wtorek, 21 stycznia 2020

Naleśniki ze szpinakiem i kurczakiem

Naleśniki, szpinak i kurczak to składniki, z których można przygotować smaczne danie na obiad, kolację...
Ja tak robię, bo w tej wersji naleśniki smakują zawsze, wyjątkowo i błyskawicznie znikają ze stołu


Składniki na naleśniki (10 szt.):
2 szklanki mąki pszennej (250 g)
2 jajka
1 szklanka mleka
1 szklanka wody
szczypta soli
olej do smażenia


Wykonanie:
Wszystkie składniki umieściłam w misie miksera i zmiksowałam na gładką masę.
Odstawiłam na 30 minut.

Usmażyłam cieniutkie naleśniki rumiane z obu stron.





Składniki na farsz:
1 pojedynczy filet z kurczaka
500 g świeżego szpinaku
40 g masła
sól i pieprz
2 ząbki czosnku
2 łyżki  śmietany 18% lub gęsty naturalny jogurt (np.  grecki)
2 łyżki startego żółtego sera




Wykonanie:
Fileta z kurczaka drobno posiekałam. Posoliłam, oprószyłam pieprzem i wrzuciłam na rozgrzane na patelni masło. Chwilę podsmażyłam, żeby się mięso lekko zarumieniło.
Szpinak umyłam i wrzuciłam na osolony wrzątek. Gotowałam chwilę, około 5 minut. Odcedziłam na durszlaku i po przestudzeniu drobno posiekałam.


Na patelni roztopiłam masło, wrzuciłam szpinak, dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek. Wmieszałam, dodałam śmietanę/jogurt, przyprawiłam solą i pieprzem.


Na koniec dodałam mięso z kurczaka. Wymieszałam. Po chwili patelnię zdjęłam z ognia i gotowy farsz mogłam już rozłożyć na naleśnikach.


Naleśniki można składać w trójkąty, lub w rulony.


Tak przygotowane można od razu podawać na stół.


Można też lekko podsmażyć na patelni z obu stron.  
Na wierzchu rozsypałam wiórki sera żółtego. Przykryłam przykrywką i smażyłam dosłownie chwilę, żeby ser się rozpuścił.


Teraz już mogłam podać pyszne, gorące...




Wybierzcie, która wersja bardziej Wam zasmakuje, zapiekana z serem, czy bez? 
Wg mnie obie wersje są pyszne.
Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys




Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...





17 komentarzy:

  1. mniam mniam, lubię szpinak w każdej postaci!

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie połączenia bardzo lubię. Pychotka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja. Też mi takie połączenia produktów bardzo smakują :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Miło mi, kiedy czytam, że trafiam w czyjeś gusta smakowe :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Krysiu, wyostrzyłaś mi apetyt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że tak skutecznie zadziałałam :) Serdecznie Cię Basiu pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Ze szpinakiem moje ulubione, ale mi smaka narobiłaś 😜😀, serdecznie pozdrawiam Krysiu, buziaki 💋 posyłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, taki farsz to najsmaczniejszy dodatek do naleśników. Cieszę się, że trafiłam w Twój smak. Buziaki :)

      Usuń

  6. Ostatnio szpinakiem i kurczakiem faszerowałam muszle makaronowe, ale naleśniki z tym nadzieniem też na pewno wywołałyby furrorę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Naleśniki z takim nadzieniem z pewnością znajdą uznanie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Uwielbiam takie naleśniki.
    Krysiu, my ciągle w biegu. Zadzwonię niebawem.:)
    Moc pozdrowień i buziaków!

    OdpowiedzUsuń
  8. Połączenie kurczak-szpinak to połączenie przepyszne... w naleśnikach, makaronach, zawsze smakuje kapitalnie! Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń