wtorek, 16 września 2014

Zielona sałatka z niebieskim serem i śliwkami

Dzisiaj u mnie jest kolorowo, bo... sałatka jest kolorowa, żeby przyciągnęła wzrok. Dzisiaj dominuje kolor zielony przełamany niebieskim i fioletem.  Różnorodność barw bierze się ze składników jakie dodałam. Sałatka musi nie tylko przyciągać wzrok. Przede wszystkim musi zachęcić do jedzenia zdrowego pożywienia, jako że  sama w sobie jest i zdrowa i smaczna i pożywna. W mojej sałatce jest wszystko co zdrowe i smaczne:
 
rukola- niskokaloryczna, bogata w błonnik,  ułatwia trawienie
szpinak – ma właściwości anty nowotworowe i chroni przed miażdżycą. Bogaty w potas i żelazo
śliwki węgierki - dzięki ogromnej zawartości pektyn korzystnie wpływają na układ pokarmowy, są bardzo bogatym źródłem witaminy E, potasu, żelaza, wapnia i magnezu  
ser pleśniowy – to bogate źródło wapnia i fosforu oraz witaminy A i B
orzechy pekan - są również bogate w witaminę E. Mają korzystny wpływ na obniżenie złego cholesterolu dzięki zawartości antyoksydantów

 
Jeśli lubicie takie połączenie to zapraszam do przepisu....
 
 Składniki:
rukola
świeży szpinak
kilka sztuk śliwek węgierek
ser z niebieską pleśnią
orzechy pekan
 
Sos:
oliwa z oliwek
sok z połowy cytryny
2 łyżeczki octu balsamicznego
1 łyżeczka miodu
sól do smaku
 
Wykonanie:
Rukolę i szpinak umyłam, odsączyłam z wody na papierowym ręczniku.  Śliwki po wydążeniu pestek pokroiłam na cząstki.  Ser pokroiłam w kosteczkę.
Na półmisku rozłożyłam  po kolei  wszystkie składniki sałatki  tak, aby utworzyły smaczną kompozycję.
Natomiast  składniki sosu  dokładnie wymieszałam i polałam sałatkę.
Odstawiłam na chwilę do lodówki.
Jest to doskonała kompozycja smakowa, dzięki różnorodnym składnikom. Celowo wybrałam właśnie takie, żeby było i ładnie i smacznie i zdrowo.
  
 
Jedzcie sałatki na zdrowie. A ja życzę SMACZNEGO! Krys
 
 Witaj! Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz, Krys 

49 komentarzy:

  1. Ser pleśniowy dopiero od niedawna nauczyłam się jeść, do tej pory patrzyłam podejrzliwie :-)))
    Sałatkę wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Nie wpadłabym na takie połączenie. A tu jak świetnie się to prezentuje. Choć w smaku na pewno równie wspaniałe. Lubię sery pleśniowe. W ogóle jestem wielką fanką serów. Muszę kiedyś wypróbować ten przepis jak przyjdą goście, bo wygląda tak odświętnie, dostojnie :)
    Pozdrawiam serdecznie.
    Do mnie dziś zapraszam na ogórkową ;)
    Megly (www.megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sałatka Krysiu :-) pełna kolorów i aromatów :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam takie połączenie z winogronami, śliwek nie próbowałam. Na pewno smak jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Krysiu,

    Co za pomysłowa sałatka! A jak pięknie się prezentuje. Nie przyszłoby mi do głowy takie połączenia składników. Musze koniecznie wypróbować:) póki jest sezon na śliwki.

    Miłego dnia Ci życzę

    Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. Wierzę na słowo, że jest cudowna...

