sobota, 21 kwietnia 2018

Sałatka z arbuzem, serem feta, oliwkami i...

Niedawno pokazałam Wam sałatkę z brokułem i sosem czosnkowym... na rozgrzewkę.  Bo wtedy było zimno i ta sałatka doskonale pasowała na taką pogodę.
Ale dzisiaj, mam dla Was sałatkę zupełnie inną. Orzeźwiającą. Jest bardzo soczysta, słodka, ze zrównoważonym smakiem serka fety i czarnych oliwek.
Nie podaję ilości składników, ponieważ to zależy od tego co kto lubi i jaki składnik może dominować w Waszej sałatce. To już Wasz gust i Wasz smak. Mam nadzieję, że skusicie się na tę smaczna sałatkę.



Składniki:
połowę średniej wielkości arbuza
ok. 120 g sera feta
czarne oliwki bez pestek
zielone winogrona bezpestkowe
mandarynki (z puszki)
listki świeżej mięty
listki bazylii
pieprz świeżo zmielony


Wykonanie:
Mój arbuz ważył ponad 2,5 kg. Miał miękką skórkę,  był słodki i bardzo soczysty.
Przekroiłam  go na pół, a następnie w grubsze krążki. Odcięłam skórkę i pokroiłam kostkę.



Oliwki odcedziłam z zalewy, część z nich i część  winogron przekroiłam na połówki.
Na półmisku rozłożyłam kostki arbuza, a następnie układałam oliwki i winogrona. Na wierzchu rozkruszyłam ser feta.
Całość okrasiłam pociętymi listkami mięty i bazylii. 



Sałatkę można podać również w formie szaszłyków.



Dla podkreślenia  delikatności smaku mojej sałatki dodałam jeszcze cząstki mandarynek.



Dla zaostrzenia smaku wierzch oprószyłam świeżo zmielonym pieprzem.





Skusicie się? Zapewniam, że warto. Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...


19 komentarzy:

  1. bardzo orzeźwiające, letnie smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu ta salatka z pewnoscia jest pyszna i odwiezajaca:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Arbuza uwielbiam, więc chętnie wypróbuję przepis :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Smaczna i rzeczywiście orzeźwiająca !

    OdpowiedzUsuń
  5. Krysiu bardzo fajna salatka.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Krysiu rewelacyjny pomysł na letnią sałatkę- bardzo mi sie podoba;)
    Pozdrawiam bardzo słonecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna i apetyczna.Chyba wykorzystam Twój przepis i sobie zrobię :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiesz Krysiu, że ja nie lubię oliwek! Wszystkie pozostałe składniki - bardzo! Pozdrawiam, buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis Krysiu :) Zapisuję. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze ślinka mi cieknie, jak patrzę na takie smakowitości. Zapachniało wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie orzeźwiające połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Krysiu, cudowna jest ta sałatka, idealna na upalne dni jakie mieliśmy :)Jest wykwintna, orzeźwiająca i pysznie wygląda!!! :)Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie przyszłoby mi do głowy, że arbuza można łączyć z wytrawnymi dodatkami :) Ależ jestem ciekawa tego połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czuję jej smak. Świetne połączenie składników. Będzie trafnym dodatkiem do grilla:)

    OdpowiedzUsuń
  15. pyszna sałatka :) uwielbiam takie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. To coś wybitnie dla mnie. Uwielbiam takie smaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. O, sałatka z arbuzem. Spróbuję jutro do pracy. Akurat kupiłam dzisiaj połówkę arbuza.:)

    OdpowiedzUsuń