czwartek, 26 listopada 2015

Sos z białej rzodkwi

Pytacie mnie o przepis na uniwersalny sos do mięsa na zimno, który chcecie podać na półmisku na elegancką kolację. Spełniając Waszą prośbę, dzisiaj przedstawiam jeden z przepisów na sos, który można podać również do mięsa na ciepło.
 



Składniki:
mały korzeń białej rzodkwi (ok. 150 g)
1 łyżka bułki tartej
1 łyżeczka octu 10% lub winnego
  2 żółtka ugotowane na twardo
4 łyżki  gęstej śmietany (min. 12%)
½ łyżeczki cukru
sól

 
  
 
 
Wykonanie:
Rzodkiew obrałam i starłam na tarce na drobnych oczkach.
Do rzodkwi dodałam po kolei wszystkie składniki. Na koniec dodałam lekko ubitą śmietanę.


Wszystko dokładnie wymieszałam.
 
 

Wspaniały gęsty sos, który zadowoli niejednego smakosza dobrej kuchni
 

Sos z białej rzodkwi podany do potraw mięsnych nada im soczystości i wzbogaci smak całej potrawy. Polecam ten sos do potraw mięsnych, podanych na ciepło i na zimno. Życzę SMACZNEGO ! Krys

 
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  

24 komentarze:

  1. Nie wiedziałam,że z rzodkwi można zrobić taki sos, alternatywa pyszna dla chrzanowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U Ciebie Krysiu to je się już z samych zdjęć! :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie czegoś takiego szukałam. Bardzo dziękuję za ten przepis. Na sobotę mi się przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam surówkę z rzodkwi z dodatkiem marchewki, ale nie wpadłabym na to, żeby zrobić również sos. Wyszła mi pani naprzeciw, bo czegoś takiego potrzebuję. Już mi smakuje od samego patrzenia, bo ja rzodkiew bardzo lubię. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. Podpowiedź spadła mi jak z nieba. Potrzebuję czegoś takiego, żeby urozmaicić upieczoną szynkę. Dzięki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prosto i jak smacznie! Nigdy bym nie wpadła na taki sos :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cytując klasyka powiem: "Koniec wieńczy dzieło" Potwierdzenie tego zdania znalazłem tutaj. Świetny sos do każdego mięsnego zestawu. Pieczone mięso tylko z sosem. Pozdrawiam, Max

    OdpowiedzUsuń
  8. nie jadam chrzanu, dlatego dla siebie i córek robię coś bardzo podobnego, ale u mnie figuruję pod nazwą sałatka z sopelka:)
    pyszna jest bez względu na nazwę :D
    buziaki przesyłam

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu, nie ma innej opcji, sos na pewno jest doskonały.
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł Krysiu :-) zaciekawiłaś mnie bardzo tym przepisem :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sosu z rzodkwi jeszcze nie jadłam. Do mięs super propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mięsa co prawda nie jem, ale pomysł na sos bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny! U mnie biała rzodkiew występowała do tej pory tylko w surówkach. Taki sos to przyjemna alternatywa wobec chrzanowego na przykład :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny,nigdy takiego nie robiłam, ani też nie próbowałam, ale wiem ze smakowałby mi

    OdpowiedzUsuń
  15. Nawet nie wiedziałam, że można zrobić taki sos, świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie pomyślałam o takim sosie. Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wczoraj zrobiłam ten sos do mięsa do obiadu. Uważam, że jest doskonały. Teraz będę go częściej robić przeważnie do mięs zimnych. Ale nie tylko. Jest taki smaczny, że można go jeść na kanapce z wędliną. Polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. o takim sosie nigdy nie słyszałam, bardzo ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  19. zaraz jutro zrobie bo uwielbiam rzodkiew:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. O włąśnie , o ten przepis mi chodzi...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  21. Super pomysł �� A czym można zastąpić śmietanę? Bo jestem na diecie bezbiałkowej. Na zimno to może majonez byłby ok, ale na ciepło nie bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki sos to raczej na zimno. Nawet do ciepłego mięsa będzie dobry.

      Usuń