    OdpowiedzUsuń
  7. Krysiu, nie tylko kolorowo ale i bardzo zdrowo. Świetne połączenie składników. Trzeba koniecznie wypróbować:))Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładna i na pewno smaczna jak nie wiem co sałatka !!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie połączenia są najlepsze ... Moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo apetyczna sałatka, świetne połączenie składników:)
    lekcjewkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. rzeczywiście u nas podobnie:) o opcji z serem pleśniowym też myślałam, tylko, że w opcji ze zgrillowanymi śliwkami

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj uwielbiam sałatki, ta propozycja jest bardzo kusząca :D Przepis już zapisałam

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna sałatka!!!,uwielbiam w każdej postaci :)
    Oczywiście wypróbuję :)!!!
    _____________________________
    www.stylowo40.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna bomba witaminowa i dawka zdrowia :D
    Super! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny wygląd i na pewno wspaniały smak :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wpadłabym na to, żeby dodać ser pleśniowy. A to tak ładnie wygląda. Dzisiaj zrobię, bo szybko i smacznie:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Szukałam pomysłu na dzisiejszy obiad i przez przypadek znalazłam Pani blog. Jestem pod wrażeniem, że jest tutaj i co na obiad i na deser i na przystawkę. Zapisałam już blog do moich ulubionych, bo po co mam gdzieś szukać, skoro tutaj mam wszystko jak na dłoni. Dziękuję i pozdrawiam. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak zwykle smacznie i zdrowo. Sałatka bardzo mi odpowiada, bo ma wszystko to co lubię. Nawet nie wiedziałam, że moje ulubione orzeszki mają takie działanie antycholesterolowe. Super!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja lubię takie proste, smaczne i zdrowe sałatki. Oczywiście, że skorzystam z przepisu. Bo to świetny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Swietna salatka, 2 w 1, bobma witaminowa i wspanialy przysmak!! Koniecznie trzeba ja zrobic !! Bardzo lubie tego typu salatki: smaczne i zdrowe. Naprawde swietny przepis!! Dziekuje i pozdrawiam serdecznie:):)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie przepadam za serem pleśniowym ;]

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajna słatka Krsyiu, ciekawe składniki. Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  23. pycha!! szkoda, ze w domu tylko ja jem taki ser:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja jakoś sera pleśniowego nie bardzo ale bardzo ciekawe połączenie...
    Pozdrawiam Krysiu...

    OdpowiedzUsuń
  25. uwielbiam sery pleśniowe!!! ale bardzo dawno już nie jadłam...pierw 9 miesięcy ciąży, a teraz już 7 miesiąc karmię Synka..naprawdę okropnie tęsknię za serami pleśniowymi, a Twoja sałatka Krysiu jest cudowna!!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. ale sałatka.. kochana-połączyłaś to bosko!

    OdpowiedzUsuń
  27. uwielbiam takie sałatki, ale nie jestem fanka sera pleśniowego, chociaż ta Twoją wygląda pysznie:)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Cos nowego dla mnie :) Nie jadlam jeszcze takiej salatki, ale wyglada bosko ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Po proszę bez serka :) wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. No, no, no, a w sobotę szykuję urodzinki Emilki ;)
    Może wykorzystam przepis ;))

    OdpowiedzUsuń
  31. pyszności! Zrobię ją dzisiaj z ciekawości :) dziękuję za ten pomysł :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. pycha! wszystkie składniki bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Pyszna ,kocham wszystkie sałatki.

    OdpowiedzUsuń
  34. Takie sałatki uwielbiam, jutro kupuję składniki, na razie mam tylko śliwki...

    OdpowiedzUsuń
  35. Och!!! Uwielbiam takie surówki i sałatki, cudowne!!!! Cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Krystynko, bardzo korzystne zmiany na blogu, czytelny, przejrzysty, świeży.
    A sałatka wspaniała, ciekawy mix jesienny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Bożenko, że zauważyłaś to "odświeżenie" bloga i że Ci się podoba :)
      A sałatkę polecam :)

      Usuń
  37. Swietna sałatka na koniec lata, w sobotę mam gości...może wykorzystam Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wspaniała i na pewno baaardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  39. bardzo ciekawe to połączenie, sałatka wygląda niezwykle smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Mniam!!! Sałatka wygląda bardzo apetycznie :). Dziś zrobię ją na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Same pyszności w tej sałatce :) Uwielbiam rukolę i taką można się zajadać bez obawy o puste kalorie :)

    OdpowiedzUsuń
  42. kupuję taki zestaw składników, wszystko lubię :) jak kolorowo, moje oczy już się najadły

    OdpowiedzUsuń
  43. Dawno nie jadłam takiej sałatki. A kiedyś była to moje ulubiona wersja:-) Piękna podana Krysiu.

    OdpowiedzUsuń