poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Sernik z borówkami i musem borówkowym

Wiecie, że lubię serniki. Potrafię je piec bez powodu. Po prostu dlatego, że właśnie mam na sernik ochotę. Tak było i tym razem. W sumie zrobiłam już bardzo dużo serników. Nie wszystkie udało mi się opublikować. Dlatego dzisiaj stoi przed Wami sernik nr 21. To „oczko”.... magiczna liczba. Może i Wam zasmakuje?
 
 (tortownica 24 cm)


 
 
 
Składniki:
150 g masła
150 g sucharków, herbatników lub biszkoptów
300 g płatków owsianych górskich
3 łyżki cukru
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Składniki na nadzienie:
420 g białego sera półtłustego zmielonego lub wiaderkowego
200 g sera ricotty
100 g gęstej śmietany (18%)
60 g cukru pudru
3 jajka
1 łyżka mąki pszennej
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ponadto:
300g  + 400 g borówek
1 łyżka cukru
 
 
 
 
 
 
 
Wykonanie:
Sucharki z herbatnikami rozdrobniłam na pył. Płatki owsiane przełożyłam do blendera i również zmiksowałam, żeby je rozdrobnić.
Na dużą patelnię wsypałam sucharki, płatki owsiane, cukier, dodałam roztopione masło i wstawiłam na mały gaz. Mieszałam, żeby się wszystkie składniki dobrze połączyły.
 

Dno tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia i wsypałam mieszankę z patelni. Uklepałam tak aby się przykleiła do dna i boków tortownicy. Tak przygotowaną tortownicę włożyłam do lodówki na około 30 minut.
 

Piekarnik nagrzałam do 180 °C.
Do misy miksera przełożyłam zmielony ser, ricottę, cukier i śmietanę. Jajka ubiłam na puch i dodałam skórkę pomarańczową. Wymieszałam i przelałam do przygotowanej tortownicy.
Wstawiłam do piekarnika na około 40-45 minut.
 

Sernik pięknie się upiekł na złoty kolor. Pozostawiłam go w wyłączonym piekarniku przy uchylonych drzwiczkach.
Po godzinie wyjęłam i pozwoliłam mu wystygnąć.
 

Do rondla wsypałam 300 g borówek, dodałam cukier i lekko podgrzałam.  Kiedy cukier się rozpuścił i borówki puściły sok, zdjęłam z gazu, przetarłam przez gęste sito. Zbierałam łyżką od spodu sita, tak aby zebrać jak najwięcej gęstego musu. Wstawiłam ponownie na gaz i podgrzewałam do momentu aż mus zgęstniał.
Wystudziłam.
Na zimnym serniku rozłożyłam borówki (400 g), tak aby pokryły część jego powierzchni i zostawiłam rant od brzegu.
Następnie delikatnie wylałam gęstniejący mus i wyłożyłam pozostałe borówki.
Tak przygotowany sernik wstawiłam do lodówki na kilka godzin. Najlepiej zostawić go na noc.
A rano.... oczywiście musiałam rozkroić, bo nie mogłam doczekać się żeby go spróbować.
 

Opłacało się czekać. Pyszny sernik. Z musem i borówkami. Jedliście kiedyś takie połączenie? Koniecznie musicie spróbować.
 
 
Ja mój sernik zapisuję w zakładce: SERNIKI. Jeśli będziecie mieli kiedyś ochotę na taki sernik, to zapraszam do tej zakładki i życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  

67 komentarzy:

  1. Cudowny sernik, kusi, te borówki, pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak. Te borówki zdziałały cuda. Sernik był fantastycznie smaczny :)

      Usuń
  2. Borówki uwielbiam pod każdą postacią! ale w serniku jeszcze ich nie jadłam, całość musi smakować wspaniale :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście Justynko. Sernik z tymi borówkami był naprawdę pyszny :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. No tak. Był pyszny. Koniecznie muszę powtórzyć :)

      Usuń
  4. Jestem fanką serników, a Twój jest bardzo oryginalny, takiego nie jadłam. Fajny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam serniki. Każdy inaczej smakuje. A ten... jest wyjątkowy :)

      Usuń
  5. mniam, wygląda bardzo apetycznie. uwielbiam serniczki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały sernik. Wpraszam się na kawałeczek

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozpieszczasz nas Krysiu, znów smakołyk...mniammm...dobrze, że tylko wirtualny bo...lepiej nie myśleć...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, Basiu. Tak trudno oprzeć się pokusie :)

      Usuń
  8. Bardzo apetyczny! Z tymi boróweczkami - pychotka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak. Borówki to ulubione owoce i pięknie komponują się z ciastem :)

      Usuń
  9. Wygląda genialnie! :)
    Pięknie Ci wyszedł ten sernik! *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. Krysia! Lecę do sklepu i muszę sobie go dziś zrobić!:]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie Ci smakował. Pochwal się :)

      Usuń
  11. Poprosze Krysiu kawaleczek zapakowac i wyslac do mnie :) Wiesz, ze uwielbiam borowki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marylko z miłą chęcią wysłałabym Ci nie tylko jeden kawałeczek, ale.... nawet okruszki się nie zachowały. Jak upiekę kolejny sernik z borówkami, to pomyślę o Tobie :)

      Usuń
  12. Krysiu Twój sernik prezentuje się poprostu bosko, oboje z mężem uwielbiamy serniki, więc na pewno również Twój sernik z borówkami zagości na naszym stole :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz. Będzie mi niezmierni miło jeśli taki sernik zrobisz. Polecam :)

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Basiu, polecam. Upiecz i rozkoszuj się jego smakiem :)

      Usuń
  14. Bardzo orginalny przepis i podoba mi sie w to, ze spod jest z dodatkiem platkow owsianych ...no i te borowki na wierzchu zachecaja niesamowicie do jego jak najszybszego upieczenia i skosztowania:) A ze takiego serniczka jeszcze nie jadlam, wiec z przepisu chetnie skorzystam, bo juz mam na niego wielka ochote.

    Dziekuje Ci Krysiu za przepis i cieplutko Cie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, ten sernik naprawdę ma wyjątkowy smak. Cieszy mnie to, że ten przepis Ci się podoba. Polecam ten sernik. Warto go zrobić :)

      Usuń
  15. Kochana zawsze kusisz mnie tymi ciastami i kusisz i dzięki Tobie zmotywowałam się do tego, że chociaż raz w tygodniu coś piekę ;]

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę się wprosić kiedyś na takie ciacho i zobaczyć jak to robią inne, kuiainrne blogerki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ Sosna, Ty już dawno powinieneś próbować te desery. Bardzo ciekawa jestem Twojej oceny :)

      Usuń
  17. Wygląda bajecznie. Piękne zdjęcia. Od razu chce się jeść.
    Bardzo lubię serniki, ale przyznam, że takiego nie jadłam. Jak myślę o smaku borówek, to wydaje mi się, że to faktycznie bardzo fajne zestawienie.
    Nie mogę się napatrzyć na to pierwsze zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi czytać Twój komentarz. Ale faktycznie ten sernik smakuje wyjątkowo :)

      Usuń
  18. Fantastyczny sernik :) Idealne połączenie spodu, sera i wierzchu :) Zjadłabym duży kawałek!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jako sernikomaniaczka już bym siedziała przy Twoim stole! ;) Fantastyczny pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zastanawiam się tak… skąd tyle pomysłów na takie pyszności ? :-)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Krysiu pyszny sernik!
    mnie bardzo podoba sie pomysł na dół- robię z samych ciasteczek :)
    pozdrawiam cieplutko i miłego dnia życzę

    OdpowiedzUsuń
  22. Serniczek prezentuje się rewelacyjnie :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Takiego cuda to chyba nigdy nie uda mi się zrobić :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko si ę uda. A ten sernik wcale nie jest taki trudny do zrobienia. Trzeba spróbować :)

      Usuń
  24. ciekawy przepis - gratulujemy ;)

    Zapraszamy do naszego sklepu internetowego z modną biżuterią i odzieżą

    www.steezy.pl - strona naszego sklepu KLIK

    https://www.facebook.com/steezyfashionshop - strona naszego fanpage KLIK

    Pozdrawiamy i przesyłamy dla wszystkich czytelników

    KOD RABATOWY: lato

    WAŻNY NA CAŁY ASORTYMENT (10 % zniżki)

    OdpowiedzUsuń
  25. Krysiu przepięknie wygląda, małe arcydzieło :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Sernik wyszedł pierwsza klasa . Cudny !!! Apetyczne zdjęcia . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. na taki sernik przełamany owocami to nawet ja się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Krysiu, serniki uwielbiam, a jeszcze z owocami. MNIAM!!!

    OdpowiedzUsuń