niedziela, 8 lutego 2015

Kulki z mięsa drobiowego z niespodzianką

Delikatne mięso drobiowe pozwala rozwinąć kulinarne wyobraźnie kucharzy na tyle, żeby przygotować wiele fantastycznie smacznych, niebanalnych potraw z tego mięsa. Do dzisiejszego dania z drobiu wybrałam niezawodne w smaku i delikatne mięso z indyka. Zrobiłam danie, które skusi również niejadków, żeby znaleźć niespodziankę i zjeść pyszną kulkę z całą zawartością...
 
 

  Składniki:
0,75 dag piersi z indyka (można zamienić na filet z kurczaka)
małe marynowane pieczarki
1 jajko
sól
pieprz
bułka tarta
olej do smażenia
 

 
 
Wykonanie:
Mięso zmieliłam, wbiłam jako dodałam sól i pieprz. Wsypałam 4 łyżeczki bułki tartej. Wyrobiłam na gładką masę. 
 

Nabrałam łyżkę masy, spłaszczyłam na placuszek, położyłam pieczarkę i mokrymi dłońmi formowałam kulkę. Obtoczyłam w bułce tartej.
 
 
Kiedy już zrobiłam wszystkie kulki przełożyłam na gorący olej. Smażyłam w głębokim tłuszczu na rumiano z każdej strony.
 

Mięso indyka jest bardzo delikatne. Dobrze wyrobiona masa mięsna pozwala odczuć to podczas jedzenia. Kulki są bardzo smaczne zarówno na ciepło, jak i na zimno. Można podać z pieczywem lub z pieczonymi ziemniaczkami i świetnie pasują do ulubionego dipu, sosu... Możliwości jest wiele :)
 
 
 
 
 
Życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  

43 komentarze:

  1. Szybciutko przylecialam, aby zobaczyc te niespodzianke, z zapowiedzi domyslalam sie, ze jest to pieczarka i nie pomylilam sie. Swietny pomysl, Krysiu i pewnie jeszcze smaczniej samkuja Twoje kulkowe niespodzianki...
    Na dzis juz mam zaplanowany obiad, po za tym nie mam tych pieczareczek, ale w poniedzialek polece do sklepu, kupie je i dzieki Tobie zerobie kuklowe niespodzianki rodzince. Ciekawe jak m bedzie smakowac ?

    Dziekuje Ci pieknie za ten przepis i serdecznie pozdrawiam z Saarlandu :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. A to ci niespodzianka :) Fajna, smaczna. Dla moich niejadków

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie skorzystam z tej propozycji. To danie nie tylko dla niejadków i nie tylko dla dzieci. Sama chętnie bym zjadła:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu to kolejny wspaniały pomysł na pyszny obiad :) Zapewne zaskoczy każdego :)
    Z chęcią bym się do Ciebie wybrała na taki obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetna przekąską, fajna na imprezy :-))

    OdpowiedzUsuń
  6. Krysiu, ale Ty mnie kusisz :D No i już wiem co jutro będzie na obiad ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajniutkie! Wczoraj podobne robiłam na obiad tylko z wieprzowego mięsa mielonego, a w środku była papryczka, ser żółty i korniszon :) Zagotowałam takie zrazy w sosie - pyszności! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też smaczna niespodzianka. Chętnie wypróbuję :)

      Usuń
  8. Z przyjemnością wykorzystam przepis :]

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie niespodzianki, oj lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wysmażone:)mielone lubi niespodzianki więc na obiad mięsko idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają niesamowicie. Pomysł przedni. Ja na pewno je przygotuję, bo bardzo lubię wszelkie mięsne niespodzianki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł na obiad, super niespodzianka w kotleciku

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię takie mielone z niespodzianką- nie jednego zaskoczy, a zawsze smakuje.
    Twoje Krysiu wyglądają bardzo smacznie i z chęcią sie na ten przepis skuszę:)
    pozdrawiam cieplutko i udanego wypoczynku:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam podobne, ale z pieczarką smażoną i startą :-) pysznie wyglądają kochana. Marynowana pieczarka nadaje im z pewnością charakteru :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Spróbuję smażyć w głębokim tłuszczu, bo podobno mniej mięso go wchłania ,szybciej się ścina i szybciej jest wysmażone. Fajny pomysł z pieczarką, ja robiłam z jajeczkiem przepiórczym. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ta, z jajkiem przepiórczym też świetny pomysł :)

      Usuń
  16. świetny pomysł z pieczarką, jeszcze nie robiłam takich mielonych:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z niespodzianką- najlepsze !!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszą być pyszne, fajny pomysł:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale one smakowicie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  20. Och Krysiu, spuścić Cię na chwilkę z oka, a tu od razu takie pyszności z niespodzianką!

    OdpowiedzUsuń
  21. Zapisuje Krysiu, pozdrawiam Cię serdecznie, miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
  22. Jesteś wielka, takie pyszności nam proponujesz. I do tego sama mielisz mięso (dawno tego nie robiłam choć powinnam bo przecież wtedy mamy pewność co w takim mielonym siedzi)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Aniu mięso mielę sama. Bezpośrednio przed zrobieniem z niego jakieś potrawy. Wtedy jest takie świeże i smaczne :)

      Usuń
  23. Pyszna ta niespodzianka, tak samo jak i całe mięsko :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak zwykle u Ciebie jest i smacznie i ciekawie :)!

    OdpowiedzUsuń
  25. smaczna niespodzianka w środku:) myślałam, że to zwykła pieczarka, a jednak marynowana :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Smaczna ta niespodzianka i świetny pomysł, żeby coś takiego zrobić :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny pomysł :D muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubie takie niespodzianki :) Pozdrowionka Krysiu!

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale świetnie to wymyśliłaś. Wkrótce zapożyczę pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj Twoja kreatywność mnie powala... :)

    OdpowiedzUsuń