środa, 11 listopada 2015

Juki ułańskie, czyli kieszonki schabowe z farszem

Nie tak dawno wybraliśmy się na wycieczkę niedaleko Wrocławia. Po drodze zjedliśmy obiad w zajeździe. W menu znalazłam danie pod nazwą „juki ułańskie”. Bardzo smaczna pieczeń ze schabu faszerowana pieczarkami i mielonym mięsem. Juki ułańskie podane na ciepło z kluskami śląskimi z surówką bardzo nam smakowały. Po powrocie poszukałam przepisów na taką pieczeń i znalazłam. Postanowiłam zrobić podobną ale zrobiłam ją tak, żeby podać na zimno. Obie wersje są doskonałe w smaku.    

 
 Składniki:
700 g schabu (bez kości)
250 g mieszanego mielonego mięsa
1 duża cebula (lub 2 małe)
300 g pieczarek
2 żółtka
2 łyżeczki bułki tartej
pół pęczka natki pietruszki
sól
pieprz
1 łyżeczka majeranku
4 łyżki oleju do smażenia
 
 
Dodatkowo: sznurek do obwiązania mięsa

 
Wykonanie:
Schab umyłam i wysuszyłam ręcznikiem papierowym. Posoliłam i oprószyłam pieprzem.
Cebulę drobno posiekałam i zeszkliłam na 3 łyżkach oleju. Dodałam oczyszczone, posiekane w cząstki pieczarki. Dusiłam na średnim gazie, do wyparowania nadmiaru płynu. Przyprawiłam solą i pieprzem. Dołożyłam zmielone mięso, żółtka i bułkę tartą. Wymieszałam. Podsmażyłam jeszcze 5-6 minut. Na koniec wsypałam posiekaną natkę pietruszki. Doprawiłam solą i pieprzem.
 

Farsz gotowy.
Teraz zajęłam się przygotowaniem mięsa do faszerowania.
Schab nacięłam wzdłuż przez całą szerokość, ale nie do końca. Po rozłożeniu ma wyglądać jak otwarta książka. Mięso ponownie złożyłam,  odwróciłam na dugą stronę i nacięłam w ten sam sposób jak poprzednio. Mięso po rozłożeniu musi być w jednym kawałku.
 

Odchyliłam jedną część schabu i położyłam na niej połowę farszu. Przykryłam płatem mięsa, nałożyłam resztę farszu i zakryłam ostatnim płatem mięsa.
 

Piekarnik włączyłam na 180 °C.
Teraz już wystarczyło całość uformować i brzegi docisnąć, żeby farsz nie wychodził na zewnątrz. Całość obwiązałam sznurkiem.
Na patelni rozgrzałam 1 łyżkę oleju i włożyłam mięso.
Obsmażyłam szybko ze wszystkich stron.
Zawinęłam w srebrną folię i włożyłam do foremki. Na dno wlałam 2 łyżki wody i wstawiłam do piekarnika na 1 godzinę.
 
Jeżeli zechcecie zrobić taką pieczeń na ciepło z sosem, wystarczy zamiast zawijać w folię,  włożyć pieczeń do rondla do zapiekania, podlać odrobiną wody i piec pod przykryciem około 1 – 1,5 godz. Po wyjęciu z piekarnika wystarczy przyprawić wytworzony sos a mięso podać zaraz po wyjęciu z piekarnika
 

Po wystudzeniu, a najlepiej zrobić to na drugi dzień, odwinęłam pieczeń z folii, zdjęłam sznurek i pokroiłam mięso w plastry.
 

 

 Tak przygotowane mięso najlepiej smakuje podane na zimno pokrojone na półmisku.
 

Jest wyjątkowe w smaku. Wygląda niezwykle. Z pewnością zadowoli gusta Waszych gości. Polecam tak przygotowany schab i życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  
  

23 komentarze:

  1. rany! wygladaja wspaniale! PS. Tu Marcela z tortadellafiglia.com. przenioslam bloga na tastefolio.com . Mam nadzieje ze zechcesz zagladnac :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu przyznam że tej propozycji nie znam, a wygląda świetnie.
    Musze koniecznie wypróbować:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Krysiu, dziękuję za pomoc na dzisiejszy obiad. Wygląda fantastycznie.
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. o ja.. dobry kawał mięska przyrządziłaś! Powiem ci, że nabrałam ochoty na takie mięsko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne wzorki się utworzyły w tym mięsku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Krysiu co za genialny pomysł! super to wygląda a że jest pyszne to jestem pewna! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ ten schab pięknie wygląda. Ja robię z pieczarkami. Mięsa nie dodawałam. Będę musiała spróbować, bo farsz bardzo mi się podoba. Lubię takie mięsa. Są wspomniał alternatywą dla kupnych wędlin. I tyle w nich smaku i aromatu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dla tego, że można zrobić jako domową wędlinę przypadł mi ten przepis mi do gustu :)

      Usuń
  8. Krysiu, ale to wygląda smakowicie. Kolejny świetny przepis. Pozdrawiam Cię serdecznie, miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu ale fajne :-) robiłam kiedyś taką roladkę ze schabu z pieczarkami :-) z chęcią wypróbuję twój przepis, miłego dnia kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda przepysznie, takie domowe wędlinki na kanapki są najlepsze

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny przepis:) Nie słyszałam o takiej potrawie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny przepis i jak pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo ciekawe podanie schabu :) może stanowić i wędlinę i pieczeń do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odkąd ogłosili, że wędliny są rakotwórcze, coraz częściej sama robię mięsa do kanapek, więc może zgapię i ten pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepis zapisuje, super schabik!

    OdpowiedzUsuń
  16. fantastycznie to wygląda, zapisuje przepis na święta :) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda fantastycznie, pyszna propozycja! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dwie prace temu w naszej pracowej stołówce pojawiła się jednego dnia "juka ułańska". Nie wiedziałyśmy co to zacz i na wszelki wypadek poszłyśmy do baru obok naszego biura :) Widzę, że niesłusznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieraz nazwa jest myląca, nieraz tajemnicza. Ja się dopytałam kelnerki i już wiedziałam co to za potrawa :)

      Usuń