środa, 7 września 2016

Naleśniki bananowe. Bez mąki, mleka i cukru...

Jednym słowem naleśniki, które można jeść bez wyrzutów sumienia, że zjadło się i smacznie i na słodko. Przepis na te dwuskładnikowe naleśniki bez mąki, bez mleka, bez cukru... znalazłam na blogu Kasi Gurbackiej   www.gurbacka.pl 

Te naleśniki zrobiłam podczas pobytu w górach. Dzięki uprzejmości Pani Domu, w którym gościliśmy mogłam przygotować je na drugie śniadanie.
Są bardzo syte. Są bardzo smaczne...




Składniki:
2 banany
4 jajka

Dodatkowo:
orzechy włoskie
maliny
olej do smażenia






Wykonanie:
Banany zmiksowałam blenderem. Jajka ubiłam trzepaczką, żeby się dobrze spieniły i przelałam do bananów.
Orzechy wyłuskałam z łupinek i posiekałam na drobne kawałki. Dodałam do masy i dokładnie wymieszałam.






Na patelni rozgrzałam niewielką ilość oleju i wylałam za pomocą łyżki wazowej porcję masy.
  
Smażyłam na średnim ogniu około 1 minutę. Kiedy naleśnik z jednej strony się usmażył, zsunęłam go na talerz,  po czym ponownie przełożyłam go na patelnię na drugą stronę.
Naleśniki są bardzo delikatne, dlatego trzeba się z nimi ostrożnie obchodzić, żeby się nie porozrywały.
Można też smażyć krążki o mniejszej średnicy, jak małe placuszki,  wówczas łatwiej je przewrócić na drugą stronę.

Usmażone naleśniki ułożyłam w piramidkę i podałam jeszcze ciepłe.
Do moich naleśników podałam maliny...


...oraz odrobinę cukru pudru (to raczej dla dekoracji)




















Nie dajcie się prosić i zróbcie, jeszcze dziś. Każdemu zasmakują i dużym i małym.  Sprawdźcie. Życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...



34 komentarze:

  1. wspaniale,nie miałam czasu na syte śniadanie więc patrzę i staję się taka głodna...;)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś takie placuszki :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie ostatnio naleśniczki z bananami zdominowały menu. Tylko moje są na mące kokosowej i mleku z cukrem waniliowym dodatkowo. Jednak znam te smaki i szczerze uwielbiam :) Muszę kiedyś zrobić takie bez mąki. Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie próbowałam takich naleśników, muszą być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy słyszeliście o ekspresowej tarcie z płatków owsianych z fetą i warzywami ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Krysiu chętnie wypróbuję ten przepis :)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo..! Takie bananowe placki :)
    Musiały być słodkie i pożywne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę ile to dań może powstać z dwóch składników.Super.

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu, no skąd wiedziałaś, że ja uwielbiam banany? :)) Cudownie proste i na pewno pyszne, o czym muszę się przekonać osobiście i je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mało składników, szybkie wykonanie i smaczny efekt - to lubię najbardziej! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Krysiu, dziękuję za przepis wypróbuję koniecznie. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę spróbować, bo przepis ciekawy Krysiu. Pierwsza myśl: To z czego one są? A tu widzę mój ukochany banan :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu zapisałam sobie przepis i z chęcią wypróbuję. Bardzo lubię naleśniki a twoje wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Absolutna pyszota :) wspaniale wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Krysiu, naleśniki bez mąki - genialne!!! i smażą się bez problemu? jest dość późno i powinnam iść już spać ale na widok tych naleśników tak mnie zassało, że muszę coś przekąsić ;( Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo ciekawe nalesniki, muszę kiedyś spróbować bo bardzo jestem ciekawa jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny przepis, naleśniki są bardzo apetyczne. Chętnie wypróbuję :) Pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo smaczna propozycja, dawno nie robiłam nalesników, muszę to nadrobić

    OdpowiedzUsuń
  19. Też do niej zaglądam :-). Naleśniki na pewno pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie skorzystam z tego przepisu. Fajna alternatywa dla tradycyjnych naleśników :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. jak pysznie :) poproszę dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie jadłam takich naleśników - ale chyba się skuszę :) Jak zwykle Krysia perfekcyjna :]

    OdpowiedzUsuń
  23. Mniammmm, jutro robie :)
    Pozdrawiam, Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Krysiu, takie śniadanie i to bez wyrzutów sumienia! :) Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszą być pyszne. Muszę spróbować.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Tez planuję zrobić podobne, wyglądają pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale czaderski pomysł! W życiu nie pomyślałbym, że można zrobić takie pyszne i zdrowe naleśniki z tylko dwóch składników! Na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja dodaje jeszcze ser biały i wszystko miksuje, są pyszne i mega szybka robota

    OdpowiedzUsuń
  29. Robię naleśniki /mój M. uwielbia/ ale takich jeszcze nie robiłam, zapisuje przepis...buziaki Krysiu...

    OdpowiedzUsuń
  30. Zapisuję przepis. Bardzo ciekawy. Spróbuje małe placuszki najpierw.

    OdpowiedzUsuń