Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys



Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...







18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Chyba wszyscy je uwielbiają, a te robione na święta smakują najbardziej :)

      Usuń
  2. Rowniez i ja robię czasami pierogi z kapusty mieszanej 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest zrobić coś innego, a również smacznego :)

      Usuń
  3. Za chwilę będę robić nasze tradycyjne na wigilię, czyli tylko biała kapusta, sól, pieprz i cebulka, kapusta smażona b. długo na klarowanym maśle- to tradycja i smaki z dzieciństwa. A Twoje Krysiu kiedyś spróbuję, bo mnie zachęciłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy dom ma swoje zwyczaje. Myślę, że to jedna z najważniejszych tradycji, które trzeba pielęgnować, szanować i kultywować. To nas wzmacnia. Tak jest też z przepisami kulinarnymi, które z pokolenia na pokolenie przekazuje się w nieskończoność. Fantastycznie :) Buziaki Basiu:)

      Usuń
    2. Również posyłam i dziękuję Krysiu za życzenia i karteczkę.

      Usuń
  4. uwielbiam kiedy na blogach kulinarnych wreszcie zaczynają się pojawiać jakieś ciekawe przepisy typowo świąteczne <3 i ten również zapowiada się pysznie :) na pewno spróbuję je u siebie w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, kiedy mogę kogoś zainspirować. Najważniejsze, żeby smakowało. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Och, ale bym zjadła. Zapachniało zimą, jesienią i świętami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kusisz Krysiu tymi pierogami😪😪 a ja a diecie 😒😒, buziaki 💋 posyłam miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, bardzo mi przykro, że nie możesz takich pierogów zjeść. Ale może.... kiedyś? Cieszę się, że i tak kuszę Cię tym przepisem. Buziaki dla Ciebie

      Usuń
  7. W weekend będzie wielkie lepienie pierogów przed Wigilią, już nie mogę się doczekać jak trafią gotowe na stół, uwielbiam pierogi!! Pozdrawiam świątecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli będzie i smacznie i świątecznie.
      Serdecznie pozdrawiam i życzę wesołych i smacznych świąt :)

      Usuń
  8. Krysiu życzę Tobie i Twoim bliskim zdrowego, rodzinnego i pełnego miłości świętowania.
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję Basiu i wzajemnie, życzę rodzinnych Świąt :)

      Usuń