piątek, 23 września 2016

Zapiekanki z pomidorami i kozim serkiem na cieście francuskim

Lubicie zapiekanki? Kto ich nie lubi :)
Jest tyle pomysłów na pyszne zapiekanki, że czasami trudo się zdecydować, która jest smaczniejsza.
Można zapiekać wszystko. Makarony, warzywa... można łączyć wiele składników i powstaje pyszna zapiekanka. Ja dzisiaj zrobiłam zapiekankę na cieście francuskim a środek wypełniłam kozim serkiem i pomidorami.
Krótko powiem... wyszło pysznie. Takie zapiekanki można zrobić w dużej formie a potem kroić jak pizzę. Ja zrobiłam osobną zapiekankę dla każdego



Składniki:
ciasto francuskie
250 g koziego serka
2 łyżki miękkiego masła
200 g gęstej śmietany (min. 18%)
2 pomidory
3 łyżki mielonego pieprzu cytrynowego
świeże oregano




Wykonanie:
Serek zmiksowałam ze śmietaną i z masłem.
Pomidory pokroiłam w krążki.


Płat ciasta francuskiego rozmroziłam,  rozwałkowałam i wykroiłam dwa rodzaje krążków. Większe (o średnicy  17 cm) i mniejsze (12 cm).
Krążki ciasta przełożyłam wraz z papierem na blaszkę do pieczenia.



Piekarnik ustawiłam na 180 °C.
Brzegi krążków podniosłam do góry, tworząc rant wysokości około 3 cm.
Na środek każdego krążka wyłożyłam porcję serka, przykryłam plasterkiem pomidora a wierzch obsypałam listkami oregano.
Wszystko obficie oprószyłam pieprzem.


Blaszkę z przygotowanymi zapiekankami wstawiłam do piekarnika na około 30 minut. Kiedy brzegi zapiekanek się zarumieniły wyjęłam je z piekarnika i od razu podałam jeszcze gorące.


 

Myślę, że takie zapiekanki podobają się Wam. Zróbcie i spróbujcie jak bardzo smakują. Ja życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 

23 komentarze:

  1. Wygląda mega apetycznie i tak naprawdę nie trzeba się wiele natrudzić :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie. Uwielbiamy takie proste i oryginalne przepisy, na pewno wypróbujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Krysiu, pozwól, że znowu napiszę MNIAM :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. porwałabym jedną i zjadłabym teraz w pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie wygląda :) Takie idealnie kółeczko. Z chęcią przekonałabym się jak smakuje. Zawsze Krysiu umiesz tak wszystko pięknie podać, że z wielką przyjemnością i uśmiechem na twarzy można zasiadać do stołu, aby jeść te wyśmienitości. Pysznie i apetycznie :) Pozdrowionka piątkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko......... ale tu pysznie:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł. Spersonalizowane wielkością, ze względu na pojemność brzuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Krysiu wspaniałe danie, wygląda bardzo apetycznie :-) miłego weekendu kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Oczywiście należy zmiksować ze śmietaną i serkiem. Już uzupełniłam :)

      Usuń
  10. Krysiu pięknie Ci wyszły, aż mam ochotę się w nie wgryść;)

    OdpowiedzUsuń

  11. Na widok tego cudeńka zrobiłam się bardzo głodna - pysznie się prezentuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo fajny pomysł :) w sam raz na przystawkę czy kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie one ładne! Wspaniała propozycja ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Krysiu, takie zapiekanki są idealne :) uwielbiam zarówno na domowej imprezie czy też na zwykłą, codzienną kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciasto francuskie jest rewelacyjne, ciekawie połączone :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobry pomysł na coś innego, zapisuję...pozdrawiam Krysiu, miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
  17. To musi być pyszne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajne takie zapiekanki w sam raz na talerz :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajne te zapiekanki :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Swietny pomysł a jak pięknie wyglądają 😃😃😃

    OdpowiedzUsuń