wtorek, 17 lutego 2015

Lemon curd

Lemon curd to najlepszy cytrynowy krem, który ma wszechstronne zastosowanie w cukiernictwie. Dodaje się go do deserów, ciasteczek, muffinek i lodów. A także do tortów i kremów z bitą śmietaną. Podobne kremy przygotowuje się w różnych smakach i z różnymi owocami.
Curd borówkowy już pokazałam tutaj, dzisiaj przedstawię Wam pyszny cytrynowy krem, który można przechować w lodówce nawet tydzień, można również zamrozić  i w każdej chwili  mieć pod ręką, kiedy zechcemy go dodać do deseru.
 

 
 
 
 
Składniki na 2 szklanki gotowego kremu:
3 cytryny (niewoskowane) wyszorowane
3 żółtka
1 jako
200 g cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
50 g masła
 
 
 
 
 
 
Wykonanie:
Z cytryn otarłam skórkę i wycisnęłam sok.
Zmiksowałam żółtka,  jajko i cukier. Wstawiłam na garnek z łaźnią parową. Dodałam mąkę,  sok i skórkę cytrynową. Wymieszałam i  podgrzewałam na średnim gazie.
 

Kiedy krem zaczął gęstnieć dodałam  masło i wymieszałam, żeby się dobrze rozpuściło.
Po wystudzeniu  lemon curd przełożyłam do słoika.
 

Krem cytrynowy jest pyszny. Z wyraźnym akcentem smaku skórki cytrynowej z jej lekką goryczką, oraz kwaskowym smakiem z soku cytrynowego. Gęsty, swoją konsystencją przypominający miód. Zachęcam Was do zrobienia lemon curd i życzę SMACZNEGO! Krys

Oczywiście, nie bez powodu podaję ten przepis. Niebawem pokażę do czego ten lemon curd użyłam.

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  

39 komentarzy:

  1. Jaki piękny kolor, muszę go zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno się przymierzałam do zrobienia takiego kremu. Ja widać to wcale nie jest takie trudne :) Pozdrawiam :) Lena

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ten krem zwłaszcza w torcie już niedługo robię tort mocno cytrynowy właśnie z takim kremem :D.

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu masz racje- curd cytrynowy jest najlepszy :)
    piękne zdjęcia

    Pozdrawiam serdecznie i bardzo słonecznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm a ja go jeszcze nie robiłam:) Bardzo lubię cytrynowe kremy, przepis zapisuję do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszystko, co cytrynowe :) Ciekawe, co też będzie z tego kremu :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapisałam przepis, i zrobię sobie taki krem cytrynowy :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślinka cieknie widząc ten smakołyk:)cytrynowego wprawdzie jeszcze nie robiłam,ale pomarańczowy i z mango tak i bardzo mi smakowały:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda pysznie :) kremu nie próbowałam :) ale ciasto cytrynowe tak :)
    Bardzo mnie ciekawi do czego Ty użyłaś kremu :),czekam na post :)
    :*
    __________________________________________
    www.stylowo40.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Twój przepis na krem cytrynowy z pewnością wykorzystam:) Musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten krem wygląda tak smakowicie, że aż kusi aby wyjadać go prosto ze słoiczka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale by mi się dziś przydał do naleśników:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Trafiłaś idealnie w mój gust - uwielbiam ten krem :) również w pomarańczowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  14. takim kremem nadziałabym pączki... - o tak !!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny kolor ci wyszedł, uwielbiam to :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudownie smakuje z ciastem ,sprawdziłam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam o takim kremie. Z opisu wydaje mi się że to jest coś niezwykłego. Bardzo jestem ciekawa jak go można uzyć i do czego wykorzystać. Iza

    OdpowiedzUsuń
  18. Hihihi a u mnie też dzisiaj curd.... blood curd ;) robiłam pierwszy raz ale nie ostatni :))

    OdpowiedzUsuń
  19. jeden z moich ulubionych kremów, jest cudowny :-))

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam, robiłam go już kilka razy :-) pyszny z sernikiem, z babeczkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeden z moich ulubionych kremów, lekko kwaśny, najchętniej wyjadałabym go łyżeczką prosto ze słoiczka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Krysiu, mnie zachęciłaś i to bardzo ! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. lemon curd jest rewelacyjny zarówno do deserów jak i ciast:) bardzo chętnie z niego korzystam:) polecam też mango curd jest równie smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  24. O dziwo ja jeszcze nie robiłam, więc najchętniej podkradłabym Ci ten słoiczek, bo to moje smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie mrożę tego kremu , ale robię go , gdy potrzebny, bo niewiele czasu potrzebuje , by był gotowy.
    Bywa,że mi go dużo zostaje i zjadam , oczywiście z wątpliwą "korzyścią" dla kilku centymetrów w biodrach. Jeżeli zapamiętam Twoją propozycję, to zamrożę. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ooo :) Najlepszy krem cytrynowy! :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniale wygląda i na pewno tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Taki krem to ja sobie zrobię, już zapisuje przepis...

    OdpowiedzUsuń
  29. Krysiu, Ty to masz pomysły na wagę złota... Też spróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak ja go lubię, za często go nie robię bo za dużo go zjadam. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wczoraj zrobiłam lemon curd. Jest wspaniały, taki puszysty i można go jeść łyżkami. Ale dzisiaj zrobię z niego lody cytrynowe. Już się nie mogę doczekać. Pozdrawiam, Patrycja :)

    OdpowiedzUsuń