czwartek, 19 października 2017

Zapiekanka z rybą, brokułem i pieczarkami 

Zapiekanki mają taką zaletę, że można kompletować do nich ulubione składniki i ma się pewność, że wszystko się uda, a zapiekanka skradnie serca naszym gościom.
Tak było ostatnio u mnie. Zebrałam składniki,  do siebie pasowały i są ulubionymi przez moich najbliższych.
A potem to już poszło jak z płatka. Przekonajcie się i Wy ....




Składniki:
500 g fileta z ryby  (ja użyłam łososia)
1 duży brokuł podzielony na różyczki
200 g małych pieczarek
3–4 sztuki średnich ziemniaków
sól

Ponadto:
oliwa z oliwek




Składniki nas marynatę:
1 łyżka świeżo wyciśniętego soku z cytryny
1 łyżka oliwy z oliwek
garść posiekanego świeżego koperku
1 łyżeczka suszonego tymianku (zmiażdżyłam w moździerzu)
¼ łyżeczki pieprzu cytrynowego (idealny do ryby)







Składniki sosu:
200 ml jogurtu naturalnego
1 – 2  ząbki czosnku 
1 –2  łyżki ulubionego żółtego sera startego na tarce








Wykonanie:
Najpierw zrobiłam marynatę
Wszystkie składniki marynaty dokładnie wymieszałam, żeby się dobrze ze sobą  połączyły.

Fileta umyłam. Jeśli ma skórę, to należy ją zdjąć. Osuszyłam papierowym ręcznikiem. Pokroiłam na kawałki. Przełożyłam do miski  i zalałam marynatą. Dokładnie wymieszałam. Przykryłam miskę folią spożywczą i wstawiłam do lodówki na przynajmniej pół godziny.

Ziemniaki obrałam, ugotowałam w osolonej wodzie.
Różyczki brokuła po umyciu wrzuciłam do garnka z osolonym wrzątkiem. Po zagotowaniu, gotowały się jeszcze 5 minut. Odcedziłam.
Pieczarki oczyściłam, opłukałam i wrzuciłam na rozgrzaną na patelni 1 łyżkę oliwy z oliwek. Podgrzałam na średnik ogniu, żeby się lekko zarumieniły.
Warzywa odstawiłam do wystudzenia.


Piekarnik włączyłam na 180 °C.
Wystudzone ziemniaki pokroiłam w plasterki.
Dno naczynia do zapiekana posmarowałam łyżeczką oliwy z oliwek.
Na spód naczynia ułożyłam plasterki ziemniaków, oprószyłam delikatnie pieprzem. Następnie rozłożyłam różyczki brokuła. Pomiędzy warzywa wkładałam kawałki łososia a na końcu rozłożyłam pieczarki. Jeśli są większe, to można je przekroić na połówki.


Zrobiłam sos
Czosnek przecisnęłam przez praskę.
W garnuszku wymieszałam jogurt z czosnkiem i dodałam starty ser.
Tym sosem polałam przygotowaną do zapiekania rybę z warzywami.


Naczynie włożyłam do nagrzanego piekarnika na około 30 minut.

Kiedy warzywa się lekko przypiekły, wyjęłam moją zapiekankę i od razu podałam.






















Podoba się Wam moja zapiekanka? Koniecznie zróbcie na najbliższy obiad, kolację... czy po prostu jako przystawkę na spędzenie miłego czasu ze znajomymi. Życzę  SMACZNEGO! Krys


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...



18 komentarzy:

  1. Wspaniała zapiekanka. Do tego ten łosoś...Szkoda, że jest ostatnio tak koszmarnie drogi. A i te talerzyki piękne :) Zapisuję przepis i z chęcią go wykorzystam :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo! Ciekawa zapiekanka się zapowiada.
    Bardzo fajna się wydaje.
    Nigdy takiej z rybką nie próbowałam.
    Dla mnie nowość i inspiracja kulinarna.
    Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię rybkę, a takie danie to idealna propozycja na smaczny obiadek lub kolację na ciepło. Pysznie wygląda Krysiu i na pewno tak samo smakuje :)
    Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, wypróbuję, co prawda dla siebie samej, bo mój mąż nie lubi brokuła, ale będę miała na dwa dni. Wygląda pysznie, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Krysiu, ja jestem w pracy i mam tylko bułeczkę z serkiem topionym:-(

    OdpowiedzUsuń
  6. Z takich składników musi być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo apetyczna:) Fajne zestawienie smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam się, że rybnej zapiekanki jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda po prostu rewelacyjnie☺

    OdpowiedzUsuń
  10. Krysiu bardzo fajna zapiekanka, lubię takie dania :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochamy ryby, a zapiekanka wygląda smakowicie. Dziękuję za przepis. Na pewno zagości na naszym stole. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawy pomysł na zapiekankę trochę w innym wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. masz racje zapiekanki to szybki sposób na obiad lub ciepłą kolację- zawsze smakują i jest co zrobić z resztkami;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiłam zapiekankę. Jest bardzo smaczna. Pierwszy raz zrobiłam z rybą, ale okazało się że jest smaczna. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł! Wypróbuję na pewno...

    OdpowiedzUsuń