środa, 21 czerwca 2017

Rafaello

Nareszcie mamy lato. Niech trwa jak najdłużej.  Niech będzie ciepło i słonecznie.
Na przywitanie lata zrobiłam torcik „Rafaello”. Dlaczego właśnie takie ciasto? Ponieważ bardzo lubię desery z wiórkami kokosowymi. Ciasta i ciasteczka z kokosem zawsze znikają u nas jak przysłowiowe „ciepłe bułeczki”, dlatego też ten torcik zniknął w oka mgnieniu.
Robiłam już różne wersje „Rafaello”. Z masą budyniową, przekładałam dwiema warstwami biszkoptów, robiłam w foremce prostokątnej... ale nie zamieszczałam na blogu.
Dzisiaj mam dla Was przepis w wersji  tortowej. Przepis właściwie powstawał w trakcie robienia mojego „Rafaello”

(tortownica średn. 26 cm)


Składniki:
2 galaretki cytrynowe
200 g białej czekolady połamanej na cząstki
300 g wiórków kokosowych
600 ml śmietany kremówki (30%)
40 g masła
biszkopty podłużne
kulki "rafaello " do ozdoby





Wykonanie:
Do  rondelka wlałam 500 ml wrzącej wody, wsypałam galaretkę i dokładnie wymieszałam, żeby się rozpuściła. Do gorącej galaretki wsypałam kosteczki czekolady. Mieszałam tak długo, aż się czekolada roztopiła i pięknie połączyła z galaretką tworząc aksamitny krem.
Odstawiłam do wystudzenia.


Przygotowałam spód ciasta.
Biszkopty zmieliłam w blederze, dodałam stopione ciepłe masło i dokładnie wymieszałam. Tą mieszanką wylepiłam spód tortownicy (średn. 26 cm) i wstawiłam do lodówki na 30 min.


W tym czasie zrobiłam masę do tortu (inspirowałam się przepisem na masę z programu „Ewa gotuje”)
Śmietanę ubiłam na puch. W trakcie ubijania (mikser na małych obrotach) dodawałam porcjami wystudzoną galaretkę. Galaretka ma być zimna ale nie może się ściąć.


Do tej masy wsypałam wiórki kokosowe (200 g) i wymieszałam.


Pozostałe wiórki kokosowe (100 g) uprażyłam na złoty kolor na suchej, gorącej patelni. Wystudziłam.

Masę kokosową przełożyłam do tortownicy, na wystudzony spód z biszkoptów. Wyrównałam wierzch i obsypałam uprażonymi i wiórkami kokosowymi.


Teraz pozostało udekorować tort kulkami „ rafaello” i wstawić do lodówki.
Wstawiłam na  3 godziny.


Po wyjęciu pokroiłam na porcje i od razu podałam, bo moi goście już nie mogli się doczekać.





Wszystkim smakowało, bo lekkie, puszyste i po prostu smaczne.
Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...



25 komentarzy:

  1. wspaniały wypiek, zjadłabym cały chyba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to ciasto. Robię je dużej prostokątnej blaszce na słonych krakersach i z masą budyniową :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam chyba dwukrotnie więcej kubków smakowych niż inni:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda rewelacyjnie :) Bardzo lubię wszelkiego rodzaju ciasta z kokosem, a to wygląda tak pięknie, że jeszcze go nie jadłam, a już skradło moje serce ;) Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja na to jak na lato ;D
    oczywiście na lato i na kokos mam zawsze ochotę i jak dla mnie obie te rzeczy mogą trwać/być cały rok:)
    Torcik wygląda bardzo apetycznie:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale kusisz słodkościami, rzadko jadam ciasta, ale na to aż patrzeć nie mogę, tak bym zjadła

    OdpowiedzUsuń
  7. Krysiu, a ja mam pyszna kawę to może wpadniesz z tym smakołykiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne ciasto Krysiu. Ja też się już na ciasto kokosowe czaję, ale zawsze jest coś ważniejszego i czasu mi nie starcza. Ale jak popatrzyłam u Ciebie, to aż mi ślinka pociekła. Jak zwykle pięknie ciasto ozdobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny minimalizm. I wspaniały deser, muszę sobie zapisać ten przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Do kawy znakomite...ale muszę ograniczać, poczęstuje się więc wirtualnie Krysiu...pozdrawiam...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  11. Krysiu, rewelacyjna sprawa, ale nigdy jeszcze się z taką wersją tego ciasta nie spotkałam.
    Jestem bardzo ciekawa czy mi by wyszła.
    Może kiedyś spróbuję. Może się skuszę :)
    Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Rafaello pod każdą postacią! Krysiu, Twoje ciasto przyprawia mnie o ślinotok :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu kochana uwielbiam wszystko co kokosowe :-) porywam duży kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń

  14. Krysiu;
    Masz bujną wenę kulinarną - szczególnie urzekła mnie masa czekoladowa z galaretką i spód - no naprawdę idealna kompozycja - muszę spróbować - pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda tak apetycznie i pięknie, że wcale się nie dziwię, że zniknął szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ojj, pyszne ciacho, kokosowe smaki bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  17. pyszne ciacho :) mam słabość do kokosa :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczne ciacho, wygląda jak obłoczek, do tego kokos, pyszność!

    OdpowiedzUsuń
  19. Kokosowe smaki, to moje smaki, uwielbiam, ciasto super :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. OOOJ, zjadłąbym, wygląda obłędnie...A samo raffaelo uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Masło całą kostkę dodać?

    OdpowiedzUsuń