piątek, 21 października 2016

Placki z cukinii

Placki, placki... ziemniaczane, ziemniaczane z dodatkiem warzyw...  Smażyłam na różne sposoby.  Jakie by nie były zawsze smakują.
Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszne placki z samej cukinii. Są delikatniejsze niż placki ziemniaczane. Sprawdźcie i przekonajcie się, że naprawdę smakują wyjątkowo




Składniki:
2 cukinie
2 jajka
4 łyżki mąki pszennej
1 duży ząbek czosnku
2 łyżki gęstej śmietany
koperek
sól
świeżo zmielony pieprz


Wykonanie:
Cukinię umyłam, a następnie starłam na tarce jarzynowej na dużych oczkach. Dodałam posiekaną cebulę. Następnie jajka, śmietanę i posiekany koperek.
Wymieszałam. Na koniec wsypałam mąkę.


Na patelni rozgrzałam olej i na gorącym smażyłam placuszki. Na złoto, z każdej strony.


Usmażone placki odkładałam  na chwilę na tacę, na wyścielony papierowy ręcznik, żeby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu.
A następnie jeszcze gorące podałam ze śmietaną i koperkiem




Te placki przypadły nam do gustu. Nie pierwszy raz zresztą. Szybko się robi i szybko się zjada.
Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 


22 komentarze:

  1. Cukinia a placki z niej pyszne. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam serdecznie 💕👏

    OdpowiedzUsuń
  2. często robię w różnych wariacjach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam, a zapewne pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie placuszki,są ciekawą alternatywą dla ziemniaczanych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się piszę na takie placuszki, gotowa jestem zjeść wszystkie! :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadłam placków z samej cukinii. Robiłam z dodatkiem ziemniaków. Smaczne są. A teraz zrobię z tego przepisu z samej cukinii. Myślę, że będą mi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubie takie placki i tez robie ☺

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam je! Są rewelacyjne w smaku. Bardzo dawno ich nie jadłam. Z chęcią bym je znów zjadła i poczuła ten smak. Znam go doskonale. Krysiu, ale robisz smaka tymi pysznościami. Nie można się oprzeć. Pozdrowionka weekendowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo lubię i w sezonie zawsze robię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Często robię placki z samej cukinii. Bardzo je lubię. Są bardzo delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten koperek na talerzu przeważył szalę :) Będę robić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zjadłabym kilka na spróbowanie bo sama takich jeszcze nie robiłam ;) pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja robię bardzo często, bo cukinia obrodziła i mam jej jeszcze sporo. Ja dodaję mąkę kukurydzianą lub orkiszową i doprawiam kurkumą. Nam bardzo smakują. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  14. Krysiu, chciałabym je dzisiaj zrobić i mam pytanie czy z racji tego iż cukinia ma dużo wody to odciskasz ją po utakrkowaniu na sicie? Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Oczywiście, jeśli zobaczysz, że soku jest nadmiar (to tak jak w przypadku placków ziemniaczanych z młodych ziemniaków), to oczywiście możesz go odcedzić. To wszystko zależy jaka jest cukinia. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję z tego przepisu wyszły przepyszne placuszki, nawet moim dzieciom bardzo smakowały. Polecam

      Usuń
  15. Zrobiłam raz. Potem drugi. Teraz moje dzieciaki nie chcą innych placków tylko te z cukinii. Nam też bardzo smakują, bo są delikatniejsze :). Fajny przepis. Pozdrawiam, Hania S.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dobre,tylko przepis nie precyzyjny.Cukinia ma dużo wody,trzeba trochę odcisnąć,inaczej będą nie dobre do smażenia.

    OdpowiedzUsuń