środa, 13 grudnia 2017

Śledzie świąteczne...

Kiedy zbliża się czas przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia, już w myślach mam moje gotowe menu, które potem uzupełniam. Dodaję coś nowego, ciekawego, smaczniejszego. Ale zasada jest jedna, obowiązkowo muszą być śledzie i karp smażony, uszka z barszczem i pierogi z kapustą a na deser tort makowy i kompot z suszu. Nie wyobrażam sobie Wigilii bez śledzi i bez piernika. Pomyślałam, że zbiorę moje propozycje na śledziową ucztę i przekaże w Wasze ręce już teraz, bo tak naprawdę śledzie zaczynamy robić i jeść już na długo przed świętami. Oczywiście nie robię tych wszystkich  śledzi  na raz na świąteczny stół. Wybieram to, na  co akurat mam ochotę z mojej śledziowej listy i przygotuję na tę wspaniałą wieczerzę wigilijną.
Mam nadzieję, że skorzystacie z mojej podpowiedzi i znajdziecie śledzie, których nie znacie, nie jedliście a na które akurat macie apetyt.
Śledzie można zrobić już dziś. Na szczęście przygotowane  wcześniej, zapakowane do słoiczków, wstawione do lodówki mogą przetrwać do świąt.



Oto moje śledziowe propozycje:







































































Sałatka śledziowa z buraczkami












Mam nadzieję, że ta lista przypadnie Wam do gustu.
A może Wy macie jakieś inne sprawdzone przepisy na pyszne śledzie?
Śledziową ucztę czas zacząć. Życzę SMACZNEGO! Krys





Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...





12 komentarzy:

  1. za śledziami nie przepadam, ale mam śledziożerców w domu, może coś im przygotuję? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu, na pewno coś wybiorę z twoich przepisów na śledzie. Nie za dużo, bo w mojej rodzinie za śledziami specjalnie nikt nie przepada. Może pod pierzynka z warzywami? Buziaki...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  3. ANIELA - Jak zwykle wszystko dokładnie przygotowane. Smaczna lista przede mną. Na pewno zrobię i teraz i na święta. Trudny wybór. Np. nie jadłam tych śledzi po szwedzku i one najbardziej mnie intrygują. Nie jadłam śledzi po cygańsku, ani w musztardzie z zielonym pieprzem. Dużo nie znam. Muszę zrobić.
    Ukłony przesyłam i idę kupić śledzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Same pyszne propozycja Krysiu :) Jest w czym wybierać i zajadać ze smakiem :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bardzo apetycznie. Pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To wpis dla mnie, bo śledziki bardzo lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas dwie zupy- barszcz z uszkami i rybna, reszta tak samo:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Krysiu, u mnie tradycyjnie w wigilie na taką obiadową przekąskę robię śledzie w śmietanie z pomarańczami, tak moja mama zawsze robiła to i robię ja ;D lubię śledzie a widzę tu kilka fajnych przepisów! :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu, jestem prawdziwym śledziożercą ;) na pewno coś z Twoich propozycji podkradnę na zbliżające się święta :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, ale fajnie, że pomyślałaś Krysiu o zestawieniu :)
    Przyda się :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Krysiu bardzo fajne te twoje śledziki. Miłego dnia kochana 😃

    OdpowiedzUsuń
  12. Śledzie z tej listy są mi znane, bo już zrobiłam w zeszłym roku śledzie w kawie po szwedzku. Były hitem na imprezie. Robiłam śledzie po cygańsku. Wspaniałe. A sałatka śledziowa z żurawiną i papryką jest u nas prawie każdego tygodnia. Polecam, polecam i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń