piątek, 24 listopada 2017

Zapiekanka świderkowa z pieczarkami, oliwkami,  papryką i ... serem

Kiedy za oknem zimno i pada deszcz, moje myśli krążą wokół kuchni. Co tu zrobić, aby choć trochę zapomnieć o tym co na dworze.  Co ugotować, żeby było kolorowo, jak w lecie? Jakie składniki połączyć ze sobą, żeby stworzyły energetyczną całość? 
Kiedy decyduję się na jakąś potrawę, to przeważnie wyjmuję z lodówki i ze spiżarni takie składniki, które z góry wiem, że stworzą potrawę skazaną na sukces.  
Ale... czasami bywa tak, że puszczam wodze fantazji i wymyślam na prędce, tak jak np. dzisiaj. Zobaczcie co wymyśliłam... I znów zrobiło się pysznie...



Składniki:
500 g makaronu świderki
200 g małych pieczarek
zielone oliwki
1 czerwona papryka
400 g sera żółtego
sól
pieprz
natka pietruszki




Wykonanie:
Połowę sera starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach, a drugą połowę pokroiłam na plastry.
Pieczarki oczyściłam, umyłam. Większe pokroiłam na połówki.
Paprykę oczyściłam z nasion, umyłam i pokroiłam w paseczki.
Oliwki po odsączeniu z zalewy przekroiłam na połówki.




Makaron ugotowałam we wrzącej, osolonej wodzie. Czas gotowania wg zaleceń producenta. Odcedziłam i przełożyłam do miski.
2 łyżki masła rozgrzałam na patelni. Wrzuciłam pieczarki i smażyłam chwilę na średnim ogniu. Oprószyłam pieprzem i dodałam do makaronu razem z dwiema łyżkami masła. Do makaronu wsypałam również starty ser i wszystko razem wymieszałam. Pod wpływem ciepła ser zaczął się topić i dobrze się łączyć z serem.


Piekarnik włączyłam na 180° C.
Naczynie do zapiekania (o wymiarach 20x31x7)  posmarowałam masłem i przełożyłam do niego połowę makaronu z serem.  Rozłożyłam na nim oliwki i paprykę. Przykryłam plastrami sera.
Następnie druga warstwa makaronu, oliwki i papryka, potem plastry sera. A na wierzchu rozłożyłam wiórki masła.


Tak przygotowaną zapiekankę wstawiłam do nagrzanego piekarnika na 15 minut. Kiedy ser zaczął się topić, wyłączyłam piekarnik a zapiekankę obsypałam posiekaną natką pietruszki.


Bardzo smaczna zapiekanka. Składniki w niej zawarte dokładnie wmieszały w całość i połączyły smaki.






Wszystkie składniki dobrałam tak, aby żaden nie górował nad pozostałymi. No, może... pyszne świderki. Są smaczne, bo ser, który je otulił dodał smaczku, ale pozostały jędrne i to czyni je doskonałymi.  Poza tym wyraźnie wyczuwa się słony smak oliwek , chrupiącą paprykę i delikatne pieczarki.
Polecam Wam taką zapiekankę i mam nadzieję, że też tak odbierzecie jej niezwykły  smak. Życzę SMACZNEGO! Krys



Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...




19 komentarzy:

  1. Zapiekanki robię przeważnie wtedy, kiedy nie mam pomysłu na obiad a w lodówce mam kilka produktów, do tego makaron i jest smacznie. Z oliwkami nie próbowałam, ale chętnie skorzystam z podpowiedzi.
    Coś mi się wydaje, że dzisiaj też zrobię zapiekankę, bo ta ze zdjęć wygląda zachęcająco. Pozdrawiam i życzę słońca:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię takie zapiekanki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna zapiekanka, ciekawa nazwa. W ogóle to jest pięknie i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie zapiekanki :) Idealna, szybka i mega smaczna propozycja zarówno na obiad jaki na ciepłą kolację :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie zapiekanki, robię bez oliwek, bo nie przepadam. Też jest pyszna...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna :) Tak zwane "czyszczenie lodówki" i przygotowanie tego typu zapiekanek to super pomysł. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smakowity przepis. Zapisuję :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie zapiekanki, są szybkie i pyszne :-) miłego wieczorku Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu, zapiekanka wygląda pysznie! aż mi tu zapachniała ;D Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już wiem co zrobię na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  11. jak dla mnie wygląda przepysznie, tylko te oliwki- może w tej wersji by mi zasmakowały?
    Pozdrawiam serdecznie i miłej niedzieli życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie zapiekanki to ja bardzo lubię i można je dowolnie modyfikować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo apetyczna zapiekanka! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odgapię na pewno! Uwielbiam takie dania!

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam zapiekanki :-) Twoja wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię zapiekanki Krysiu. Fajna propozycja. Tak wiele w niej smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam takie zapiekanki :) Chociaż często zamiast makaronu wykorzystuję ziemniaki :)

    OdpowiedzUsuń