poniedziałek, 30 listopada 2015

Schab pieczony w kapuście włoskiej

Dzisiaj mam dla Was propozycję na smaczny obiad, albo na smaczną kolację. Przygotowałam schab który upiekłam w liściach kapusty włoskiej i podałam z pysznym sosem z białej rzodkwi. Można podać na ciepło i na zimno.
 

 

 
 Składniki:
700 g schabu wieprzowego
mała  główka kapusty włoskiej lub 8 liści
200 ml wytrawnego wina białego
3 łyżki oleju
gałązki oregano
1 łyżeczka suszonego rozmarynu
3 ząbki czosnku
sól
 
 
  
 

 
Składniki na sos z białej rzodkwi:
mały korzeń białej rzodkwi
1 łyżka bułki tartej
1 łyżeczka octu winnego
2 żółtka ugotowane na twardo
4 łyżki  gęstej śmietany (min. 12%)
½ łyżeczki cukru
sól
 

 
 
 
Wykonanie:
Kapustę opłukałam. Liście włożyłam do osolonego wrzątku na 5 minut. Wodę odcedziłam i zalałam zimną wodą. Ponownie odcedziłam a liście osuszyłam na papierowym ręczniku. Jeszcze tylko ostrym nożem ścięłam  twarde żyłki i odłożyłam na bok.
 

Na patelni rozgrzałam olej. Wrzuciłam pokrojony czosnek i świeże listki rozmarynu.
Schab umyłam, osuszyłam papierowym ręcznikiem, oprószyłam solą i obsypałam rozmarynem. Przełożyłam na rozgrzaną patelnię.
Obsmażyłam z każdej strony, żeby się przyrumienił.
Wlałam wino.  Gotowałam pod przykryciem  około 2-3 minuty.
 
 
Piekarnik włączyłam na 180 °C.
Liście kapusty rozłożyłam na desce. Położyłam na nich podsmażony schab. Liśćmi obwinęłam cały schab i przełożyłam do naczynia do zapiekania.
Sos z patelni przecedziłam i wlałam do naczynia ze schabem.
Wstawiłam do piekarnika na około 30 minut.
 

W tym czasie przygotowałam sos wg tego przepisu ...
i podałam go do mojego schabu
 
 
Schab pokroiłam w plastry.




Schab jest bardzo delikatny. Dzięki temu, że został upieczony w kapuście stał się wilgotny i soczysty.
Polecam tak upieczony schab i ten smaczny sos, który podnosi smak całej potrawy. Życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  
 
 

34 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy sposób na przyrządzenie schabu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis, ciekawi mnie ten sos z rzodkwi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schab polecam. Sos również. Musisz spróbować, żeby się przekonać czy warto zrobić :)

      Usuń
  3. Piekłem schab w porach, który wypatrzyłem na blogu. Był znakomity. Nawet kilka razy go podawałem. Tym bardziej skorzystam z tego przepisu, bo już na zdjęciach smacznie wygląda, a co dopiero na talerzu. Wyborne danie. Pozdrawiam, Max

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że smakuje. A schabik polecam i jeden i drugi :)

      Usuń
  4. Krysiu świetna propozycja!
    mięsko musi być bardzo smaczne i soczyste- jak dla mnie rewelacja:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. Krysiu ale świetny pomysł. Tak jeszcze nigdy nie robiłam. Z chęcią spróbuję twojego pomysłu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, a nie pożałujesz. Jest smaczny i soczysty :)

      Usuń
  6. Schab bardzo apetyczny, mnie zaciekawił przepis na sos, muszę zrobić...buziaki Krysiu...

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobno Polacy jedzą za dużo wieprzowiny, która ma za dużo tłuszczu. Ale taki schabik dlaczego by nie. Ciekawy ten sos do mięs z rzodkwi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, taki schabik wcale nie jest tłusty. Dlaczego by nie.... zjeść?

      Usuń
  8. A gdyby tak Gościom, na Barbarę, taki schabik...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi miło, jeśli zrobisz. A gościom powinien zasmakować :)

      Usuń
  9. Tak przygotowany schab musi być przepyszny. Pozdrawiam serdecznie.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. jeszcze tak przygotowanego schabu nie jadłam, bardzo ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny pomysł Krysiu. Jak zwykle zaskakujesz pomysłowością :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale u Ciebie pyszności, masz talent Krysiu do łączenia smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow jaki super pomysł :) Wygląda ten schab bardzo efektownie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mogę się napatrzeć na to mięso, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Inaczej i jak smacznie! :) Tak schabu jeszcze nie przyrządzałam, jak nadejdzie okazja koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. O proszę, takie jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na kapuście już piekłam ,ale w kapuście jeszcze nie,super.

    OdpowiedzUsuń
  18. o takim sposobie pieczenia schabu w kapuście jeszcze nie słyszałam, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Łał, bardzo szlachetny ten przepis. :) Chyba wykorzystam go na święta.
    Dziękuję Krysiu za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  20. Krysiu, a ten schab wychodzi soczysty? Czy mniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Oczywiście, że jest bardziej soczysty niż upieczony bez kapusty. To ona właśnie chroni mięso przed wysuszeniem podczas pieczenia. Pozdrawiam :)

      Usuń