niedziela, 4 czerwca 2017

Błyskawiczne ucierane (z olejem)... ciasto z truskawkami

Już są, już można robić z nich desery. Mowa o truskawkach, oczywiście. Ostatnio Piankowy torcik z truskawkami cieszył się dużym zainteresowaniem. Dzisiaj mam dla Was błyskawiczne ciasto ucierane z dodatkiem oleju rzepakowego, dzięki czemu jest puszyste i lekkie i smaczne. Można je zrobić z każdymi innymi owocami, ale po co czekać, kiedy to na nas czekają... truskawki

(Tortownica średn 26 cm)


Składniki:
750 g świeżych truskawek
5 dużych jajek
120 g cukru
130 ml oleju rzepakowego
320 g mąki pszennej tortowej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego





Wykonanie:
Oddzieliłam żółtka od białek. Białka ubiłam na sztywną pianę. Pod koniec ubijania  dodałam partiami cukier. Łyżka po łyżce, nie przerywając ubijania.  Kiedy piana była już sztywna i lśniąca, zmniejszyłam obroty miksera i dodałam po kolei  żółtka. Zmiksowałam.


Do masy jajecznej wlałam ekstrakt waniliowy i nie przerywając ucierania cienkim strumieniem wlewałam olej. Kiedy już został dokładnie wmieszany w masę, wsypałam mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i całość delikatnie wymieszałam szpatułką.


Spód tortownicy (średn. 26 cm) wyłożyłam papierem do pieczenia.
Piekarnik włączyłam na 180 °C.
Truskawki umyłam, odsączyłam i pozbyłam szypułek.
Ciasto przelałam do tortownicy i na wierzchu ułożyłam truskawki. Lekko wcisnęłam je w ciasto...


... i wstawiłam do gorącego piekarnika na około 1 godzinę. Kiedy się zarumieniło, sprawdziłam patyczkiem i jeszcze na 10 minut wstawiłam do piekarnika.

Po wyjęciu wystudziłam w formie, upudrowałam cukrem pudrem i pokroiłam w trójkąty. 





Mam nadzieję, że Was zachęciłam takim ciastem. Z pewnością uświetni niejedno spotkanie towarzyskie. Idealne do kawy, herbaty... Życzę SMACZNEGO! Krys



Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...





20 komentarzy:

  1. Tego mi właśnie potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusisz Krysiu ciekawymi przepisami, truskawki uwielbiam pod każda postacią...pozdrawiam, miłej niedzieli...

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście prosty szybki przepis. NIestety na niedzielę już nie upiekę, bo nie mam truskawek. Ale jutro go wypróbuję, bo z olejem nie piekłam, a myślę że jest bardzo smaczne, bo tak wygląda. Pozdrowienia z Gorzowa, Ewa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. teraz truskawki będą bardzo często gościć na naszych blogach- nie ma lepszych od naszych:)
    a ciacho wygląda przepysznie
    Miłego popołudnia

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie proste w wykonaniu ciasta z owocami, a truskawki świetnie się do tego nadają. Dodanie oleju ma jeszcze jedną fajną zaletę - ciasto nie wysycha i jest dłużej świeże :)
    Pyszne ciasto Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ świetne ciasto! Naprawdę rewelacyjne! :)
    Bardzo fajnie się prezentuje.
    Dotychczas go nie znałam w wersji z truskawkami Spotykam się z nim po raz pierwszy właśnie w takiej odsłonie.
    Ciekawy czy by znikały te pyszności szybko ze stołu? Na pewno! :)
    Oprócz takich różności, z truskawkami lubię też robić drożdżowe.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie dzisiaj również ciacho z truskawkami ale na mące pełnoziarnistej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo smakowicie wygląda :) Uwielbiam takie szybkie ciasta, a z truskawkami to już najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszności Krysiu, bardzo lubię takie ciasta :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie ciasta są fajne, bo nie dość, że łatwe i szybkie do zrobienia, to w zasadzie nie ma problemu z ich ładnym wyrastaniem. Pysznie Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie ciasta z owocami są najlepsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię szybkie i łatwe przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Truskawki uwielbiam. A ciasto mniam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Pani Krysiu, proszę mi powiedzieć dlaczego jak piekę ciasta gdzie dodaje sie olej za każdym razem wychodzi mi zakalec? pozdrawiam. Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nie wiem co jest tego powodem. Jeśli trzyma się Pani. przepisu, nie powinno się nie udać. Kiedy dodaje się olej należy wlewać go małym strumieniem. Pomalutku, żeby wymieszał się w masę. W przeciwnym wypadku może się. oddzielić i powstanie zaklec.

      Usuń