wtorek, 7 stycznia 2014

Placki ziemniaczane zapiekane z serem pleśniowym

Bardzo lubię placki ziemniaczane. Myślę, że amatorów na nie jest wielu. Ale ze względu na ich kaloryczność robię je rzadko. A dzisiaj jest ten właśnie dzień, kiedy postanowiłam je zrobić na obiad. Żeby urozmaicić pospolitość tego dania zapiekłam je z serem camembert. Można wybrać dowolny ulubiony smak sera.
 
 
Składniki:
1 kg ziemniaków
1 cebula
3 jajka
3 łyżki mąki
sól i pieprz
olej do smażenia
ser brie lub camembert (okrągły)
posiekany szczypiorek
konfitura z żurawiny
 
 
 
 
 
 
Wykonanie:
Ziemniaki i cebulę po obraniu i umyciu starłam na tarce o średnich oczkach. Odcisnęłam nadmiar płynu. Dodałam jajka i mąkę. Doprawiłam solą i pieprzem. Wymieszałam.
 
 
 
 
 
 
 
Na rozgrzanym na  patelni  oleju smażyłam placki z obu stron.
 
 
 
Po usmażeniu wszystkich placków rozłożyłam je na blaszkę i na każdym położyłam plasterek sera. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 °C na 5 minut.
 
 
Kiedy ser lekko zaczął się topić wyjęłam je z piekarnika.
W zależności od tego na co mamy ochotę, można na wierzch posypać szczypiorek...
 
 
... albo położyć konfiturę z żurawiny...
 

 
 
 
 
Placki ziemniaczane niby takie zwyczajne, banalne, a jednak... trochę inne. Spróbujcie J Życzę SMACZNEGO! Krys 

27 komentarzy:

  1. Musza być pyszne, mniam, mniam. Zrobię sobie dziś takie. dziękuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu pomysł jest rewelacyjny!!
    Skoda, że u mnie nie chcą jeść pleśniaka:( no chyba, że zrobi tylko dla siebie:)
    Miłego dnia pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zrobić nawet jeśli to tylko dla siebie:) Pozdrawiam Cię :)

      Usuń
  3. Takie zestawienia bardzo lubię! Fajny pomysł, muszę wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj jakie wypasione placki ziemniaczane:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł! Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł z tymi serkami. To przecież pełnowartościowy posiłek np obiad. Chociaż w związku z moimi postanowieniami noworocznymi może być trudno. Oczywiście chodzi o dotrzymanie tych postanowień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tam. Oj, tam. Ja też mam postanowienia i na razie staram się ćwiczyć silną wolę. Ale na jakieś smaczne dania zawsze mam ochotę. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Ale pyszne placuszki Krysiu u Ciebie...oj nie odmówiłabym na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaż oko można nacieszyć. Są bardzo smaczne :)

      Usuń
  8. takie placki to konkretne danie:) pewnie mega pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu jadę dzisiaj do Ciebie na kolację. Za placki oddałabym miliony... Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Cię na te placki - bez milionów :) Pozdrawiam Cie serdecznie

      Usuń
  10. tak podanych jeszcze nie jadłam!
    zaskoczenie z tym serem i żurawiną!

    OdpowiedzUsuń
  11. A to dopiero bomba! Ale musiało być pysznie. Sera nie pożałowałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialny pomysł. Jestem pod wrażeniem. Doskonałe na imprezy lub mniejsze spotkania!
    Przepraszam, że ostatnio tak mało zaglądam, postaram się nadrobić.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu, pomysł genialny, zjadłabym nawet o tej porze ! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny pomysł! uwielbiam i ser pleśniowy i placki ziemniaczane, wiec to danie jest idealne dla mnie :) dzięki za pomysł na obiad

    Pozdrawiam A.,
    http://hipnature.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, jaki genialny przepis:-) Fakt, ze kaloryczny... ale chetnie bym sprobowala. Szkoda, ze nie mieszkasz blisko mnie:-)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno spróbuję.Takich jeszcze nie jadłem,w tym zetawieniu pychota.

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam placki ziemniaczane pod każdą postacią , z sosem ,bez sosu, z mięsem, ze śmietaną.Ale Twoje z tym serem wyglądają apetycznie.Narobiłaś mi smaku,mam maszynę do tarcia to jutro zrobię. U Ciebie taka zwykła potrawa jak placki wyglądają smakowicie:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Polecam te placki. Zjadłem je dzisiaj po raz pierwszy. I to w dwóch wersjach. Chętnie będę takie placki robił częściej.

    OdpowiedzUsuń
  19. cudownie kolorystycznie wyglądają z żurawiną uwielbiam takie zestawienie, robę z ciastem francuskim ale z plackami nigdy nie... Krystyna ale ile to ma kalorii !!!

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam placki ziemniaczane, uwielbiam ser pleśniowy.... kocham to danie!!! :)) Muszę koniecznie zrobić

    OdpowiedzUsuń