sobota, 9 grudnia 2017

Pierniczki biszkoptowe przekładane masą orzechową

Do świąt już niewiele czasu zostało, a pierniczki u mnie pieką się na okrągło. Różne. Dzisiaj pokombinowałam i zrobiłam błyskawiczne pierniczki biszkoptowe.  Wyszły pyszniutkie.  Zrobiłam też już piernik staropolski (niech leży i nabiera smaku) i pomyślałam, że do tych pierniczków idealnie sprawdzi się masa orzechowa, jaką robię do piernika. Tak więc powstały pierniczki przekładane masą orzechową.





Składniki:
3 jajka
70 g cukru
1 łyżka płynnego miodu
70 g mąki







Wykonanie:
Do misy miksera wlałam 3 białka. Ubiłam. Kiedy piana stała się puszysta, pomału wsypywałam partiami cukier. Nie przerywając ubijania cieniutkim strumieniem wlałam miód.  Do masy dodałam żółtka. Jeszcze raz ubiłam mikserem.
Do mąki wsypałam przyprawę do piernika i przesiałam do ubitej masy. Całość wymieszałam łopatką. Delikatnie, od spodu tak, żeby masa się dobrze wymieszała.


Blaszkę do pieczenia wyłożyłam papierem.
Piekarnik włączyłam na 180 °C (termoobieg).
Masę biszkoptowo-piernikową przełożyłam do rękawa cukierniczego z okrągła mała tylką. Wyciskałam okrągłe placuszki. Na wierzchu obsypałam zmielonymi orzechami (kilka sztuk obsypałam ziarenkami maku) i wstawiłam do gorącego piekarnika na około 10 minut.
Następną porcję ciasta wyciskałam na drugą blaszkę tuż przed wyjęciem poprzedniej z piekarnika, bo placuszki szybko się rozlewają i spłaszczają.


Upieczone pierniczki wyłożyłam na kratkę do wystudzenia.


Pierniczki są mięciutkie, pyszne z korzenną nutą.


Szybko przygotowałam masę orzechową  z przepisu na piernik staropolski przepisu, ale z połowy porcji.


Ciepła masę rozsmarowałam na krążkach pierniczkowych i przykryłam drugim krążkiem.
W ten sposób zrobiłam pierniczki przekładane masą orzechową.




 Jak myślicie, uchowają do świąt?


I co? Skusicie się zrobić tak na szybko te mięciutkie, pyszniutkie pierniczki? Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys

Przepisy na inne również pyszne pierniczki znajdziecie w MENU: PIERNIKI, PIERNICZKI...

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...




17 komentarzy:

  1. Takich pierniczków jeszcze nie jadłam, ale na pewno smakują pysznie, a ta masa...pyszności :)
    Czuję się zachęcona do ich zrobienia, a także skuszona do zjedzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię orzechowe ciasteczka, świetne są i te :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli są takie miękkie, jak pani zapewnia to ja chętnie zrobię, bo lubię tylko miękkie pierniczki. Ale skoro są zrobione na bazie ciasta biszkoptowego, to nie ma wątpliwości. Zabieram się do pracy, Ilona. Pozdrawiam :)
    Ps. Jak upiekę to się pochwalę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu, bardzo oryginale te pierniczki. Pewnie smakują wybornie!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oryginalny przepis, pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniały pomysł :) nadzienie orzechowe bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie na święta nie będzie pierniczków, więc się częstuję, bo pachnie aż u mnie;)
    buziaki przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wyglądają. Przepis na masę się nie otwiera.

    OdpowiedzUsuń
  9. A wiesz, że chętnie bym się nawet skusiła na pierniczki?
    Ach, muszą smakować świetnie.
    Super, piszę się.
    Pozdrawiam poniedziałkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Apetyczne:) Fajnie, że wzbogaciłaś je masą orzechową :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałaś super pomysł na dodanie nadzienia. Pierniczki na bogato :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawa wersja pierniczków :) chętnie bym spróbowała...

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaciekawiłaś mnie tym przepisem:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takich pierniczków jeszcze nie jadłam. Świetny pomysł na nadzienie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śmiem stwierdzić, ze takie pierniczki chyba są smaczniejsze niż te tradycyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniam, świetne, muszę koniecznie wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń