piątek, 12 września 2014

Przystawka sezonowa ... tarta ze świeżymi grzybami

Mamy sezon na truskawki, ogórki, jabłka, pomidory... Można tak wymieniać. I cieszmy się że dzięki temu nasze menu jest urozmaicone, ponieważ te sezonowe owoce i warzywa zawierają cenne witaminy i pożywne składniki. A my poszukując nowych smaków  znajdujemy ciekawe rozwiązania na smacznie przyrządzone desery, obiady, przystawki... I właśnie mam dla Was propozycję na bardzo smaczną przystawkę sezonową, bo...  ze świeżymi grzybami


 (forma do tarty średn. 24 cm)
 
Składniki na ciasto:
200 g przesianej mąki
szczypta soli
100 g zimnego masła
1 jajko
2 łyżki wody
 
Farsz:
200 g podgrzybków
200 g kurek
70 g masła
2 małe cebule
2 żółtka
100 ml kwaśnej gęstej śmietany
po 1 łyżce posiekanej:
- natki pietruszki
- szczypiorku
sól i pieprz
 
Wykonanie:
Wymieszałam mąkę solą, dodałam pokrojone w kostkę masło i posiekałam  aż powstała drobna kruszonka. Dodałam roztrzepane jajko wymieszane z wodą i szybko zagniotłam ciasto. Zawinęłam w folię i wstawiłam na 30 minut do lodówki.
 

Ciasto rozwałkowałam i wyłożyłam nim formę do tarty. Ponownie wstawiłam do lodówki na około 10 minut żeby się schłodziło.
Piekarnik rozgrzałam do temp. 180 °C.
Ciasto wyłożyłam srebrną folią i wysypałam suchą fasolkę, żeby obciążyć dzięki temu spód tary nie wyrośnie.
Wstawiłam do piekarnika na 25 minut.
Przygotowałam farsz
Grzyby oczyściłam, wypłukałam dwukrotnie w wodzie, odsączyłam. Większe grzyby pokroiłam na kawałki. Wrzuciłam na patelnię na rozgrzane masło. Dodałam posiekaną cebulę. Dusiły się około 7 minut wymieszałam i kiedy nadmiar płynu odparował odstawiłam, żeby przestygły.
 

Po wyjęciu foremki z piekarnika z ciasta zdjęłam folię z fasolką. Ciasto wysmarowałam roztrzepanym jajkiem (resztę jajka zostawiłam) i ponownie wstawiłam do piekarnika na  około 5-6 minut.
Do śmietany dodałam żółtka, resztę roztrzepanego jajka, natkę pietruszki i  szczypiorek. Przyprawiłam solą i pieprzem.
Wystudzony farsz wyłożyłam na podpieczone ciasto. Zalałam masą śmietanowo - jajeczną.
 

Wstawiłam do piekarnika na około 30 minut. Tarta była już upieczona, kiedy masa się ścięła.
Najbardziej smakuje jeszcze ciepła.
 

 
 


 


Tarta jest bardzo sycąca, może stanowić również danie obiadowe. Zadowoli każdego smakosza grzybów. Zapraszam więc i życzę SMACZNEGO! Krys

Witaj! Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz, Krys 

58 komentarzy:

  1. Przepysznie prezentuje się ta tarta Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, zjadłabym razem z ekranem:) hi, hi, naprawdę. Ale czadowa tarta:). Pozdrawiam, Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow.. wygląda baaardzo apetycznie! Mmmm:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmmmm, wygląda przepysznie. Czas wybrać się na grzyby, tym bardziej, że pogoda sprzyja:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha , pycha, bardzo lubię grzyby, szczególnie kurki.
    Ale wszystkie leśne z przyjemnością jadam.
    Taka tarta to jest coś pysznego :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda świetnie, więc nie mogę się nie poczęstować sporym kawałkiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie mogłabym sie jej oprzeć:) wygląda bajecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy ja moge dzisiaj Krysiu, na obiad u Ciebie.. się wprosić?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny, apetyczny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowna Krysiu!!!! Dlaczego nie jesteś moją SĄSIADKĄ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrzy sąsiedzi są nieocenieni. Ale dobrze jest mieć wspaniałych przyjaciół i się odwiedzać na np. zjedzenie pysznego posiłku:)

      Usuń
  11. Swietny pomysl. Musze kominiecznie to zrobic. Grzyby robie podobnie ze smietana, tarte ze szpinakiem i tez polewam masa smietanowo-jajeczna, a dlaczego nie pomyslalam zrobic to z grzybami?? Swietny pomysl!! Dziekuje Ci Krysiu za ten swietny przepis na tarte:):) Pozdrawiam serdecznie i zycze milego weekendu:):)

    OdpowiedzUsuń
  12. Krysiu, dobrze, że mój M nie widzi, bo uwielbia, a ja wszystkie grzyby ostatnio pozaprawiałam:) Pycha!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, może zrobisz wyjątek i zrobisz taką tartę dla Was :)

      Usuń
  13. Mi to najbardziej zawsze szkoda tej fasolki prażyć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam zawsze tę samą fasolkę, ale kupię kulki i nie będzie Ci żal Kasiu :)

      Usuń
  14. Wspaniale wygląda! Na sam jej widok aż zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Smakowicie wygląda miłego piątku,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż ślinka cieknie, muszę wyprobować, jak tylko udam się na grzybobranie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniała tarta! Uwielbiam ostatnio grzyby, muszę taką zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  18. wygląda przepysznie, w tym roku na razie jadłam jedynie sos z grzybów.

    OdpowiedzUsuń
  19. Juz sobie wyobrazam jej zapach ... :) U was sezon grzybowy w pelni przez co u mnie znowu budzi sie mocniej tesknota za krajem ... ech ... ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Musze ten przepis moim rodzica podeslac ,bo oni lubia swieze grzyby bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie niestety tylko ja w domu przepadam za tartami ;]

    OdpowiedzUsuń
  22. Ojej! Znakomita tarta! Uwielbiam wszystko, co grzybowe. Twoja tarta, Krysiu, wygląda zjawiskowo. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajna tarta, szczególnie po powrocie z lasu chciałoby się taką zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  24. To danie dla mnie...bardzo lubię grzyby i wytrawne tarty :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniale wygląda ta tarta! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mniam, ależ kusząca propozycja, boska przystawka :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Grzyby w takiej wersji jak najbardziej!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale super tarta, pełna smaków i aromatów :-) pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. musiała być boska! :) jutro od taty będę miałą grzyby to też poszaleję, bo ja akurat się nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  30. bardzo ciekawe połączenie :) grzyby uwielbiam, kolację na dziś już mam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Chętnie bym spróbowała!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  32. chyba wreszcie musze kupic sobie forme do tarty!

    OdpowiedzUsuń
  33. Rewelacja! Przepis super i fotki piękne i kuszą, aby przyrządzić taką tartę samemu! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. 2 mminuty temu skończyłam obiad a znów zrobiłam się głodna.... PYCHA!

    OdpowiedzUsuń
  35. Teraz tyle grzybów, że można kosą kosić, oczywiście w niektórych rejonach Polski.
    Kocham takie tarty , właśnie zamierzam dać na blog z kurkami. Pysznie się ogląda tę potrawę u Ciebie, Krystynko.

    OdpowiedzUsuń
  36. oooj chyba zjadłabym całą na raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. staram się nie jadać zbyt wiele grzybów ze względu na ich ciężkostrawność, ale ta tarta... wygląda tak obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  38. przepis zapisuję do zrobienia, tę tartę na pewno zrobię, ponieważ codziennie jestem zasypywana grzybami i to będzie świetny pomysł na ich wykorzystanie, Twoja tarta Krysiu prezentuje się wyśmienicie - pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  39. Wspaniała tarta z leśnymi smakołykami.

    OdpowiedzUsuń
  40. Wspaniały przepis Krysiu. Zapisałam sobie i będę próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Grzyby to mogę pałaszować pod każda postacią. Też zapisuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  42. Wspaniała, wszystkie tary z grzybami są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Krysiu co tam będę dużo pisać po prostu palce lizać.

    OdpowiedzUsuń
  44. Kiedyś nie lubiłam grzybów, ale na szczęście (mniej więcej w połowie mojego dotychczasowego życia) doznałam nawrócenia i teraz kocham dania, które je zawierają, zwłaszcza w takiej ilości jak w tym przepisie :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Piękna i z pewnością smaczna ta twoja tarta, z chęcią bym ją podała jako przystawkę dla gości na przyjęciu, myślę że znalazłaby wielu wielbicieli..:)

    OdpowiedzUsuń
  46. wyglada smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń